• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Sandramammatill2
    lillterror skrev 2015-11-05 22:49:12 följande:
    Hur ligger du till viktmässigt då om du jämför graviditeterna? Har du ökat ungefär lika mycket? :) tycker detta är styggt fascinerande ^^
    nej, denna gång har jag nog inte gått upp i vikt lika mycket ännu. Förra gången gick jag upp hela 35kilo!! lyckades få bort 25kilo av dom (10kg försvann i ett navs efter förlossningen) innan jag blev gravid nu igen. Hoppas att jag slipper gå upp fullt lika mycket nu, bebisen var ju inte så stor, det var ju bara jag ;)

Har ingen våg hemma och "fick inte" väga mej hos barnmorskan igår. Men sist hade jag gått upp 4kg, och känner mej mindre denna gång! kanske därför magen är större nu, fick du mej att inse :)
  • lillterror
    Erna90 skrev 2015-11-05 23:17:15 följande:

Såg bilden på din mage nu och då känner jag mig rätt stor i jämförelse!!!!

Haha nej inte känna dig stor! din mage var hur fin som helst! Längtar tills min börjar puta ut och visa vad som verkligen gömmer sig bakom kläderna ;) och nu gjorde du mig sugen på pizza!
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-11-06 02:41:09 följande:

nej, denna gång har jag nog inte gått upp i vikt lika mycket ännu. Förra gången gick jag upp hela 35kilo!! lyckades få bort 25kilo av dom (10kg försvann i ett navs efter förlossningen) innan jag blev gravid nu igen. Hoppas att jag slipper gå upp fullt lika mycket nu, bebisen var ju inte så stor, det var ju bara jag ;)

Har ingen våg hemma och "fick inte" väga mej hos barnmorskan igår. Men sist hade jag gått upp 4kg, och känner mej mindre denna gång! kanske därför magen är större nu, fick du mej att inse :)

Haha men oj! Och ändå en sån liten bäbis, nästan så man hade kunnat tro det var en fyrakilos på gång då iaf ^^ var du och ev syskon också små som nyfödda?

Själv är jag redan uppe i 7-8 kg sen invägning, en hel del har lagt sin på brösten, resten har nog spridit ut sig rätt jämnt =)
  • idm
    lillterror skrev 2015-11-05 20:28:10 följande:

Jag har ingen tid innan v29 igen :( berätta gärna hur det gick, så man får följa utvecklingen :)

Allt gick bra hos bm. Sf-mått låg på 28. Fortfarande lite över "normal" men min bm sa att jag följer min kurva till punkt och pricka :) Bebis hjärtljud var som vanligt mysigt att höra och det lät bra :) nästa besök hos bm är den 27/11. Är då i vecka 30 :) Vilken vecka är du i? :)
  • AnnaLundin

Hej idag är jag inne i vecka 27 (26+1). Var hos BM idag och mitt sf-mått var 32cm. Nu är det så att jag har tvillingar i magen så jag låg bra till för att ha två där inne ;) och vi hörde bådas hjärtljud, jätte mysigt. Allt såg jätte bra ut och det var väldigt skönt att höra. Men det känns verkligen i kroppen för det börjar bli tungt nu.

• Linda8110
    AnnaLundin skrev 2015-11-06 14:42:37 följande:

Hej idag är jag inne i vecka 27 (26+1). Var hos BM idag och mitt sf-mått var 32cm. Nu är det så att jag har tvillingar i magen så jag låg bra till för att ha två där inne ;) och vi hörde bådas hjärtljud, jätte mysigt. Allt såg jätte bra ut och det var väldigt skönt att höra. Men det känns verkligen i kroppen för det börjar bli tungt nu.

Då är vi på exakt samma dag :D Men jag har "bara" ett bus i magen ;)
  • idm
    AnnaLundin skrev 2015-11-06 14:42:37 följande:

Vad spännande :) Hur har du mått än så länge under graviditeten? :) är det dina första barn? :)
  • lillterror
    idm skrev 2015-11-06 13:41:30 följande:

Allt gick bra hos bm. Sf-mått låg på 28. Fortfarande lite över "normal" men min bm sa att jag följer min kurva till punkt och pricka :) Bebis hjärtljud var som vanligt mysigt att höra och det lät bra :) nästa besök hos bm är den 27/11. Är då i vecka 30 :) Vilken vecka är du i? :)

Huvudsaken är väl att man följer sin egna kurva? :) så mysigt! Vad ligger din bäbis hjärtslag på? Fått höra min två gånger nu, 158 båda gångerna :) jag är i v26 nu och nästa besök är jag visst i v30 fick jag räknat ut :) sen blir väl besöken tätare?
  • idm
    lillterror skrev 2015-11-06 17:53:13 följande:

Huvudsaken är väl att man följer sin egna kurva? :) så mysigt! Vad ligger din bäbis hjärtslag på? Fått höra min två gånger nu, 158 båda gångerna :) jag är i v26 nu och nästa besök är jag visst i v30 fick jag räknat ut :) sen blir väl besöken tätare?

Ja, det sa bm i alla fall :) Så jag litar på henne :) förra gången låg hjärtljudet på 145 och denna gång 143 :)
  • Sandramammatill2
    lillterror skrev 2015-11-06 08:31:39 följande:
    Haha men oj! Och ändå en sån liten bäbis, nästan så man hade kunnat tro det var en fyrakilos på gång då iaf ^^ var du och ev syskon också små som nyfödda?

Själv är jag redan uppe i 7-8 kg sen invägning, en hel del har lagt sin på brösten, resten har nog spridit ut sig rätt jämnt =)
    nej, tror jag vägde 3400g om jag inte minns fel..

okej, vad skönt! Inte så fasligt många kilon tycker jag! jag har också fått stora bröst, ännu större än förra graviditeten. t.om. så stora att släktingar kommenterar det,.. Haha!!
Svar på tråden BF februari 2016