• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-11-06 23:07:43 följande:

nej, tror jag vägde 3400g om jag inte minns fel..

okej, vad skönt! Inte så fasligt många kilon tycker jag! jag har också fått stora bröst, ännu större än förra graviditeten. t.om. så stora att släktingar kommenterar det,.. Haha!!

Kanske inte så fasligt många kilon än, men har en sjuhelvetes foglossning så värre lär det bli kommande månader ^^
  • AnnaLundin

Jag har två töser sedan tidigare en på sex och en på tre år. Så det blir verkligen fullt hus nu. :) början av graviditeten så har jag faktiskt mått mycket bättre än med de andra graviditeterna. Men nu känns det rigält i kroppen orkar knappt den dagliga vardagen. Så man undrat var detta ska sluta.

idm skrev 2015-11-06 15:04:57 följande:

Vad spännande :) Hur har du mått än så länge under graviditeten? :) är det dina första barn? :)

• minneli
    AnnaLundin skrev 2015-11-07 11:04:52 följande:

Jag har två töser sedan tidigare en på sex och en på tre år. Så det blir verkligen fullt hus nu. :) början av graviditeten så har jag faktiskt mått mycket bättre än med de andra graviditeterna. Men nu känns det rigält i kroppen orkar knappt den dagliga vardagen. Så man undrat var detta ska sluta.

Jag har också två flickor en kommer precis hinna fylla 3 innan bf och den andra är 6.
    Har du kollat om det blir en lillasyster eller lillebror?

Ni andra som har syskon har nu köpt ngn bok att läsa för storasyskonen om att få syskon?
    Jag hade Emma och lillebror sen innan men nu har jag beställt två andra som de ska få i julklapp så kan man läsa dem lite innan.
  • sladda

Har inte köpt några böcker än till syskonen. Men den äldsta (7år) har lånat böcker om småsyskon när de är på biblioteket med skolan :) Så man får väl tolka det som att hon ser fram emot det ;)

• AnnaLundin

Vi vet helt säkert att där är en pojke där inne:) den andra är vi lite osäkra på vi får se om vi kan se mer tydligt när jag ska på ultraljud nästa gång. :)

minneli skrev 2015-11-07 11:07:38 följande:

Jag har också två flickor en kommer precis hinna fylla 3 innan bf och den andra är 6.

Har du kollat om det blir en lillasyster eller lillebror?

Ni andra som har syskon har nu köpt ngn bok att läsa för storasyskonen om att få syskon?

Jag hade Emma och lillebror sen innan men nu har jag beställt två andra som de ska få i julklapp så kan man läsa dem lite innan.

• Anonym (orolig)

Vecka 30 i morgon och ska även till barnmorskan får vi se hur de går :) när hat ni nästa besök ? Nu är mina besök täta varann vecka :)

• minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-08 19:50:38 följande:

Vecka 30 i morgon och ska även till barnmorskan får vi se hur de går :) när hat ni nästa besök ? Nu är mina besök täta varann vecka :)

Jag ska dit på onsdag, är i v26 då :)
  • Anonym (orolig)

Minneli:) Okej :) hur ofta får man lyssna på hjärtljuden? Görs de varje gång? Ja har mätt magen å lyssna 1 gång men är bara andra gången ja är där efter ultraljudet nu så :) sen funderar ja lite på om 104/70 elr 80 verkligen är bra i blodtryck själv tycker ja de är väldigt lågt då ja alltid i hele mitt liv typ legat på 140/80 . Å visst de sjunker när man är gravid men så mkt ? Bm säger de är perfekt men ja känner mig osäker för är lite konstigt i huve i bland :/

• minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-09 08:15:22 följande:

Minneli:) Okej :) hur ofta får man lyssna på hjärtljuden? Görs de varje gång? Ja har mätt magen å lyssna 1 gång men är bara andra gången ja är där efter ultraljudet nu så :) sen funderar ja lite på om 104/70 elr 80 verkligen är bra i blodtryck själv tycker ja de är väldigt lågt då ja alltid i hele mitt liv typ legat på 140/80 . Å visst de sjunker när man är gravid men så mkt ? Bm säger de är perfekt men ja känner mig osäker för är lite konstigt i huve i bland :/

Jag har fått lyssna på hjärtljuden varje gång!
    Blodtrycket har jag faktiskt inte mer koll på
    Än att de tar och kollar så att det är okej. Är det för högt är det tecken på havandeskapsförgiftning. Det har jag haft båda mina förra graviditeter så jag kommer nog gå lite extra nu på slutet. Men säger bm att blodtrycket är bra så är det ju så :)

Vet att jag ska ta prover nu på onsdag också och kanske mäta magen för första gången. Blir spännande att se om den är som den brukar för jag tycker den ser större ut än tidigare graviditeter.
  • Anonym (orolig)

Minneli: Okej, hoppas ja får lyssna idag ne :) ja dessa prover är ju varenda gång på varje besök utom 2 ggr , å mätt magen hat jag gjort en gång men tror inte hon sa då va stor den var ska höre idag :)ja tycker min mage är liten men kommer säkert dra iväg i slutet :p men är glad om ja inte får stor mage . Haha ..och sen tycker ja den är väldigt långt ner emot bilder ja hat sett här :o för när ja sitter så är magen i knät typ .

Svar på tråden BF februari 2016