• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Allt va jätte bra , hjärtslagen 144 å magen var 26,5 cm :)

• lillterror

Tänkte på det här med träning, är det någon som tränar något speciellt, ändrat sin träning, kanske nöjer sig med motion osv? Jag har ju foglossningen som hindrar mig från motion men har ett gummiband så jag iaf kan hålla överkroppen i rörelse..

• jesspett

Vad gäller träning så har jag inte gjort något alls. Det är vardagsmotionen som får räcka och promenader med hunden och sonen på 1,5 år. Kan inte gå i så snabbt tempo dock, får lätt sammandragningar vilket ju inte är farligt men ganska obehagligt. Sonens hastighet är ganska så lagom ;) 

Förra graviditeten gick jag på gravidyoga, vilket jag gillade på det sätt att man hade ett antal tillfällen då man faktiskt fokuserade helt på graviditeten men rent fysiskt träningsmässigt sätt så gav det inget alls för mig. 

• idm
    lillterror skrev 2015-11-09 12:00:10 följande:

Tänkte på det här med träning, är det någon som tränar något speciellt, ändrat sin träning, kanske nöjer sig med motion osv? Jag har ju foglossningen som hindrar mig från motion men har ett gummiband så jag iaf kan hålla överkroppen i rörelse..

Jag har börjat gå på gravidyoga vilket jag tycker är väldigt härligt :) Det är skönt att få tid för sig själv på ett väldigt lugnt och harmoniskt sätt. Men som någon skrev så upplever jag inte yogan som något pulshöjande eller liknande. Men som skrivet, väldigt härlig timme :)
  • idm
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-09 11:20:25 följande:

Allt va jätte bra , hjärtslagen 144 å magen var 26,5 cm :)

Vad härligt att allt såg bra ut :) Vilken vecka är du i?
  • idm

Idag fick jag äntligen svar från försäkringskassan gällande graviditetspenningen! Fick beslutet att jag har rätt till hel graviditetspenning :) väldig lättnad :) sista jobbdagen blir därmed den 10/12.

• Anonym (orolig)

Idm: Ja de va härligt , ja är i vecka 30 ( 29+0) ja är inte så stor i mig själv men ligger i min kurva sa bm så de är ju bra :) när ja va där sist va ja i vecka 24+5 och var då 23,5 cm så växer inte så mö men glad att inte ha så stor mage å :) men de kommer nog på slutet . Haha

• hannis12345

Ang träning!

Jag tränade väldigt mycket innan jag blev gravid. På sats framförallt! Nu känner jag mig mest ivägen!

Nu går jag på gravidpilates, men även gravidvattengympa som är sååååå härligt och som jag verkligen kan rekommendera!

Jag kommer gå på det fram till BF!

• Lysmasken

Min bm kände bara på magen & lyssnade på hjärtat. Trodde faktiskt att hon skulle mäta sf måttet

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Penguinlover

Jag ska börja vattenträning för gravida på onsdag. Det är en barnmorska som håller i det och det är 30 min träning följt av 30 min avslappning och tips och tricks inför förlossningen. Jag har blivit rekommenderad denna kurs av kollegor som gått den tidigare och som varit väldigt nöjda. Sedan var jag och simmade förra veckan och tänkte försöka göra det en gång per vecka.

Svar på tråden BF februari 2016