• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Ska inte ha graviditetspenning då ja är arbetslös . Man de ja undra är om de är någon som skickar in ansökan nu om föräldrapenning å skriver nåt datum eftersom de sen går å ändra om barne kommer tidigare elr senare ? För ja hat bf 26 januari om ja skriver från 20 funkar de å få innan man fått isf ? Hur har ni andra tänkt göre me föräldrapenning en ?

• Anonym (Ja då)

[quote=75985014][quote-nick]Anonym (orolig) skrev 2015-11-10 13:40:42 följande:[/quote-nick]Ska inte ha graviditetspenning då ja är arbetslös . Man de ja undra är om de är någon som skickar in ansökan nu om föräldrapenning å skriver nåt datum eftersom de sen går å ändra om barne kommer tidigare elr senare ? För ja hat bf 26 januari om ja skriver från 20 funkar de å få innan man fått isf ? Hur har ni andra tänkt göre me föräldrapenning en ?[/

Man kan ta ut innan. Ska forska i det idag.

Jag ska gå hem till jul, men vara i tjänst året ut, med semester o komptid.

Sen ta fp från 1/1 tills barnet kommer. Oklart hur många dagar, men är ändå ingen sådan där som vill gå hemma i flera år.

• lillterror
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-10 13:40:42 följande:

Ska inte ha graviditetspenning då ja är arbetslös . Man de ja undra är om de är någon som skickar in ansökan nu om föräldrapenning å skriver nåt datum eftersom de sen går å ändra om barne kommer tidigare elr senare ? För ja hat bf 26 januari om ja skriver från 20 funkar de å få innan man fått isf ? Hur har ni andra tänkt göre me föräldrapenning en ?

Det funkar att få innan, man kan få fp upp till 60 dagar innan bf.
  • lillterror
    idm skrev 2015-11-10 12:39:02 följande:

Försäkringskassan fick in mina papper den 20/10 och jag fick svar igår :) vad jobbar du som? :)

Jag jobbar i butik =) ingen som inte blivit beviljad det på mitt jobb innan, men jag tyckte min chef fyllde i uppgifterna lite galet och blir orolig ^^ är sjukskriven i dagsläget och det kommer bli förlängt tyvärr, men blir gp beviljat så slipper jag ju springa till läkaren =)
  • minneli
    Februari16 skrev 2015-11-09 20:18:38 följande:

Hej tjejer, kul att läsa om alla bm-besök och att de flesta verkar må bra trots vissa krämpor

Jag har en fråga till er omföderskor: hur har det känts när era barn har fixerat sig? Jag är bara i v 28 men har känt det som att liten har "borrat" ner sig igår och idag. Samtidigt har jag haft en hel drös sammandragningar (varav en del faktiskt har gjort ont!), hugg i ena ljumsken och ont i ryggslutet. Kan det vara så att han håller på att fixera sig eller vad kan det vara?

Låter tidigt med fixering i v28. Har inte känt ngt speciellt då de fixerat sig. Sen har jag ett svagt minne av att bäbisar fixerar senare på omföderskor men jag är inte helt säker.
  • sladda
    idm skrev 2015-11-09 19:18:58 följande:

Idag fick jag äntligen svar från försäkringskassan gällande graviditetspenningen! Fick beslutet att jag har rätt till hel graviditetspenning :) väldig lättnad :) sista jobbdagen blir därmed den 10/12.

Härligt :) Jag ansökte om att få GP från 21/12 men fsk ändrade det till 28/10 så har redan gått hem på GP pga arbetsmiljön. Var inte riktigt vad jag tänkt mig så försöker vänja mig vid att gå hemma :-/
  • zezzan81
    sladda skrev 2015-11-10 18:40:21 följande:

Härligt :) Jag ansökte om att få GP från 21/12 men fsk ändrade det till 28/10 så har redan gått hem på GP pga arbetsmiljön. Var inte riktigt vad jag tänkt mig så försöker vänja mig vid att gå hemma :-/

Sladda min fråga var så klart menad till dig:)
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-11-10 19:30:07 följande:

Woop woop!

Fått beviljad gravidpenning från och med 12/12! Hurra!!! Så lättad :)

Men vad härligt! :) Jag jobbar sista dagen den 10/12. 30 dagar kvar och nedräkningen är igång :)
Svar på tråden BF februari 2016