• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Vecka 30 å känner inte av nåt , inget tungt elr nånting! Ska va på min praktikplats tills 1 -2 veckor innan bf

• minneli

Min bm har inte nämnt ngt om att jag ska vaccinera mig. Är det ngt man bör göra?

• Anonym (orolig)

Min bm har heller inte sagt nåt om vaccination, å ja tänker inte göra de ändå då min syster gjorde de och blev döds sjuk "/ och vet flera som bleve de så ja kommer inte att göre det iaf .

• Linda8110
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-13 12:36:53 följande:

Min bm har heller inte sagt nåt om vaccination, å ja tänker inte göra de ändå då min syster gjorde de och blev döds sjuk "/ och vet flera som bleve de så ja kommer inte att göre det iaf .

Av just detta vaccin?
  • Linda8110
    lillterror skrev 2015-11-13 07:56:58 följande:
    Både jag och sambon är så fruktansvärt tveksamma just nu ^^ får fortsätta leta information om för och nackdelar innan jag bestämmer mig =)

Haha förstår att du är nervös ;) inte fått något vaccin sen jag tog stelkramp för 15 år sen, kommer ihåg att det var ytterst obehagligt haha ;)
    Alltså jag är inte nervös för själva sprutan, sådant känns ju knappt. Är mer nervös för att bli sjuk utav den.
  • Anonym (orolig)

Dom blev dåliga av vaccinet emot influensan.

• lillterror
    Linda8110 skrev 2015-11-13 12:54:08 följande:

Alltså jag är inte nervös för själva sprutan, sådant känns ju knappt. Är mer nervös för att bli sjuk utav den.

Det var inte själva sprutan jag syftade på heller, det är inte bekymret. Men jag vet hur obehagligt det var efter stelkramp med biverkningarna och drar mig för vaccinet just därför ^^ Känns som att det är alldeles för många biverkningar så det är svårt att väga för och nackdelar =
  • sladda

Har tagit vaccin spruta alla gånger som det framkommit att man bör. Å peppar peppar, utan biverkningar.Men har inte hört något om vaccin spruta nu, men får kolla upp det nästa gång hos BM :)

• Linda8110
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-13 13:09:26 följande:

Dom blev dåliga av vaccinet emot influensan.

Ok tänkte om det kanske var av vaccinet mot svininfluensan, för det blev jag också.
Svar på tråden BF februari 2016