• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Linda8110
    lillterror skrev 2015-11-13 13:31:33 följande:
    Det var inte själva sprutan jag syftade på heller, det är inte bekymret. Men jag vet hur obehagligt det var efter stelkramp med biverkningarna och drar mig för vaccinet just därför ^^ Känns som att det är alldeles för många biverkningar så det är svårt att väga för och nackdelar =
    Ja det är inge kul att ta en spruta för att slippa bli sjuk och sedan bli sjuk av den haha
  • lillterror
    Linda8110 skrev 2015-11-13 14:28:26 följande:

Ja det är inge kul att ta en spruta för att slippa bli sjuk och sedan bli sjuk av den haha

Verkligen inte =) årets vaccin ska dessutom innehålla vaccin mot svininfluensa med så det gör ju inte att jag blir mer säker på att göra det. Phu ^^
  • Linda8110
    lillterror skrev 2015-11-13 14:33:24 följande:
    Verkligen inte =) årets vaccin ska dessutom innehålla vaccin mot svininfluensa med så det gör ju inte att jag blir mer säker på att göra det. Phu ^^
    En väldigt liten del har jag hört. Men just det borde jag inte reagera på eftersom den pinan är avklarad haha
  • Anonym (Bebis)

Min bm nämnde vaccinet o la fram ett infoblad när jag var där i måndags (v25). Jag sa bara att jag är skeptisk mot vaccin (jag vaccinerar dock barnen med de vanligaste) o sen pratade vi inte mer om det. Hon sa bara att hon är skyldig att informera, så det är konstigt att många inte fått samma infoblad.

• Linda8110
    Anonym (Bebis) skrev 2015-11-14 08:18:06 följande:

Min bm nämnde vaccinet o la fram ett infoblad när jag var där i måndags (v25). Jag sa bara att jag är skeptisk mot vaccin (jag vaccinerar dock barnen med de vanligaste) o sen pratade vi inte mer om det. Hon sa bara att hon är skyldig att informera, så det är konstigt att många inte fått samma infoblad.

Jag fick också det infobladet. Hon sa att det ska delas ut till alla. Jag sa då att jag ej tänker vaccinera mig och då bad hon mig tänka om samt förklarade varför. Så nu har jag tänkt om :)
  • minneli

Jag ska inte dit förrän 10 dec så isåfall måste jag ringa och höra. Jobbar ju inte direkt på ett bacillfritt ställe (förskola) och har två barn som kan dra hem diverse baciller...

• Anonym (Ja då)

Har inte fått någon info om vaccin, har sett att det sitter en lapp på anslagstavlan på Mvc bara.

Tänker ändå inte vaccinera mig, har aldrig gjort det å aldrig haft influensa heller

• Linda8110
    minneli skrev 2015-11-14 08:52:52 följande:

Jag ska inte dit förrän 10 dec så isåfall måste jag ringa och höra. Jobbar ju inte direkt på ett bacillfritt ställe (förskola) och har två barn som kan dra hem diverse baciller...

Ja det är ju samma här! Förskola ;)
  • Erna90

På onsdag blir det en tripp till ullared för inköp till lillen, då i vecka (28+0). Hur mycket har ni andra köpt på er? Eller när ska ni börja handla? Tips på absoluta måsten att ha till nyfödd? Tänkte på er med barn sedan innan, ös på med tips (och förvarningar med för den delen)

Svar på tråden BF februari 2016