• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli
    Penguinlover skrev 2015-11-11 15:24:56 följande:
    Åh då är vi ganska lika. Jag var där igår på 25+3. Jag har gått upp cirka 10 kg och mitt mått var på 24 cm. Jag väger mig dock inte hos BM utan hon frågar mig bara vad jag väger. Jag väger mig rätt ofta hemma eftersom att jag är orolig över att gå upp mycket under graviditeten som jag sedan kommer att ha svårt att gå ner.Jag har förstått att vissa går ner allt väldigt fort medan andra får kämpa mycket för att återgå till sin vanliga vikt. Jag hoppas på att inte sluta på mer än +15 kg totalt men det blir säkert mer.
    Jag gick upp 18 kg med första och 25 kg men andra (men tog Tag i det då jag slutat amma och gick ner allt plus lite till)

Försök att inte oroa dig! Man går ju upp av en bra anledning!
    Är väl ganska få ggr man kan få tänka så :)
  • zezzan81
    Linda8110 skrev 2015-11-10 21:42:33 följande:

Ja det fick jag :)

Håller tummen för dig!

Blev beviljad!:)) Tack och lov, börjar bli tungt nu..
  • idm
    zezzan81 skrev 2015-11-12 13:53:40 följande:

Vad härligt! Grattis! :)
  • Penguinlover
    minneli skrev 2015-11-11 20:31:03 följande:

Jag gick upp 18 kg med första och 25 kg men andra (men tog Tag i det då jag slutat amma och gick ner allt plus lite till)

Försök att inte oroa dig! Man går ju upp av en bra anledning!

Är väl ganska få ggr man kan få tänka så :)

Ja så länge man lyckas gå ner det igen efteråt så spelar det egentligen inte så stor roll hur många kg det blir :)

Jag var på vattenträning för gravida igår och det var jätteskönt! Rekommenderar det verkligen. Det var dessutom roligt att träffa andra gravida.

Idag har jag vaccinerat mig mot säsongsinfluensan efter rekommendation från min BM.
  • Linda8110
    zezzan81 skrev 2015-11-12 13:53:40 följande:
    Hurra vad nice! Grattis :)
  • lillterror

Vaccinering är något jag och bm inte pratat om än. Har ni andra vaccinerat er mot influensa? Ska ni? Om inte, varför? Jag har aldrig vaccinerat mig förr mot det men heller aldrig tillhört någon "riskgrupp" tidigare..

• Linda8110
    lillterror skrev 2015-11-13 06:54:05 följande:

Vaccinering är något jag och bm inte pratat om än. Har ni andra vaccinerat er mot influensa? Ska ni? Om inte, varför? Jag har aldrig vaccinerat mig förr mot det men heller aldrig tillhört någon "riskgrupp" tidigare..

Jag hade bestämt mig för att inte göra det, men då min BM förklarade att det även ger antikroppar mot lunginflammation hos bebisen när den kommer ut så bestämde jag mig för att göra det. Så på tisdag är det dags! Nervös ;)
  • lillterror
    Linda8110 skrev 2015-11-13 07:25:50 följande:

Jag hade bestämt mig för att inte göra det, men då min BM förklarade att det även ger antikroppar mot lunginflammation hos bebisen när den kommer ut så bestämde jag mig för att göra det. Så på tisdag är det dags! Nervös ;)

Både jag och sambon är så fruktansvärt tveksamma just nu ^^ får fortsätta leta information om för och nackdelar innan jag bestämmer mig =)

Haha förstår att du är nervös ;) inte fått något vaccin sen jag tog stelkramp för 15 år sen, kommer ihåg att det var ytterst obehagligt haha ;)
  • Penguinlover

Till er som är nervösa inför vaccinsprutan kan jag säga att det gick jättefort att få vaccinet och det kändes inte mer än ett vanligt blodprov. Nu dagen efter känner jag mig fortfarande lite öm där jag fick sprutan men inte alls så att det är ett problem.

Jag vill egentligen inte ge mig in i någon diskussion kring vaccin här, men jag tycker att man kan fråga sin barnmorska om man känner sig osäker. Jag tror också på att man bör lita på att socialstyrelsen och de som jobbar inom vården faktiskt vet vad de gör. Visst kan man göra egna efterforskningar om man vill och anser sig ha kompetensen att göra en egen bedömning om riskerna, men det finns så mycket skrämselpropaganda mot allt möjligt på internet som ofta grundar sig i okunskap.

• Sickan5

Hp gick igenom så går hem 18/12 och de känns inte fel. V29 idag så börjar kännas.

Drömmer massor om nätterna så sover dåligt och känner mig helt slut när klockan ringer på mornarna.

Svar på tråden BF februari 2016