• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-11-10 19:30:07 följande:

Woop woop!

Fått beviljad gravidpenning från och med 12/12! Hurra!!! Så lättad :)

Men vad härligt! :) Jag jobbar sista dagen den 10/12. 30 dagar kvar och nedräkningen är igång :)
  • Linda8110
    idm skrev 2015-11-10 19:50:33 följande:
    Men vad härligt! :) Jag jobbar sista dagen den 10/12. 30 dagar kvar och nedräkningen är igång :)
    Hurra för oss :)
  • zezzan81
    Linda8110 skrev 2015-11-10 19:30:07 följande:

Woop woop!

Fått beviljad gravidpenning från och med 12/12! Hurra!!! Så lättad :)

Grattis! Då håller jag tummar och tår att de beviljar mig med;). Fick du från det datum du sökte?
  • Erna90

Härligt att så många börjar närma sig sista jobbdagen på ett tag. Ha lite tid att vila upp sig och boa inför ankomst av de små med

För min del blir det jobb fram till jul och ingen ansökan om gravidpenning. Jobbar på kontor och mår hittills himla bra så.. Bf först den 9:e februari så tar ut semester och komp innan det blir föräldraledighet lagom till BF

• Linda8110
    zezzan81 skrev 2015-11-10 20:16:24 följande:
    Grattis! Då håller jag tummar och tår att de beviljar mig med;). Fick du från det datum du sökte?
    Ja det fick jag :)
    Håller tummen för dig!
  • Mamma till två gullegrisar

Var hos ortopeden igår.

Eftersom händerna har blivit bättre av att jag är sjukskriven och i och med att jag är gravid så ville han inte operera. Däremot om det blir värre och att smärtan kommer tillbaka så som den var förr så skulle jag höra av mig så får det bli operation.

Blev helt sjukskriven. Om det går att anpassa arbetsuppgifterna så kunde jag prova på att jobba 25%. Men det sa min chef att det är svårt o göra.

Så nu blir det till o vara hemma och hoppas på att det försvinner efter graviditeten. Min största fasa är att jag ska behöva bli opererad när den lill* har kommit :/

• sladda
    zezzan81 skrev 2015-11-10 19:19:53 följande:

Väntar på svar från fsk så blir lite nyfiken vad du jobbar med?:)

Jobbar som maskinförare på en kabelfabrik ;)
  • Penguinlover
    minneli skrev 2015-11-11 10:37:11 följande:

Var hos bm idag, vecka 26 (25+1)

10 kg upp och 25 mätte magen.

Åh då är vi ganska lika. Jag var där igår på 25+3. Jag har gått upp cirka 10 kg och mitt mått var på 24 cm. Jag väger mig dock inte hos BM utan hon frågar mig bara vad jag väger. Jag väger mig rätt ofta hemma eftersom att jag är orolig över att gå upp mycket under graviditeten som jag sedan kommer att ha svårt att gå ner.Jag har förstått att vissa går ner allt väldigt fort medan andra får kämpa mycket för att återgå till sin vanliga vikt. Jag hoppas på att inte sluta på mer än +15 kg totalt men det blir säkert mer.
Svar på tråden BF februari 2016