• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli

Jag har en voxsipåse ( den modellen med dragkedja) som får plats i citykorgen. Fungerade jättebra när jag fick barn förra gången i januari.

Idag ringde jag barnmorskan och utifrån vad hon sa beslutade jag mig för att vaccinera mig så nu är det gjort.

Gick in i v27 idag!

• Februari16
    ondar skrev 2015-11-17 19:39:30 följande:

Bra smak ni har ;) har köpt både lika vagn och sjal till lillebror :)

• Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-11-17 20:51:32 följande:

Jag har en voxsipåse ( den modellen med dragkedja) som får plats i citykorgen. Fungerade jättebra när jag fick barn förra gången i januari.

Idag ringde jag barnmorskan och utifrån vad hon sa beslutade jag mig för att vaccinera mig så nu är det gjort.

Gick in i v27 idag!

Vad sa din bm om sprutan då? Hur mår du nu efter sprutan?
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-11-18 10:05:36 följande:
    Vad sa din bm om sprutan då? Hur mår du nu efter sprutan?
    Det jag fastnade med för som bm sa var att bäbisen blir född med antikroppar mot influensan. Eftersom bf är 22 feb så är det ju rätt mkt influensa. Sen så sa hon att man är ju inte garanterad att inte bli sjuk men tex om man blir sjuk så kanske man bara blir lite sjuk och fortf har orken att ta hand om en liten.
    Det var väl de två argumenten som gjorde att jag tog sprutan.

Jag fick sitta kvar en kvart efter sprutan för att de skulle se så att jag inte mådde illa. Det enda som hände var att det spände och blev varmt där sprutan tagits. Inatt har det blivit ömt. Har ngt svagt minne att det kändes precis såhär efter stelkrampsprutan.
  • lillterror

V28, veckan då magen börjar kännas aningen i vägen! 10 kg upp och värre lär det bli! Börjar känna mig som en heffaklump! Phu
  • Halmstad

Hej! Gravid i v 27 och har det "pinsamma" graviditetsproblemet svullen i underliv och ont i rumpan. Tror jag har fått hemorrojder men inte kollat upp det med bm ännu. Kan knappt gå ibland, det går bra att sitta och ligga men såfort jag ställer mig upp -ajajaj! Någon mer med Liknande problem, några tips på hur man lindrar det?

• EmmJay

Hej! Här är en till februarimamma. Beräknad till 4/2. Andra barnet, så jag har inte varit så aktiv här inne. Känner mig rätt säker på vad som händer med kroppen och mår i allmänhet bra. Lite foglossning (hade ingenting med första).

Om mig: Är 32, från Göteborg (Torslanda) och har Lukas som kommer vara 4,5 år när lillasyster kommer.

Någon mer från Göteborg? Någon som vet om det finns någon separat tråd för februarimammor i Göteborg? Hade varit kul att ha någon att hänga lite med när bebisarna väl är här.

• idm
    lillterror skrev 2015-11-18 16:04:17 följande:

V28, veckan då magen börjar kännas aningen i vägen! 10 kg upp och värre lär det bli! Börjar känna mig som en heffaklump! Phu

Vi närmar oss nu :) Jag gick in i vecka 29 idag och börjar känna mig otymplig nu. Undrar hur detta ska sluta? Haha.
  • lillterror
    idm skrev 2015-11-18 18:57:17 följande:

Vi närmar oss nu :) Jag gick in i vecka 29 idag och börjar känna mig otymplig nu. Undrar hur detta ska sluta? Haha.

Inte tillräckligt nära känner jag haha! Vill ha februari och få det "överstökat" helst redan imorgon ;) otymplig ja, först nu börjar det bli jobbigt att resa sig ur soffan när man ligger på rygg ^^ mår du bra annars nu då?
Svar på tråden BF februari 2016