• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    lillterror skrev 2015-11-18 19:04:44 följande:

Inte tillräckligt nära känner jag haha! Vill ha februari och få det "överstökat" helst redan imorgon ;) otymplig ja, först nu börjar det bli jobbigt att resa sig ur soffan när man ligger på rygg ^^ mår du bra annars nu då?

Ja, februari är mer än välkommen! :) Haha, ja att resa sig ur soffan, sängen, från golvet (jobba på förskola) kan lätt bli ett litet träningspass, haha. Jag mår annars bra och har gjort det ungefär hela graviditeten :) min svanskota strejkar lite ibland, men än så länge ingen fara :) Sen har jag ganska mycket sammandragningar till och från under dagarna men det är bara obehagligt. Hur mår du? :)
  • Jennsan84

Jag bor också i Göteborg och har bf 10/2. Första barnet. 31 år men kommer hinna fylla 32 innan bf. Finns ju trådar för Gbg och för feb men tror inte det finns någon som innefattar båda :)

EmmJay skrev 2015-11-18 17:47:31 följande:

Hej! Här är en till februarimamma. Beräknad till 4/2. Andra barnet, så jag har inte varit så aktiv här inne. Känner mig rätt säker på vad som händer med kroppen och mår i allmänhet bra. Lite foglossning (hade ingenting med första).

Om mig: Är 32, från Göteborg (Torslanda) och har Lukas som kommer vara 4,5 år när lillasyster kommer.

Någon mer från Göteborg? Någon som vet om det finns någon separat tråd för februarimammor i Göteborg? Hade varit kul att ha någon att hänga lite med när bebisarna väl är här.

• Jennsan84

Det finns en grupp kom jag på nu men den har inte varit aktiv på över en månad.

EmmJay skrev 2015-11-18 17:47:31 följande:

Hej! Här är en till februarimamma. Beräknad till 4/2. Andra barnet, så jag har inte varit så aktiv här inne. Känner mig rätt säker på vad som händer med kroppen och mår i allmänhet bra. Lite foglossning (hade ingenting med första).

Om mig: Är 32, från Göteborg (Torslanda) och har Lukas som kommer vara 4,5 år när lillasyster kommer.

Någon mer från Göteborg? Någon som vet om det finns någon separat tråd för februarimammor i Göteborg? Hade varit kul att ha någon att hänga lite med när bebisarna väl är här.

• lillterror
    idm skrev 2015-11-18 19:12:51 följande:

Ja, februari är mer än välkommen! :) Haha, ja att resa sig ur soffan, sängen, från golvet (jobba på förskola) kan lätt bli ett litet träningspass, haha. Jag mår annars bra och har gjort det ungefär hela graviditeten :) min svanskota strejkar lite ibland, men än så länge ingen fara :) Sen har jag ganska mycket sammandragningar till och från under dagarna men det är bara obehagligt. Hur mår du? :)

Du hade ansökt om graviditetpenning väl? Tänkte att förskola lätt kan bli hårt och påfrestande när man börjar bli ännu större =) (just nu känns det omöjligt att bli större men jag vet ju att det "värsta" är framför en ;)) foglossningen har lugnat sig lite för mig efter att jag blev sjukskriven och vore det inte för den hade jag mått riktigt bra faktiskt haha! Sammandragningar här med men jag har ju "turen" att redan gå hemma så jag kan vila ut dom när det är som värst =) hade helst jobbat ett tag till men det var ohållbart ^^
  • idm
    lillterror skrev 2015-11-18 19:30:26 följande:

Du hade ansökt om graviditetpenning väl? Tänkte att förskola lätt kan bli hårt och påfrestande när man börjar bli ännu större =) (just nu känns det omöjligt att bli större men jag vet ju att det "värsta" är framför en ;)) foglossningen har lugnat sig lite för mig efter att jag blev sjukskriven och vore det inte för den hade jag mått riktigt bra faktiskt haha! Sammandragningar här med men jag har ju "turen" att redan gå hemma så jag kan vila ut dom när det är som värst =) hade helst jobbat ett tag till men det var ohållbart ^^

Ja jag ansökte om full graviditetspenning och har fått sen godkänd :) sista jobbdagen är den 10 december. Nedräkning pågår! :) Ja det är riktigt tungt att jobba med de andra yngsta, men mina kollegor är förstående och hjälper till lite extra nu :) Hur känns det att gå hemma? :)
  • Camillaj88

Hej hej en till februari mamma :) vår son beräknas att komma den 21 februari.

Bor i vittskövle 27år (Kristianstad) gift och väntar vårt första barn ????

• lillterror
    idm skrev 2015-11-18 19:35:51 följande:

Ja jag ansökte om full graviditetspenning och har fått sen godkänd :) sista jobbdagen är den 10 december. Nedräkning pågår! :) Ja det är riktigt tungt att jobba med de andra yngsta, men mina kollegor är förstående och hjälper till lite extra nu :) Hur känns det att gå hemma? :)

Bra kollegor!=) och visst känns det gott att få vara hemma och kunna julstöka i lugn och ro? Så kände jag iaf när jag ansökte gp från mitten av december =) haha jag är sjukt trött på att vara hemma nu! Men det är enbart för att jag har gjort det i fem veckor redan och foglossningen gör mig instängd i huset om dagarna. Långa tröttsamma dagar! Hade man haft full rörlighet så hade jag njutit mer av att kunna hitta på saker osv ^^
  • idm
    lillterror skrev 2015-11-18 21:26:17 följande:

Bra kollegor!=) och visst känns det gott att få vara hemma och kunna julstöka i lugn och ro? Så kände jag iaf när jag ansökte gp från mitten av december =) haha jag är sjukt trött på att vara hemma nu! Men det är enbart för att jag har gjort det i fem veckor redan och foglossningen gör mig instängd i huset om dagarna. Långa tröttsamma dagar! Hade man haft full rörlighet så hade jag njutit mer av att kunna hitta på saker osv ^^

Ja de är väldigt bra och förstående :) De har själva gått igenom en graviditet under tiden de jobbat på förskola :) Åå jag kan tänka mig att det börjar bli lite tröttsamt då du inte kan göra det du vill pga foglossning. Kan den bli bättre på något sätt? Ja jag ser fram emot att få julstöka :) Sen har jag syskon och vänner som är hemma på föräldraledighet som jag tänkt umgås en massa med :) Sen vila och fixa det sista inför bebis ankomst :)
  • EmmJay
    Jennsan84 skrev 2015-11-18 19:26:32 följande:

Det finns en grupp kom jag på nu men den har inte varit aktiv på över en månad.

Hej! Finns det någon anledning att Du inte är aktiv i gruppen? Hur hittar man den? Endast inbjudan?
Svar på tråden BF februari 2016