• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Cathleen
    jesspett skrev 2016-01-14 21:20:13 följande:

Hej och välkommen! =)

Hehe, jag är av den sorten som gärna organiserar upp allt med listor och dylikt så snart som möjligt ;) Spjälsängen har aldrig monterats ner då sonen slutade sova i den för några månader sedan och den står inne i gästrummet så den bråkar inte med någon. 
    Vi har dock fått låna en bedside crib av ett par vänner för bebisen i början eftersom lillkillen brukar sova inne mellan mig och maken senare halvan av natten så då känns det säkrare att ha bebisen på min andra sida! 

Bb-väskan är nästan klarpackad (är i v 37), har en lista i den med det resterande så vi inte glömmer något.

Packat till mig:
    2 Amingslinnen
    1 par mjukisbyxor
    trosor och strumpor
    Tofflor
    Bindor
    hårtofs och hårband
    papper från bm med blodgrupp

Packat till bebis
    2 par bodys stl 50 och en i stl 56
    2 par byxor stl 50 och ett par i stl 56
    1 par strumpor
    2 mössor i olika storlekar
    1 overall i stl 56
    Tossor och vantar
    filt och gosedjur
    Blöjor fanns på bb sist vi var där för 2 år sen. Skulle de inte ha det så får väl maken åka och köpa. 

På listan med det som ska packas i sista stund är
    kamera + laddare
    mobil + laddare
    dator + laddare (sist blev det väldigt långdraget, närmare 30 timmar, och då var det guld att ha lite serier på datorn att kolla på!)
    hygienartiklar
    förlossningsbrev

Tack för att du delade med dig av innehållet, jag har inte ens plockat fram en väska! :D

Tänker på så mycket annat så det har inte riktigt fått plats i huvudet..
    Låter som en god idé att ta med dator eller något dylikt att underhålla sig med även om man hoppas att det ska gå fort! :)
  • idm
    minneli skrev 2016-01-15 12:05:48 följande:

Var hos bm idag för att kolla blodtrycket, 125/85 var det och ingen äggvita så ingen havandeskapsförgiftning än så länge :)

Vad skönt :) var också hos bm idag och blodtrycket är fortfarande högt, 135/94 idag. Men när blodtrycket tas hemma av min mamma så är det ca 120/80. Så min bm oroar sig inte :) Har ingen äggvita i urinet :) Men jag måste ändå gå på extrakontroller resterande veckor, vilket visserligen är bra :)
  • sladda
    Sickan5 skrev 2016-01-15 14:10:49 följande:

Hej tjejer..

Lovade en förlossnings berättelse. Födde alltså vår son i Måndags natten till Tisdag. I V36+4.

Kände vid 14 tiden på Måndagen att jag va annorlunda i magen. Orolig lite svidigt.. kom å gick å förstärktes vid sänggående på kvällskvisten. Så vid 24 på natten duscha jag. Av erfarenhet fr första graviditet för 7 år sen kunde jag då urskilja samandragningar och värk med varm dusch. Men när jag ställde mig i dusch såg jag blod torka mig och kunde konstatera att flytningarna var rosa färgade.

Ringde förlossningen och fick bekräfat att d va någe på G.

Att min förra förlossning gått fort å att väglaget var uruselt. Lova ringa när vi var på väg. De dröjde bara en timme. Då hade mormor anlänt och vi var redo att åka 5 mil till Bb. Klockade värkarna och var mellan 3-4 minuter. Halvägs går vattnet å då tilltar värkarna. Kallabalik m Ambulans osv men efter mycket om å men är vi framme på förlossningen. Kommer in m värk och med andra värken kommer en perfekt pojke ut. 5 min på förlossningen är lagomt hihi.. när då de var läskigt nära att han föddes i bilen

Härligt att allt gick bra :)

Grattis :)
  • idm

Hej tjejer..

Lovade en förlossnings berättelse. Födde alltså vår son i Måndags natten till Tisdag. I V36+4.

Kände vid 14 tiden på Måndagen att jag va annorlunda i magen. Orolig lite svidigt.. kom å gick å förstärktes vid sänggående på kvällskvisten. Så vid 24 på natten duscha jag. Av erfarenhet fr första graviditet för 7 år sen kunde jag då urskilja samandragningar och värk med varm dusch. Men när jag ställde mig i dusch såg jag blod torka mig och kunde konstatera att flytningarna var rosa färgade.

Att min förra förlossning gått fort å att väglaget var uruselt. Lova ringa när vi var på väg. De dröjde bara en timme. Då hade mormor anlänt och vi var redo att åka 5 mil till Bb. Klockade värkarna och var mellan 3-4 minuter. Halvägs går vattnet å då tilltar värkarna. Kallabalik m Ambulans osv men efter mycket om å men är vi framme på förlossningen. Kommer in m värk och med andra värken kommer en perfekt pojke ut. 5 min på förlossningen är lagomt hihi.. när då de var läskigt nära att han föddes i bilen

Vad skönt att allt gick så bra ändå :) Hur mår sonen och du nu? Hunnit återhämta dig något? :)
  • Cathleen

Hej tjejer..

Grattis!!! Hoppas ni mår bra
  • lillterror
    Cathleen skrev 2016-01-15 14:12:00 följande:

Ja, pojkvännen säger samma sak! Skönt att höra att jag inte är ensam. :)

Har du börjat packa din förlossningsväska? Känner mig bara förvirrad när jag tänker på det, så mycket andra tankar som tar plats i huvudet :D

Haha jag säger detsamma! Alla verkar vara helt färdiga =)

Nej, jag har kommit så långt så jag har bestämt vilken väska det ska packas i, plockat ner pappren med blodgrupp från mvc och kameran. Har tvättat bäbiskläder nu så när det är dags att vika ihop får jag väl slänga ner lite ombyten i väskan så det iaf finns kläder till liten redo ;)
  • Angels dream
    zezzan81 skrev 2016-01-15 13:06:40 följande:

[quote=76231947][quote-nick]Angels dream skrev 2016-01-15 12:24:03 följande:[/quote-nick]skrev till min bm, får se om hon har tid att höra av sig. har tryckt lite på magen och visst svarar hon men tycker inte det känns som att hon ligger på samma sätt längre.. vill ha det till att hon ligger som en ostbåge igen.. får se vad bm säger...om hon hör av sig idag :P

jag känner mig superjobbig då jag hör av mig hela tiden till bm känns det som...min första gång som gravid dock [

Du får gärna dela med dig när hon svarat:). Jag hade dock samma känsla dagen efter detta och var väldigt orolig att hon flyttat sig från den perfekta position hon haft tidigare. Tycker att hon nu, 2 dagar senare, ligger långt ner igen och ganska mycket som hon gjorde innan. Hoppas din bebis lägger sig rätt igen med!

jag fick frågan om jag tror att hon vänt sig helt?! hon skrev också att de oftast snurrar med olika ligglägen på ryggen.
    om jag märker minskad rörelse eller får ont måste jag höra av mig till förlossningen
  • jesspett

Hej tjejer..

Spännande! =D Skönt att det gått bra för er, hoppas att ni kan njuta ordentligt nu! =)
  • jesspett
    Cathleen skrev 2016-01-15 14:14:15 följande:
    Tack för att du delade med dig av innehållet, jag har inte ens plockat fram en väska! :D

Tänker på så mycket annat så det har inte riktigt fått plats i huvudet..
    Låter som en god idé att ta med dator eller något dylikt att underhålla sig med även om man hoppas att det ska gå fort! :)
    Haha, nä jag är ute i väldigt god tid... Förra gången tillät jag mig att packa väskan när jag gick in i v. 30, sen föddes sonen efter igångsättning 14 dagar efter bf så jag han packa om den ett antal gånger kan jag säga! ;)
  • minneli
    idm skrev 2016-01-15 14:19:02 följande:
    Vad skönt :) var också hos bm idag och blodtrycket är fortfarande högt, 135/94 idag. Men när blodtrycket tas hemma av min mamma så är det ca 120/80. Så min bm oroar sig inte :) Har ingen äggvita i urinet :) Men jag måste ändå gå på extrakontroller resterande veckor, vilket visserligen är bra :)
    Blir det lika högt om du sitter en kvart, tjugo minuter i väntrummet innan du ska in till bm?
Svar på tråden BF februari 2016