• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-15 09:59:52 följande:

Nu har värkarna dratt igång ordentligt , intr sovit på hele natten , ringde förlossningen i natt å dom trodde inte de var nåt på gång än då värkarna bara är 30 sekunder långa även fast dom kommer 3 st på 10 min , dom sa jag kunde komma in å få starkare smärtlindring, och vara på passient hotellet men jag kände jag inte ville ligga

Åh! Hur går det för dig? :)

Lycka till! :)
  • Anonym (orolig)

Har haft lite kletigt / slemmigt på pappret sen igår lite blod i bland å i morse va de brunaktiga klumpar oså kommer de klumpar i toan, är de slemproppen ? Man måste inte ringa in för de väl? Och har man börjar öppna sej när den kommer ? Tror nog inte de är hela isf för de vart inte så mkt men .

• Anonym (orolig)

[quote=76231814][quote-nick]idm skrev 2016-01-15 11:49:29 följande Åh! Hur går det för dig? :)

Lycka till! :)

Det går att bra har väldigt ont bara så jag inte vet vart jag ska ta vägen snart, men som tur är så varar de så kort tid så de är helt okej än så länge haha.

• minneli

Var hos bm idag för att kolla blodtrycket, 125/85 var det och ingen äggvita så ingen havandeskapsförgiftning än så länge :)

• jesspett
    minneli skrev 2016-01-15 12:05:48 följande:

Var hos bm idag för att kolla blodtrycket, 125/85 var det och ingen äggvita så ingen havandeskapsförgiftning än så länge :)

Skönt! =)
  • Angels dream
    zezzan81 skrev 2016-01-15 11:39:19 följande:
    Nej inte jag heller! Absolut inte värt det. Blev lite lättad när jag läste ditt inlägg då jag tyckte detta var väldigt obehagligt. Tycker man borde ha vanan inne med att vara gravid när det är 3:e gången men detta hade jag aldrig upplevt tidigare:/
    skrev till min bm, får se om hon har tid att höra av sig. har tryckt lite på magen och visst svarar hon men tycker inte det känns som att hon ligger på samma sätt längre.. vill ha det till att hon ligger som en ostbåge igen.. får se vad bm säger...om hon hör av sig idag :P

jag känner mig superjobbig då jag hör av mig hela tiden till bm känns det som...min första gång som gravid dock 
  • zezzan81

[quote=76231947][quote-nick]Angels dream skrev 2016-01-15 12:24:03 följande:[/quote-nick]skrev till min bm, får se om hon har tid att höra av sig. har tryckt lite på magen och visst svarar hon men tycker inte det känns som att hon ligger på samma sätt längre.. vill ha det till att hon ligger som en ostbåge igen.. får se vad bm säger...om hon hör av sig idag :P

jag känner mig superjobbig då jag hör av mig hela tiden till bm känns det som...min första gång som gravid dock [

Du får gärna dela med dig när hon svarat:). Jag hade dock samma känsla dagen efter detta och var väldigt orolig att hon flyttat sig från den perfekta position hon haft tidigare. Tycker att hon nu, 2 dagar senare, ligger långt ner igen och ganska mycket som hon gjorde innan. Hoppas din bebis lägger sig rätt igen med!

• Cathleen
    ondar skrev 2016-01-15 07:23:34 följande:
    Hej :). Jag är i v 35 o sängen kom upp för två dagar sen, min är dock köpt beg så den har aldrig legat i någon låda ;). Jag giftminimerar mkt i hemmet och därför tyckte jag det var viktigt att få upp spjälsängen så madrassen, som är ny, kunde packas upp o luftas lite fr kemikalier innan bebis kommer o även babyskyddet kom upp ur lådan igår o står på vädring :). Men känner vissa som tycker det är mysigt att ha den bäddad fr v 20 redan :D o har en vän som är så rädd att något ska gå fel att hon aldrig handlar eller bäddar åt barnet innan det är fött. Alla sätt som funkar för en är ju bra! Sj har det vart bra för mig att sy bebiskläder o ha nåt att plocka med för att mentalt förbereda mig o våga tro att bebis kommer må bra :)
    :)
    Skönt att höra att det inte bara är jag som är "sen"!
    Har du packat förlossningsväska och isåfall, har du lust att dela med dig av innehållet?
    Vad mysigt det låter att du har sytt bebiskläder. :)
  • Sickan5

Hej tjejer..

Lovade en förlossnings berättelse. Födde alltså vår son i Måndags natten till Tisdag. I V36+4.

Kände vid 14 tiden på Måndagen att jag va annorlunda i magen. Orolig lite svidigt.. kom å gick å förstärktes vid sänggående på kvällskvisten. Så vid 24 på natten duscha jag. Av erfarenhet fr första graviditet för 7 år sen kunde jag då urskilja samandragningar och värk med varm dusch. Men när jag ställde mig i dusch såg jag blod torka mig och kunde konstatera att flytningarna var rosa färgade.

Ringde förlossningen och fick bekräfat att d va någe på G.

Att min förra förlossning gått fort å att väglaget var uruselt. Lova ringa när vi var på väg. De dröjde bara en timme. Då hade mormor anlänt och vi var redo att åka 5 mil till Bb. Klockade värkarna och var mellan 3-4 minuter. Halvägs går vattnet å då tilltar värkarna. Kallabalik m Ambulans osv men efter mycket om å men är vi framme på förlossningen. Kommer in m värk och med andra värken kommer en perfekt pojke ut. 5 min på förlossningen är lagomt hihi.. när då de var läskigt nära att han föddes i bilen

• Cathleen
    lillterror skrev 2016-01-14 20:42:32 följande:
    Hejhej! Du är inte ensam om det, jag är i v36 och spjälsängen är fortfarande i lådan :) skulle bäbis komma tidigare får väl sambon skruva ihop den när vi kommer hem från BB känner jag =)
    Ja, pojkvännen säger samma sak! Skönt att höra att jag inte är ensam. :)

Har du börjat packa din förlossningsväska? Känner mig bara förvirrad när jag tänker på det, så mycket andra tankar som tar plats i huvudet :D

Svar på tråden BF februari 2016