• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    minneli skrev 2016-01-15 17:18:11 följande:

Blir det lika högt om du sitter en kvart, tjugo minuter i väntrummet innan du ska in till bm?

Ja, jag stressar upp mig väldigt mycket när blodprov, blodtryck eller liknande ska tas. Men när jag är hemma och min mamma tar det så är jag lugn :)
  • Anonym (orolig)

Tur man ringde in igen till förlossningen för 4 e gången men kände mig väldigt tjatig å dum , men nu sitter ja här å ä öppen 6 cm . Är livrädd :(

• Angels dream
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-15 19:00:55 följande:

Tur man ringde in igen till förlossningen för 4 e gången men kände mig väldigt tjatig å dum , men nu sitter ja här å ä öppen 6 cm . Är livrädd :(

känner mig också dum när man ringer/skriver en massa till bm och förlossningen men bra att du ringde.. lycka till
  • idm

Åh lycka till! :)
  • minneli

Då är det verkligen på gång! Lycka till! Vilken vecka är du i?
  • Mamma till två gullegrisar

Känn dig inte dum.. första gången är det svårt o veta hur det ska vara och hur det ska kännas. .

Lycka nu till :))
    minneli skrev 2016-01-15 12:05:48 följande:

Var hos bm idag för att kolla blodtrycket, 125/85 var det och ingen äggvita så ingen havandeskapsförgiftning än så länge :)

va skönt :)) hur ofta ska du kolla trycket?
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-15 21:56:14 följande:
    va skönt :)) hur ofta ska du kolla trycket?
    Jag vet inte riktigt men iaf lite tätare än de vanliga besöken. Ska dit på måndag igen. Men det var också för att kolla järnvärdet (som sjunkit) och sfmåttet.

Hej alla..

Först och främst Grattis till alla som fått era små :))

Gick in in i v35 idag. Nu börjar jag bli nervös. Var ett tag sen jag födde barn så känns som att man är ny på det.

Hoppas bara att jag slipper gå över denna gången. Vid dom andra graviditeterna gick jag över 17 respektive 14 dagar.. så vore skönt om han kommer i februari :)

Angående packning och annat så har jag inte kommit så långt. Spjälsäng och skötbord är monterat. Ska öppna madrassen och låta den ligga ett bra tag innan jag bäddar den.

Har köpt nästan alla kläder. Hur mycket har ni i varje storlek? Jag har nästan bara köpt 56.

Hoppas ni andra mår bra. Börjar bli tungt och bökigt nu. :)

minneli skrev 2016-01-15 22:00:37 följande:

Jag vet inte riktigt men iaf lite tätare än de vanliga besöken. Ska dit på måndag igen. Men det var också för att kolla järnvärdet (som sjunkit) och sfmåttet.

Ok, skönt ändå att dom har koll på dig. Här hos oss tar dom inga prover längre så här när det börjar närma sig slutet. Kollar varken urin eller järn. Mäter endast trycket. Sist jag kollade var jag i v 31-32 tror jag det var..
Svar på tråden BF februari 2016