• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-15 22:08:46 följande:
    Ok, skönt ändå att dom har koll på dig. Här hos oss tar dom inga prover längre så här när det börjar närma sig slutet. Kollar varken urin eller järn. Mäter endast trycket. Sist jag kollade var jag i v 31-32 tror jag det var..
    Vad konstigt? Kanske de tar prover om man nämner att man till exempel har ont i huvudet och är väldigt trött ändå? Det var då jag nämnde min huvudvärk och trötthet hon tog järnvärde och urinprov.
  • Angels dream
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-15 22:08:46 följande:
    Ok, skönt ändå att dom har koll på dig. Här hos oss tar dom inga prover längre så här när det börjar närma sig slutet. Kollar varken urin eller järn. Mäter endast trycket. Sist jag kollade var jag i v 31-32 tror jag det var..
    här tar vi varje gång
    urinprov
    vikt
    blodtryck
    sf mått

varannan gång har vi kollat järnet på mig

sedan ska vi ta blodvärdet igen men det fick vi vänta lite med då det håller "bara" i 6 v.
  • Anonym (orolig)

03:02 kom de en liten tös :) inte vägt elr mätts än ..

• jesspett
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-16 04:11:55 följande:

Grattis! =D
  • jesspett
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-15 22:04:56 följande:

Hej alla..

Först och främst Grattis till alla som fått era små :))

Gick in in i v35 idag. Nu börjar jag bli nervös. Var ett tag sen jag födde barn så känns som att man är ny på det.

Hoppas bara att jag slipper gå över denna gången. Vid dom andra graviditeterna gick jag över 17 respektive 14 dagar.. så vore skönt om han kommer i februari :)

Angående packning och annat så har jag inte kommit så långt. Spjälsäng och skötbord är monterat. Ska öppna madrassen och låta den ligga ett bra tag innan jag bäddar den.

Har köpt nästan alla kläder. Hur mycket har ni i varje storlek? Jag har nästan bara köpt 56.

Hoppas ni andra mår bra. Börjar bli tungt och bökigt nu. :)

Jo tungt, flåsigt, ett evighetsgöra att klä på vinterkläder på lillkillen och har nu börjat få ont i höfterna om jag går för fort eller om jag går för mycket med vagnen. Men det är väl nu man ska bli trött på det hela så man ser fram emot att pressa ut en melon mellan benen ;) 

Jag går in i v 38 imorgon men gick över 14 dagar och blev igångsatt sist så det är väl bara att ställa in sig på något liknande!
  • zezzan81

Grattis! Hoppas allt gått bra!
  • Anonym (Bebis)

Åhh grattis!!! Mår ni bra? Bra jobbat!!
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2016-01-15 22:36:32 följande:

Vad konstigt? Kanske de tar prover om man nämner att man till exempel har ont i huvudet och är väldigt trött ändå? Det var då jag nämnde min huvudvärk och trötthet hon tog järnvärde och urinprov.

Jodå, nästa gång kommer jag be dom kolla järnet.

Förutom bltr så kollar dom alltid vikt.
Svar på tråden BF februari 2016