• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    jesspett skrev 2016-01-16 07:45:37 följande:

Jo tungt, flåsigt, ett evighetsgöra att klä på vinterkläder på lillkillen och har nu börjat få ont i höfterna om jag går för fort eller om jag går för mycket med vagnen. Men det är väl nu man ska bli trött på det hela så man ser fram emot att pressa ut en melon mellan benen ;) 

Jag går in i v 38 imorgon men gick över 14 dagar och blev igångsatt sist så det är väl bara att ställa in sig på något liknande!

Förhoppningsvis så slipper vi gå över denna gången :)

Jag har som mensvärk ofta och ibland ett tryck neråt. Hade jag inte med dom andra två så ett litet hopp om att slippa gå över tiden finns. ;)
  • idm
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-16 04:11:55 följande:

03:02 kom de en liten tös :) inte vägt elr mätts än ..

Stort GRATTIS! :)
  • Lysmasken
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-16 04:11:55 följande:

03:02 kom de en liten tös :) inte vägt elr mätts än ..

Grattis
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Erna90

Spännande att det har börjat titta ut lite bebisar nu, stort grattis till er alla

Här är vecka 37 påbörjad (36+3) och funderingarna går kring packning av BB-väska bla. Ni är ju några som har barn sedan innan, tips på saker man absolut inte får glömma? Eller något ni tyckte var onödigt? Har påbörjat en lista med vad som ska med men inte börjat packa än..

• minneli
    Erna90 skrev 2016-01-16 10:38:44 följande:

Spännande att det har börjat titta ut lite bebisar nu, stort grattis till er alla

Här är vecka 37 påbörjad (36+3) och funderingarna går kring packning av BB-väska bla. Ni är ju några som har barn sedan innan, tips på saker man absolut inte får glömma? Eller något ni tyckte var onödigt? Har påbörjat en lista med vad som ska med men inte börjat packa än..

Tycker det står ganska ofta att man ska packa tofflor, men det tar ju ganska mkt plats och jag har klarat mig med strumpor de två senaste gångerna iaf :) hellre att man tar med ett par extra strumpor då.

Du kan Packa en bb-väska med bäbiskläder, filt mm plus sådant du vill ha under förlossningen, tex dextrosol, kexchoklad, ngn god dricka, kamera. Och så packar ni en annan väska med din och sambons kläder, hygienartiklar osv.
  • jesspett
    minneli skrev 2016-01-16 14:53:24 följande:
    Tycker det står ganska ofta att man ska packa tofflor, men det tar ju ganska mkt plats och jag har klarat mig med strumpor de två senaste gångerna iaf :) hellre att man tar med ett par extra strumpor då.

Du kan Packa en bb-väska med bäbiskläder, filt mm plus sådant du vill ha under förlossningen, tex dextrosol, kexchoklad, ngn god dricka, kamera. Och så packar ni en annan väska med din och sambons kläder, hygienartiklar osv.
    Vad jag förstått så rekommenderar de tofflor just för att man ska kunna ta av sig dem när man lägger sig i sängen igen. Tydligen väldigt mycket smuts och bakterier på golvet som är dumt att få upp i sängen när man ska föda! =)

Min starka rekommendation i bb-väskan är absolut något tidsfördriv. Både under lättare delen av värkarbetet och sedan när bebisen sover, sover och sover ;)
  • jesspett
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-16 09:32:02 följande:
    Förhoppningsvis så slipper vi gå över denna gången :)

Jag har som mensvärk ofta och ibland ett tryck neråt. Hade jag inte med dom andra två så ett litet hopp om att slippa gå över tiden finns. ;)
    Vi håller tummarna! Maken tror jag föder nästa vecka eftersom jag vägrar sluta städa, hämta ved och kånka vattenhinkar till djuren (allt fryser ju på så snabbt nu så man måste ju byta vatten till utedjuren flera gånger per dag!) men jag tror nog jag kommer gå över några dagar denna omgång också!

Mensvärk och tryck är ju lovande! Lite förarbete om inte annat! ;)
  • CupcakeDream

V 37 i morgon och har fått besked efter ha gjort bäckenmätning att jag kan föda vaginalt. Har väldigt tryck neråt mot underlivet som vassa piggar. Har för mig någon oroade sig för trångt bäcken i kombo med den smärtan. Det är nog normalt. Jag är nervös för att föda vaginalt. Har ett ks bakom mig. Men nu så har jag tänkt att göra allt för att det ska sätta igång av sig självt då jag blev igångsatt på bf+15 sist. Blir så glad när jag läser om er alla och er som fått. Nu har vi snart alla kommut i mål<3

• lillterror

Nu har vi gjort gipsmage här! Kladdigt, småkyligt men mysigt. Magen ser ju klart större ut som gipsmodell än vad den uppfattas som =)

Roligt att läsa om folks sovställningar också, och bäbisar som strejkar för att man "ligger fel", jag har nog en väldans tur med mitt lilla pyre som låter mig sova på magen fortfarande =) höfterna gillar det däremot inte, men men :)

Svar på tråden BF februari 2016