• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • zezzan81
    lillterror skrev 2016-01-16 21:06:40 följande:

Nu har vi gjort gipsmage här! Kladdigt, småkyligt men mysigt. Magen ser ju klart större ut som gipsmodell än vad den uppfattas som =)

Roligt att läsa om folks sovställningar också, och bäbisar som strejkar för att man "ligger fel", jag har nog en väldans tur med mitt lilla pyre som låter mig sova på magen fortfarande =) höfterna gillar det däremot inte, men men :)

På mage??!! Hur är det möjligt?? Skönt att få sova som man vill:/ så kommer det inte se ut ett tag framöver, när bebis är här har man två läckande saker i vägen i stället;)
  • Angels dream

Nu har vi gjort gipsmage här! Kladdigt, småkyligt men mysigt. Magen ser ju klart större ut som gipsmodell än vad den uppfattas som =)

Roligt att läsa om folks sovställningar också, och bäbisar som strejkar för att man "ligger fel", jag har nog en väldans tur med mitt lilla pyre som låter mig sova på magen fortfarande =) höfterna gillar det däremot inte, men men :)

På mage :O
    min sambo gnäller bara jag tänker tanken på att lägga mig på magen om så bara för en kort stund..

ja min boss i magen har tidigt sagt ifrån vad som är okej och inte och lär väl fortsätta med det utanför magen också...:P
  • LMG

Sover förresten också fortfarande på magen, utan problem eller protester
  • lillterror
    zezzan81 skrev 2016-01-16 22:18:22 följande:

På mage??!! Hur är det möjligt?? Skönt att få sova som man vill:/ så kommer det inte se ut ett tag framöver, när bebis är här har man två läckande saker i vägen i stället;)

Jag vet faktiskt inte? Jag var helt inställd på att behöva lära mig att sova på sidan allteftersom magen växte, men än så länge går det jättebra att sova på mage =) har en liten kudde längs med ena sidan som avlastning och för att inte "rulla" runt haha! Men precis som du säger- bäst att njuta nu, pyret kanske tycker det är okej nu men sen lär både läckande bröst och öm mage vara i vägen =p
    Angels dream skrev 2016-01-17 00:38:22 följande:

På mage :O

min sambo gnäller bara jag tänker tanken på att lägga mig på magen om så bara för en kort stund..

ja min boss i magen har tidigt sagt ifrån vad som är okej och inte och lär väl fortsätta med det utanför magen också...:P

Haha men varför gnäller sambon? Så länge inte bäbisen protesterar så känner jag inte att det är några problem =) hade pyret däremot satt igång och lekt rövare varje gång det är läggdags så hade jag ju fått byta sovställning för bådas skull =) jag har det nog väldigt lätt med mitt pyre som låter mig göra lite vad jag vill än så länge! 30 dagar kvar så jag håller tummarna för att det håller i sig =)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-01-17 00:42:35 följande:

Sover förresten också fortfarande på magen, utan problem eller protester

Välkommen! Och visst är det skönt att kunna fortsätta sova som man vill? =) första barnet?
  • ondar
    Erna90 skrev 2016-01-16 10:38:44 följande:

Spännande att det har börjat titta ut lite bebisar nu, stort grattis till er alla

Här är vecka 37 påbörjad (36+3) och funderingarna går kring packning av BB-väska bla. Ni är ju några som har barn sedan innan, tips på saker man absolut inte får glömma? Eller något ni tyckte var onödigt? Har påbörjat en lista med vad som ska med men inte börjat packa än..

Jag hade inte med så mkt sist. Kläder till barnet, alldeles för lite visade det sig då vi låg inne i fem dagar efter han kom. Så denna gången packar jag extra många set-ifall att:).

Jag hade inte med tofflor o saknade inga heller, men som sagt, jag va jättesjuk så ja va inte uppe o rörde mig mer än till toa o dusch i princip- mat fick ja inburet varje dag.

Sen morgonen vi skulle hem så gick jag ut till 'skötområdet" o bad en sköterska visa hur man gjorde med navel osv, de hade ju skött det åt mig innan.

Tidsfördriv var inget ja själv saknade, jag låg o mös med min unge oavsett om han sov eller ej, eller sov själv. O telefonen vart ju med så kollade lite fb bla :).

Men några filtar ifall bebis bajsar ner någon ;), godis till dig om du gillar det, hörlurar så du kan lyssna på musik och kamera är väl det viktigaste utöver hygienartiklar o kläder till dig o kläder till bebis tycker jag :).. har bara tvättat upp de kläder som ska med till bebis än så länge o lagt i skötväskan, så har inte kommit så långt själv. Är i 34+4 idag.
  • Mamma till två gullegrisar

Mysigt med gipsmage. . :) har jag faktiskt aldrig gjort. .

Jag kan också ligga på mage.. halva magen iallafall

;)

Lägger jag täcket under benet så funkar det. Han har än så länge inte protesterat.
  • LMG
    lillterror skrev 2016-01-17 02:04:48 följande:
    Välkommen! Och visst är det skönt att kunna fortsätta sova som man vill? =) första barnet?
    Ja helt underbart haha, kan verkligen inte sova på rygg och sidan funkar bara ibland :) japp första barnet, för dig med?
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-17 09:04:32 följande:

Mysigt med gipsmage. . :) har jag faktiskt aldrig gjort. .

Jag kan också ligga på mage.. halva magen iallafall

;)

Lägger jag täcket under benet så funkar det. Han har än så länge inte protesterat.

Det var jättemysigt! Sen är det väl egentligen lite av en onödig grej i längden, fint att hänga upp och så men för hur länge? Känns som att den är en sak som kommer hamna i källaren tids nog ^^

Haha ja, jag lägger en dunkudde längs med ena sidan av magen och får lite avlastning där ;) Hoppas att det håller i sig till förlossning, för det är så jag får bäst sömnkvalite iaf =D
Svar på tråden BF februari 2016