Erna90 skrev 2016-01-16 10:38:44 följande:
Spännande att det har börjat titta ut lite bebisar nu, stort grattis till er alla
Här är vecka 37 påbörjad (36+3) och funderingarna går kring packning av BB-väska bla. Ni är ju några som har barn sedan innan, tips på saker man absolut inte får glömma? Eller något ni tyckte var onödigt? Har påbörjat en lista med vad som ska med men inte börjat packa än..
Jag hade inte med så mkt sist. Kläder till barnet, alldeles för lite visade det sig då vi låg inne i fem dagar efter han kom. Så denna gången packar jag extra många set-ifall att:).
Jag hade inte med tofflor o saknade inga heller, men som sagt, jag va jättesjuk så ja va inte uppe o rörde mig mer än till toa o dusch i princip- mat fick ja inburet varje dag.
Sen morgonen vi skulle hem så gick jag ut till 'skötområdet" o bad en sköterska visa hur man gjorde med navel osv, de hade ju skött det åt mig innan.
Tidsfördriv var inget ja själv saknade, jag låg o mös med min unge oavsett om han sov eller ej, eller sov själv. O telefonen vart ju med så kollade lite fb bla :).
Men några filtar ifall bebis bajsar ner någon ;), godis till dig om du gillar det, hörlurar så du kan lyssna på musik och kamera är väl det viktigaste utöver hygienartiklar o kläder till dig o kläder till bebis tycker jag :).. har bara tvättat upp de kläder som ska med till bebis än så länge o lagt i skötväskan, så har inte kommit så långt själv. Är i 34+4 idag.