• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    LMG skrev 2016-01-17 11:00:11 följande:

Ja helt underbart haha, kan verkligen inte sova på rygg och sidan funkar bara ibland :) japp första barnet, för dig med?

Nej rygg är bara obekvämt! Vare sig man är gravid eller inte =) jag har en extrem foglossning, så för den sakens skull borde jag ligga på sidan mer så höfterna och ryggen mår bättre men då blir jag bara kissnödig haha! Första här med, och var totalt inställd på att behöva lära mig sova på sidan, njuter så länge det funkar på mage =)

Hur mår du annars i graviditeten?
  • Marie14

Var längesen jag skrev här.

Bf 8 februari.

Tror jag har förvärkar. Mycket foglossning nu med.

Hoppas bebisen inte väntar för länge att komma.

• Angels dream

får förvärkar på natten rätt så ofta nu...
    kan inte andas så ont det gör...

när jag väl lyckas få kontroll, andas och slappna av så blir det bättre.
    vill att hon kommer ut nu dock är helgerna framöver fulla så hinner egentligen inte :P

• LMG
    lillterror skrev 2016-01-17 11:43:17 följande:
    Nej rygg är bara obekvämt! Vare sig man är gravid eller inte =) jag har en extrem foglossning, så för den sakens skull borde jag ligga på sidan mer så höfterna och ryggen mår bättre men då blir jag bara kissnödig haha! Första här med, och var totalt inställd på att behöva lära mig sova på sidan, njuter så länge det funkar på mage =)

Hur mår du annars i graviditeten?
    Jag mår faktiskt jätte bra. Har inte fått foglossning eller nånting som tur är, hoppas jag slipper det dom här sista veckorna med för det verkar inte roligt. Riktigt jobbig halsbränna är väl typ mitt ända problem, annars är det bara psykiskt jobbigt nu när man känner sig så stor och otymplig tycker jag
  • lillterror
    LMG skrev 2016-01-17 14:41:55 följande:

Jag mår faktiskt jätte bra. Har inte fått foglossning eller nånting som tur är, hoppas jag slipper det dom här sista veckorna med för det verkar inte roligt. Riktigt jobbig halsbränna är väl typ mitt ända problem, annars är det bara psykiskt jobbigt nu när man känner sig så stor och otymplig tycker jag

Nej försök håll dig undan, det är verkligen för jäkligt rent ut sagt. känns som att man går av på mitten! Varit sjukskriven för det sen jag var i v20.. själv känner jag mig varken stor eller otymplig än men är riktigt trött på hur graviditeten påverkar kroppen =) skönt att snart få ha kroppen för sig själv tycker jag ;)
  • LMG
    lillterror skrev 2016-01-17 20:51:50 följande:
    Nej försök håll dig undan, det är verkligen för jäkligt rent ut sagt. känns som att man går av på mitten! Varit sjukskriven för det sen jag var i v20.. själv känner jag mig varken stor eller otymplig än men är riktigt trött på hur graviditeten påverkar kroppen =) skönt att snart få ha kroppen för sig själv tycker jag ;)
    Usch det låter fruktansvärt :( ja Gud vad jag längtar tills jag får äta vad jag vill och tills jag får börja träna! Nu orkar jag bara promenera lite då och då
  • MrsWalker
    idm skrev 2016-01-14 14:14:20 följande:
    Ja det är vår första :) Allt känns så spännande, haha :) Ja det måste vara extra tufft när man redan har barn som man vill leka och busa med. Jag blir helt slut efter en dag med lek och bus med systersonen på ca 2.5 år :)
    Vad härligt med första! Fast det känns faktiskt lika spännande när nr2 och nu när 3 ska komma också  

Man är ju ganska trött och tråkig, men försöker hitta på lugna saker att göra, typ måla eller bygga något. Om de har spring i benen sitter jag på soffan ibland och så får de springa/dansa som tokiga djur (jag deltar genom att säga "spring som en elefant" etc) till rolig musik :P det brukar duga.
  • MrsWalker
    ondar skrev 2016-01-14 14:37:12 följande:
    Storebror fyllde precis fem :) .

Jag blev ombedd av sambon i förrgår att börja packa då han tror att bebis kommer tidigare och det är hans första barn så han är lite nervös, haha. Han hade någon föreställning om att behöva bära mig till bilen, att min son skulle vara vrång osv, och saker brukar väl vara lite kaos här men inte fullt så illa ;). Så har börjat lite smått.

Sonen var ganska stor så har packat två olika omgångar. Några set med 56 och sen även några set i mindre ifall hen blir mindre än brorsan eller kommer tidigare :). Fleeceoverall för hemfärd är nerpackad också. Men inget till mig eller sambon än, det gör jag nog i sista stund tror jag. Har du packat för er vuxna med?

Hur har de andra förlossningarna gått? Har barnen kommit när de skulle osv :p

Haha ja, det kanske är lika bra att packa, för hans skull också. Ibland glömmer man (iaf jag) att det är ju lika omtumlande för mannen min. Han brukar vara så cool, men när vår första skulle komma så hade jag värkar nästan en hel dag innan det var dags att åka in. Sa åt honom att göra sig iordning ifall det skulle bli bråttom, men han tog det lilla lugna. Sen när det började sätta igång ordentligt, DÅ ställer han sig i duschen och blir sur för att jag tjatar på honom att skynda sig. Var nära på att åka med taxin själv. Men han kom såklart med, han var bara nervös, stackarn :P.  

Det är ju smart att packa lite olika storlekar! Vi har varit på tillväxtkontroll ganska nyligen eftersom jag fått ganska små barn. 1an vägde 2600g, och 2an 3100g när de kom, båda fullgångna. 1an kom 3 dagar sent, och 2a kom 2 dagar tidigt. Roligt för de är lite så i personlighet, den första är mer chill och tar sin tid och reflekterar över saker. Andra är snabb på det mesta, ibland lite för snabb för sig själv... :P 

• MrsWalker
    jesspett skrev 2016-01-14 16:39:44 följande:

Ja, det är ju lite så man tänker, att de förhoppningsvis har mycket glädje av varandra när de väl blir lite äldre! Men det blir nog tufft till en början och man får nog, som du säger, släppa lite på kraven på sig själv! Speciellt du som nu får en tredje liten virvelvind att ha koll på! ;)

Denna graviditet har varit väldigt lätt vilket är skönt! Nu senaste veckorna har jag börja känna av höfterna lite om jag är ute och rör mig för mycket. Vi bor på landet med lite djur och hund och så så det är ju alltid något man vill/bör göra även om mannen tar hand om det mesta med djuren nu. Men att klä på pojken alla vinterkläder... phu vilket maraton!!! 

Hur mår du i graviditeten för övrigt?

Ja, ett tag så överansträngde jag mig nog med alltihopa. Skola, leka med de små, fixa det mesta hemma (mannen jobbar dubbelt just nu). Fick ganska mycket starka sammandragningar ganska tidigt så fick råd av BM att ta det lugnare så att jag inte blir sjuk. Så nu blir det lugna lekar, och låter mig själv vara tråkmamma

Vad skönt! Så härligt att bo på landet, bor inte på landet själv men växte upp ute på landet så är alltid lite avis på det livet. Haha ja alla dessa kläder och stor mage. Hopplöst. Tar nästan en halvtimme att bara klä på alla för att gå till förskolan. 

Det har varit ganska bra graviditet, men tuffare än de första två. Mer illamående, och nu mycket sammandragningar. Vaknar på natten nu ibland av starka förvärkar, men det kommer typ 3-4 st under ett dygn, väldigt oregelbundet så känns som kroppen jävlas lite och lurar mig att det börjar sätta igång. :P
     Sen så drömmer jag massa konstiga drömmar, väldigt ofta om stora mängder vatten och mina egna föräldrar. :S (senaste nätterna har jag varit med om en översvämning, varit på en strand i thailand och i natt var jag ute i spöregn...)

Hur går det för dig?  

• lillterror
    LMG skrev 2016-01-18 09:49:00 följande:

Usch det låter fruktansvärt :( ja Gud vad jag längtar tills jag får äta vad jag vill och tills jag får börja träna! Nu orkar jag bara promenera lite då och då

Haha ja träningen längtar jag efter något enormt! Var på gymmet med sambon igår som sällskap och kände hur jag nästan började gråta av saknad =p inte många i min närhet förstår hur jag känner, utan kommer med ett "njut av lugn och vila istället". Jag älskar att ligga i soffan och känna hur liten bökar omkring och buffar runt där i magen. Men när allt är över kommer jag inte sakna själva graviditeten direkt =)
Svar på tråden BF februari 2016