jesspett skrev 2016-01-14 16:39:44 följande:
Ja, det är ju lite så man tänker, att de förhoppningsvis har mycket glädje av varandra när de väl blir lite äldre! Men det blir nog tufft till en början och man får nog, som du säger, släppa lite på kraven på sig själv! Speciellt du som nu får en tredje liten virvelvind att ha koll på! ;)
Denna graviditet har varit väldigt lätt vilket är skönt! Nu senaste veckorna har jag börja känna av höfterna lite om jag är ute och rör mig för mycket. Vi bor på landet med lite djur och hund och så så det är ju alltid något man vill/bör göra även om mannen tar hand om det mesta med djuren nu. Men att klä på pojken alla vinterkläder... phu vilket maraton!!!
Hur mår du i graviditeten för övrigt?
Ja, ett tag så överansträngde jag mig nog med alltihopa. Skola, leka med de små, fixa det mesta hemma (mannen jobbar dubbelt just nu). Fick ganska mycket starka sammandragningar ganska tidigt så fick råd av BM att ta det lugnare så att jag inte blir sjuk. Så nu blir det lugna lekar, och låter mig själv vara tråkmamma
.
Vad skönt! Så härligt att bo på landet, bor inte på landet själv men växte upp ute på landet så är alltid lite avis på det livet. Haha ja alla dessa kläder och stor mage. Hopplöst. Tar nästan en halvtimme att bara klä på alla för att gå till förskolan.
Det har varit ganska bra graviditet, men tuffare än de första två. Mer illamående, och nu mycket sammandragningar. Vaknar på natten nu ibland av starka förvärkar, men det kommer typ 3-4 st under ett dygn, väldigt oregelbundet så känns som kroppen jävlas lite och lurar mig att det börjar sätta igång. :P
Sen så drömmer jag massa konstiga drömmar, väldigt ofta om stora mängder vatten och mina egna föräldrar. :S (senaste nätterna har jag varit med om en översvämning, varit på en strand i thailand och i natt var jag ute i spöregn...)
Hur går det för dig?