• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • CupcakeDream
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-23 18:44:46 följande:

Här har det också lugnat ner sig! Knappt haft sammandragningar/värkar sen 1,5 vecka tillbaka då jag till och med stannade hemma en dag. Går in i vecka 38 imorgon och jobbar en vecka till. Vill gärna hinna vara ledig och förbereda mig på något sätt innan ankomsten, så hen behöver inte ha alltför bråttom ut ändå... :) Har väldigt svårt att ta in att en bebis är på väg!

Vad jobbar du med? Jag går med in i v 38 i morgon:)

Förstår det, man vill bos lite och du kanske ska packa väska osv. Kanske är skönt att slippa dom lite. Hur har dina förvärkar kännts?
  • CupcakeDream
    jesspett skrev 2016-01-23 18:30:45 följande:

Haha eller hur? Ja, jag tror inte man kan provocera fram förlossningen egentligen så det är bara att vanka sig igenom dagarna! Är ändå ganska skönt att gå hemma tycker jag även om dagarna blir ganska långa!

Ska till bm på måndag förhoppningsvis för sista gången, annars är nästa gång planerad till en vecka efter bf och då gör hon hinnsvepning. 

Nej du har nog rätt. Men man kan ju hoppas att promenader och sex kan ge en skjuts! Ja det är skönt att va hemma, jag jobbar inom vården annars och det hade jag aldrig orkat nu. Va bra att du vet att du ska få de! Jag bad om det sist och då ville hon inte ge men jag vet hon har gett andra. Grrr!men som sagt så hoppas vi du slipper dit överhuvud taget:):)
  • jesspett
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-23 18:44:46 följande:

Här har det också lugnat ner sig! Knappt haft sammandragningar/värkar sen 1,5 vecka tillbaka då jag till och med stannade hemma en dag. Går in i vecka 38 imorgon och jobbar en vecka till. Vill gärna hinna vara ledig och förbereda mig på något sätt innan ankomsten, så hen behöver inte ha alltför bråttom ut ändå... :) Har väldigt svårt att ta in att en bebis är på väg!

Det är jättesvårt att fatta! Jag tänker liksom hela tiden att lillkillen här hemma kommer vara så mycket äldre när bebisen kommer men det är ju typ nu. Försöker förbereda mig genom att kolla på massa avsnitt av "one born every minute" ;)
    CupcakeDream skrev 2016-01-23 19:05:59 följande:
    Nej du har nog rätt. Men man kan ju hoppas att promenader och sex kan ge en skjuts! Ja det är skönt att va hemma, jag jobbar inom vården annars och det hade jag aldrig orkat nu. Va bra att du vet att du ska få de! Jag bad om det sist och då ville hon inte ge men jag vet hon har gett andra. Grrr!men som sagt så hoppas vi du slipper dit överhuvud taget:):)
    Konstigt att bm gör olika med olika personer! Sånt stör man sig ju lite på tycker jag. Min syster tror dock den 3 februari och nu har jag börjat dricka hallonbladste så vi får se hur det går! ;) 

Skönt att vara hemma från ett så tungt jobb, man har ju varken smidigheten, orken eller tålamodet så som man brukade!
  • Anonym (Bf feb)
    CupcakeDream skrev 2016-01-23 19:02:03 följande:

Vad jobbar du med? Jag går med in i v 38 i morgon:)

Förstår det, man vill bos lite och du kanske ska packa väska osv. Kanske är skönt att slippa dom lite. Hur har dina förvärkar kännts?

Vad kul! Också bf 13/2?? Jag har ett kontorsjobb (mestadels iaf) men kan inte påstå att jag är en stjärna på jobbet för tillfället!

Alltså jag kanske inte har haft förvärkar alls när jag tänker efter? Sammandragningar och lite molvärk.. Du då? Hur känns förvärkar eg?

Mår du bra och så?
  • Anonym (Bf feb)
    jesspett skrev 2016-01-23 19:33:24 följande:

Det är jättesvårt att fatta! Jag tänker liksom hela tiden att lillkillen här hemma kommer vara så mycket äldre när bebisen kommer men det är ju typ nu. Försöker förbereda mig genom att kolla på massa avsnitt av "one born every minute" ;)Konstigt att bm gör olika med olika personer! Sånt stör man sig ju lite på tycker jag. Min syster tror dock den 3 februari och nu har jag börjat dricka hallonbladste så vi får se hur det går! ;) 

Skönt att vara hemma från ett så tungt jobb, man har ju varken smidigheten, orken eller tålamodet så som man brukade!

Ja visst är det märkligt! Haha. Okej intressant ska kolla upp vad det är för något, kanske nåt jag borde se
  • Mamma till två gullegrisar
    jesspett skrev 2016-01-23 19:33:24 följande:

Det är jättesvårt att fatta! Jag tänker liksom hela tiden att lillkillen här hemma kommer vara så mycket äldre när bebisen kommer men det är ju typ nu. Försöker förbereda mig genom att kolla på massa avsnitt av "one born every minute" ;)Konstigt att bm gör olika med olika personer! Sånt stör man sig ju lite på tycker jag. Min syster tror dock den 3 februari och nu har jag börjat dricka hallonbladste så vi får se hur det går! ;) 

Vart har du köpt hallonbladsteet?
  • idm
    jesspett skrev 2016-01-23 17:25:59 följande:

Haha det är sjukt att man längtar efter värk och smärta! Tyvärr har jag inga föraningar öht, hoppas varje kväll att man vaknar av att ha lite ont eller att det är något slemmigt och äckligt (förutom alla dessa flytningar) på pappret när man har varit på toa. 

Bebisen lever runt och jag har lite sammandragningar men inget att hänga i julgran ;)

Ja visst hoppas man lite vid varje toalettbesök, haha. Här har sammandragningar eskalerat. Många som kommer ofta och tätt. Har vid två tillfällen börjat klockan värkar som gjort lite ont jämfört med sammandragningarna. Har vid dessa tillfällen haft molande mensvärk som suttit i under flera timmar. Min bm sa att det troligtvis är förvärkar på gång och att kroppen börjar jobba på ordentligt. Så vi hoppas att hon har rätt. Bf är 9/2 och på tisdag går vi in i vecka 39. För vår del är det fritt fram för bebis att komma nu om den vill, haha :)
  • Angels dream

jag har haft molande mensvärk idag... men nu på kvällen är den helt borta och det enda jag känner är smärtan i blygläpparna, det gör fruktansvärt ont =(

• emeliiiiiie

Jag har en hel del förvärkar och sammandragningar, framför allt om kvällarna.. Hoppas varje kväll att det ska starta på "riktigt", men man kan ju få dras med att ha det så här nån vecka..vågar då inte hoppas på nått ????

• jesspett
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-23 21:39:11 följande:
    Vart har du köpt hallonbladsteet?
    Beställde från bodystore.se, 45 kr och fraktfritt vilket jag som bor på landet inte kan motstå ;)
Svar på tråden BF februari 2016