Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-23 18:44:46 följande:
Här har det också lugnat ner sig! Knappt haft sammandragningar/värkar sen 1,5 vecka tillbaka då jag till och med stannade hemma en dag. Går in i vecka 38 imorgon och jobbar en vecka till. Vill gärna hinna vara ledig och förbereda mig på något sätt innan ankomsten, så hen behöver inte ha alltför bråttom ut ändå... :) Har väldigt svårt att ta in att en bebis är på väg!
Det är jättesvårt att fatta! Jag tänker liksom hela tiden att lillkillen här hemma kommer vara så mycket äldre när bebisen kommer men det är ju typ nu. Försöker förbereda mig genom att kolla på massa avsnitt av "one born every minute" ;)
CupcakeDream skrev 2016-01-23 19:05:59 följande:
Nej du har nog rätt. Men man kan ju hoppas att promenader och sex kan ge en skjuts! Ja det är skönt att va hemma, jag jobbar inom vården annars och det hade jag aldrig orkat nu. Va bra att du vet att du ska få de! Jag bad om det sist och då ville hon inte ge men jag vet hon har gett andra. Grrr!men som sagt så hoppas vi du slipper dit överhuvud taget:):)
Konstigt att bm gör olika med olika personer! Sånt stör man sig ju lite på tycker jag. Min syster tror dock den 3 februari och nu har jag börjat dricka hallonbladste så vi får se hur det går! ;)
Skönt att vara hemma från ett så tungt jobb, man har ju varken smidigheten, orken eller tålamodet så som man brukade!