• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • CupcakeDream
    Anonym (Småland) skrev 2016-01-22 13:20:16 följande:

Jag känner en Märta som fyller 100 nästa vecka, hon med sin rollator springer ifrån mig och har gjort det i 2 månader! Det värsta är att det är 100% sanning...

Men gud så lustigt:)

Dom är härliga dom gamla krutkäringarna<3
  • idm
    Pennie87 skrev 2016-01-22 18:40:54 följande:

Igår 16.09 kom en liten tjej på 2,5 kg! Allt väl????

Grattis! :)
  • jesspett
    Anonym (Småland) skrev 2016-01-22 13:20:16 följande:
    Jag känner en Märta som fyller 100 nästa vecka, hon med sin rollator springer ifrån mig och har gjort det i 2 månader! Det värsta är att det är 100% sanning...

Hahaha, skönt att man vet att denna otymplighet är övergående iaf! ;)

CupcakeDream skrev 2016-01-22 17:26:09 följande:
    Då hade vi rätt så lika. Ja jag är med nöjd med allt efteråt. Det var en lättnad när dom sa att det skulle bli Ks:) Jag hoppas det startar tidigare för dig! När hade du bf? Jag har 13 feb!

Men att bli igångsatt det ska inte hända igen!!!

Eller hur? Jag hade inga problem med kejsarsnittet sist, förutom att jag var lite orörlig dagarna efter såklart! Är beräknad till 7de så jag tänker typ imorgon ;) Eller på måndag, då är det väl fullmåne och de säger ju att fler ungar föds vid fullmåne så kan ju hoppas! ;)

• jesspett

Grattis! =D 
  • lillterror

Åh vad mysigt! Stort grattis!!
  • CupcakeDream

[quote=76258890][quote-nick]jesspett skrev 2016-01-22 23:20:40 följande:[/quote-nick]Hahaha, skönt att man vet att denna otymplighet är övergående iaf! ;)

Eller hur? Jag hade inga problem med kejsarsnittet sist, förutom att jag var lite orörlig dagarna efter såklart! Är beräknad till 7de så jag tänker typ imorgon ;) Eller på måndag, då är det väl fullmåne och de säger ju att fler ungar föds vid fullmåne så kan ju hoppas! ;)[/

Jag var med rätt osmidig efteråt, min sambo körde mig lite i rullstol ute och jag kände mig som han i Little Britian:):)

Då håller jag tummarna för i morgon!!!:)

Jag hade molande värk igår så då började jag drömma lite men känner inget idag mer än att jag har väldigt mycket sammandragningar!

Vad har du för status?/och alla andra:)

• jesspett

Haha det är sjukt att man längtar efter värk och smärta! Tyvärr har jag inga föraningar öht, hoppas varje kväll att man vaknar av att ha lite ont eller att det är något slemmigt och äckligt (förutom alla dessa flytningar) på pappret när man har varit på toa. 

Bebisen lever runt och jag har lite sammandragningar men inget att hänga i julgran ;)

• CupcakeDream

[quote=76260829][quote-nick]jesspett skrev 2016-01-23 17:25:59 följande:[/quote-nick]Haha det är sjukt att man längtar efter värk och smärta! Tyvärr har jag inga föraningar öht, hoppas varje kväll att man vaknar av att ha lite ont eller att det är något slemmigt och äckligt (förutom alla dessa flytningar) på pappret när man har varit på toa. 

Bebisen lever runt och jag har lite sammandragningar men inget att hänga i julgran ;)[/

Det verkar ju som många inte haft några tecken alls som kommer det från ingenstans. Man blir självklart lite knäpp av detta. Jag vill med ha ett slemmigt ostron i trosan typ:) men jag har en tid hos frissan på tisdag och killen ska ut med jobbet på onsdag så det får väl vänta tills efter det.

Jag skulle vilja be Bm om en hinnsvepning framöver med. Ska förklara hur dåligt jag mår. Men det är väl normalt. Flytningar är ju alltid något;)

• jesspett
    CupcakeDream skrev 2016-01-23 18:15:31 följande:

[quote=76260829][quote-nick]jesspett skrev 2016-01-23 17:25:59 följande:[/quote-nick]Haha det är sjukt att man längtar efter värk och smärta! Tyvärr har jag inga föraningar öht, hoppas varje kväll att man vaknar av att ha lite ont eller att det är något slemmigt och äckligt (förutom alla dessa flytningar) på pappret när man har varit på toa. 

Bebisen lever runt och jag har lite sammandragningar men inget att hänga i julgran ;)[/

Det verkar ju som många inte haft några tecken alls som kommer det från ingenstans. Man blir självklart lite knäpp av detta. Jag vill med ha ett slemmigt ostron i trosan typ:) men jag har en tid hos frissan på tisdag och killen ska ut med jobbet på onsdag så det får väl vänta tills efter det.

Jag skulle vilja be Bm om en hinnsvepning framöver med. Ska förklara hur dåligt jag mår. Men det är väl normalt. Flytningar är ju alltid något;)

Haha eller hur? Ja, jag tror inte man kan provocera fram förlossningen egentligen så det är bara att vanka sig igenom dagarna! Är ändå ganska skönt att gå hemma tycker jag även om dagarna blir ganska långa!

Ska till bm på måndag förhoppningsvis för sista gången, annars är nästa gång planerad till en vecka efter bf och då gör hon hinnsvepning. 
  • Anonym (Bf feb)

Här har det också lugnat ner sig! Knappt haft sammandragningar/värkar sen 1,5 vecka tillbaka då jag till och med stannade hemma en dag. Går in i vecka 38 imorgon och jobbar en vecka till. Vill gärna hinna vara ledig och förbereda mig på något sätt innan ankomsten, så hen behöver inte ha alltför bråttom ut ändå... :) Har väldigt svårt att ta in att en bebis är på väg!

Svar på tråden BF februari 2016