• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    Angels dream skrev 2016-01-21 06:52:25 följande:

ojdå...

visste inte alls att det var det... har sagt till vänner och sambo att jag ska prova jobba idag och har jag ont och mår dåligt när jag kommer hem så får jag göra något åt det och lusta jobba...

läkaren försökte sjukskriva mig väldigt tidigt då jag var illamående och kräket tom vecka 22 men försäkringskassan vägrade så jag har fått kämpa på av den anledningen.. 

ska till bm på tisdag.

jag har idag 30 dagar kvar till bf och hoppas att hon kommer tidigare...

Hur har det gått för dig på jobbet idag? Jag blev sjukskriven redan v20 för foglossning och är sjukskriven fram till bf! Vad f-kassan säger beror på hur utförlig läkaren har varit med att skriva intyget. Nu har du inte så långt kvar till bf så jag ser ingen anledning till att dom inte ska godkänna det. Ring till vc och försök få en jourtid redan imorgon så ska läkaren kunna lösa detta för dig! =)
  • lillterror

Att rasta kryckorna på Gekås för att handla det sista inför bäbisens ankomst är inte att rekommendera! ^^ Men så skönt att fått det gjort! Sammandragningarna, höfterna och ryggen beordrar sängvila ett tag nu. Har ni andra med foglossning lyckats hitta ett sätt att avlasta och gå runt smärtan?

• Angels dream
    lillterror skrev 2016-01-21 19:09:18 följande:
    Hur har det gått för dig på jobbet idag? Jag blev sjukskriven redan v20 för foglossning och är sjukskriven fram till bf! Vad f-kassan säger beror på hur utförlig läkaren har varit med att skriva intyget. Nu har du inte så långt kvar till bf så jag ser ingen anledning till att dom inte ska godkänna det. Ring till vc och försök få en jourtid redan imorgon så ska läkaren kunna lösa detta för dig! =)
    hej
    jodå det gick faktiskt bra med panodil i kroppen. har lovat sambon att jag inte ska jobba mer fören jag varit hos läkaren. har läkartid den 3 feb. bm tror att det är lillan i magen som trycker sig neråt och kilar sig fast eller eventuellt åderbråck i underlivet.

någon som varit med om sådant åderbråck?

det är ju lite svårare iom att jag går på timmar, då är det svårare att bli sjukskriven =(
  • CupcakeDream
    jesspett skrev 2016-01-21 18:53:31 följande:

Har 17 dagar kvar men jag gick över 14 dagar sist och blev igångsatt. Ändå tänker jag precis som du att det kan komma när som! Skulle ju vara så skönt att bli lite rörlig igen... =)

Blev du igångsatt efter 15 dagar eller kom du igång av dig själv?

Ja det är bra vi tänker så. Jag är så trött på detta nu att jag vill spy. Men ni alla vet ju hur det är speciellt om man har ont och är smidig som Märta 97(hon är troligtvis mycket piggare) :)

Jag blev igångsatt på dag 15 med alla olika sorts metoder och tre dagar efter utan någon lycka blev det Ks. Så jag hade jobbigt både mentalt och fysiskt den helgen. Går jag över 15 dagar igen blir det ks direkt! Hur var din igångsättning?
  • Pyltet
    ondar skrev 2016-01-21 18:00:07 följande:

Stooort grattis!!! Behöver ni stanna extra länge pga att han kom tidigt eller får ni åka hem om några dagar?:)

Tack så mycket!!! Vi får stanna 5-7 dagar här under bevakning. Det man mest är orolig för är gulsot och viktnedgång. Men alla värden ser bra ut hittills. Lillen får i sig extra ersättning och ammar så gott det går tills mjölken kommer igång.
  • Pyltet
    jesspett skrev 2016-01-21 18:51:13 följande:

Grattis! =D Hur stor var lillkillen? Hur känns det =)

Liillkillen vägde överraskande 1,9kg. Han förväntades väga 1,6enligt sista tillväxt ul.

Det känns helt underbart, han är världens finaste och så himla stark, han imponerar på alla barnmorskor och läkare här. Lever i en bubbla med rosa moln :)
  • jesspett
    CupcakeDream skrev 2016-01-21 22:03:12 följande:
    Ja det är bra vi tänker så. Jag är så trött på detta nu att jag vill spy. Men ni alla vet ju hur det är speciellt om man har ont och är smidig som Märta 97(hon är troligtvis mycket piggare) :)

Jag blev igångsatt på dag 15 med alla olika sorts metoder och tre dagar efter utan någon lycka blev det Ks. Så jag hade jobbigt både mentalt och fysiskt den helgen. Går jag över 15 dagar igen blir det ks direkt! Hur var din igångsättning?
    Åh, vad drygt! Hoppas verkligen inte den proceduren behöver upprepas!

Jag sattes igång +14 eftersom det var lite lite fostervatten och jag hade något högt blodtryck. Jag var väl öppen 1,5-2 cm när jag kom in så jag sattes först igång med en bardkateter, sen cytotec (efter en djup diskussion med läkaren) och senare även värkstimulerande dropp.

Sattes igång vid kl 13, dygnet efter vid samma tid hade jag stått stilla på 8 cm ganska många timmar så då beslutades det också om kejsarsnitt. Visade sig att lillkillen låg med huvudet i vidöppen huvudbjudning samt att han hade huvudet lite på sniskan så det var därför han hade svårt att rotera ner. 

Han plockades ut vid 15.30 vill jag minnas och jag är väldigt nöjd med den upplevelsen även om jag gärna startar naturligt denna gång och så skulle det inte göra något om det går liiite fortare än 28 timmar ;)
  • emeliiiiiie

Hej! Kul att hitta en tråd, är själv beräknad den 16/2 :) Ser att flera varit på tillväxt UL, så även jag men hon låg bara 6% under så :) Fick även va på tillväxt UL med förra barnet å han vägde 2900 då han kom på bf-dagen :)

• LMG

Måste bara fråga då jag ser att så många har varit på TUL och verkar ligga lite under kurvan. Är ni själv korta och små i kroppen? Vad vägde ni själv när ni föddes?

• MrsWalker
    Pyltet skrev 2016-01-21 16:34:51 följande:

Tack allihop för gratulationerna, vi mår oförskämt bra. Komplikationsfri förlossning bortsett från oron och ovissheten under förlossningens förlopp. Lillen är stark och beter sig som en fullgången bebis förutom att han är väldigt liten. :)

Grattis!!
Svar på tråden BF februari 2016