CupcakeDream skrev 2016-01-21 22:03:12 följande:
Ja det är bra vi tänker så. Jag är så trött på detta nu att jag vill spy. Men ni alla vet ju hur det är speciellt om man har ont och är smidig som Märta 97(hon är troligtvis mycket piggare) :)
Jag blev igångsatt på dag 15 med alla olika sorts metoder och tre dagar efter utan någon lycka blev det Ks. Så jag hade jobbigt både mentalt och fysiskt den helgen. Går jag över 15 dagar igen blir det ks direkt! Hur var din igångsättning?
Åh, vad drygt! Hoppas verkligen inte den proceduren behöver upprepas!
Jag sattes igång +14 eftersom det var lite lite fostervatten och jag hade något högt blodtryck. Jag var väl öppen 1,5-2 cm när jag kom in så jag sattes först igång med en bardkateter, sen cytotec (efter en djup diskussion med läkaren) och senare även värkstimulerande dropp.
Sattes igång vid kl 13, dygnet efter vid samma tid hade jag stått stilla på 8 cm ganska många timmar så då beslutades det också om kejsarsnitt. Visade sig att lillkillen låg med huvudet i vidöppen huvudbjudning samt att han hade huvudet lite på sniskan så det var därför han hade svårt att rotera ner.
Han plockades ut vid 15.30 vill jag minnas och jag är väldigt nöjd med den upplevelsen även om jag gärna startar naturligt denna gång och så skulle det inte göra något om det går liiite fortare än 28 timmar ;)