• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • CupcakeDream
    jesspett skrev 2016-01-23 19:33:24 följande:

Det är jättesvårt att fatta! Jag tänker liksom hela tiden att lillkillen här hemma kommer vara så mycket äldre när bebisen kommer men det är ju typ nu. Försöker förbereda mig genom att kolla på massa avsnitt av "one born every minute" ;)Konstigt att bm gör olika med olika personer! Sånt stör man sig ju lite på tycker jag. Min syster tror dock den 3 februari och nu har jag börjat dricka hallonbladste så vi får se hur det går! ;) 

Skönt att vara hemma från ett så tungt jobb, man har ju varken smidigheten, orken eller tålamodet så som man brukade!

Älskar såna program. Kan rekomendera The midwifes på youtube!

Jag ska med börja med det, min mamma ska köpa det. Hon har hälsokost där hon bor så jag bad henne. Men har minne sedan sist att det smakade så äckligt att jag bara drack det en gång(så helt onödigt) 3 februari är ju snart de med;)

Ja jag vet inte hur bm tänkte där.
  • CupcakeDream
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-23 19:45:00 följande:

Vad kul! Också bf 13/2?? Jag har ett kontorsjobb (mestadels iaf) men kan inte påstå att jag är en stjärna på jobbet för tillfället!

Alltså jag kanske inte har haft förvärkar alls när jag tänker efter? Sammandragningar och lite molvärk.. Du då? Hur känns förvärkar eg?

Mår du bra och så?

Ja precis, kanske blir på alla hjärtansdag<3 :):)

fast nej vi ska allt ha innan;) Jag förstår att det är jobbigt att jobba, passa tider, va trevlig, sitta länge , tidiga mornar kanske?

När går du hem?

Du låter precis som jag då, jag har sammandragningar och har känt av molvärk. Vet inte alls hur det ska kännas eller om mina sammandragningar som är lite mer ansträngande är förvärkar(när det nästan inte går att andas och trycker rejält)

Jag mår ganska dåligt, är jättetrött, har figlossning och vassa hugg neråt och sammandragningar för jämnan så är inte på topp! Själv då?
  • Anonym (Bf feb)
    CupcakeDream skrev 2016-01-23 23:47:05 följande:

fast nej vi ska allt ha innan;) Jag förstår att det är jobbigt att jobba, passa tider, va trevlig, sitta länge , tidiga mornar kanske?

När går du hem?

Du låter precis som jag då, jag har sammandragningar och har känt av molvärk. Vet inte alls hur det ska kännas eller om mina sammandragningar som är lite mer ansträngande är förvärkar(när det nästan inte går att andas och trycker rejält)

Jag mår ganska dåligt, är jättetrött, har figlossning och vassa hugg neråt och sammandragningar för jämnan så är inte på topp! Själv då?

Har f
  • Anonym (Bf feb)
    CupcakeDream skrev 2016-01-23 23:47:05 följande:

När går du hem?

Ja visst tänker vi att bebisarna kommer lite tidigare precis! Speciellt vara trevlig är ansträngande haha! Jag jobbar en vecka till sen går jag hem, ska bli så skönt.

Oj går har du svårt att andas till och med! Det har jag inte känt. Kan du vara igång eller är det mest vila som gäller för dig?

Idag har jag haft sammandragningar igen som faktiskt har gjort lite ont. Känns spännande annars mår jag bra får jag ändå säga. Även om det har börjat göra lite ont mellan benen med. Tycker det är jobbigast psykiskt, är trött och humöret är inte så stabilt..
  • lillterror

Har dom senaste dagarna känt ett enormt tryck neråt, och samtidigt mensvärk i nedre delen av ryggen. Det trycker mot rumpan, ilar längs med hela underlivet och gör mig galet kissnödig. Vad i allsin dar kan detta vara? Är i v37 (36+4) och sist hos bm så hade bäbis inte fixerat sig. Undrar om det kan vara det som är på gång?

• CupcakeDream
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-24 18:57:56 följande:

Ja visst tänker vi att bebisarna kommer lite tidigare precis! Speciellt vara trevlig är ansträngande haha! Jag jobbar en vecka till sen går jag hem, ska bli så skönt.

Oj går har du svårt att andas till och med! Det har jag inte känt. Kan du vara igång eller är det mest vila som gäller för dig?

Idag har jag haft sammandragningar igen som faktiskt har gjort lite ont. Känns spännande annars mår jag bra får jag ändå säga. Även om det har börjat göra lite ont mellan benen med. Tycker det är jobbigast psykiskt, är trött och humöret är inte så stabilt..

Va skönt det måste va då att få komma hem och vila upp dig. Har du barn sedan innan?:)

Vi har en 2,5 åring hemma som är på förskolan 15 timmar i veckan och då vilar jag hela tiden. Min sambo jobbar skift så han är hemma mycket med så han tar mycket med. Jag orkar inte mycket nu. Grejar en stund sen fårvjag sitta eller ligga lite. Har blivit så himla sömnig med, snark!!

Jag förstår det är med psykisk påfrestning! Det känns som det är det värsta. Va spännande med dina onda sm. Det är ju ett tecken på förändring och något händer:):)

Lillterror

Det där onda i mellan benen är bebisens huvud som trycker och belastar neråt mot muskler och nerver. Jag har likadans och har läst om det på flera ställen. Min bebis var inte fixerad sist och är nog inte nu heller men upplevde på något sätt att magen sjunkt i morse och natt.

Hoppas det är något på gång för dej lillterror :)
  • Anonym (Bf feb)
    lillterror skrev 2016-01-24 19:50:34 följande:

Har dom senaste dagarna känt ett enormt tryck neråt, och samtidigt mensvärk i nedre delen av ryggen. Det trycker mot rumpan, ilar längs med hela underlivet och gör mig galet kissnödig. Vad i allsin dar kan detta vara? Är i v37 (36+4) och sist hos bm så hade bäbis inte fixerat sig. Undrar om det kan vara det som är på gång?

Kan det vara bebisen som fixerar sig? Chansar bara! Är det värkar som kommer och går? Spännande iaf
  • lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-24 20:35:13 följande:

Kan det vara bebisen som fixerar sig? Chansar bara! Är det värkar som kommer och går? Spännande iaf

Nej inga värkar inte, har förvärkar ibland men dom är av helt annan karaktär =) förvärkarna känner jag av i form av smått smärtsamma sammandragningar, men detta är så smärtsamt så jag tappar andan och får sätta mig på huk =) händer någon gång om dagen utan att en sammandragning är inblandad =) funderar på om det är fixering som du också är inne på! Ska till bm på tisdag, men alltid kul att spekulera i vad det kan vara =)

CupcakeDream

Usch ska det verkligen kännas som att ungefär allt innehåll både i livmoder, tarmar och urinblåsa ska tryckas ut samtidigt? ;) haha! Jag ska inte ha innan 17, första bäbisen så räknar kallt med att dessutom behöva gå över lite =)
  • LMG
    lillterror skrev 2016-01-24 20:54:54 följande:
    Nej inga värkar inte, har förvärkar ibland men dom är av helt annan karaktär =) förvärkarna känner jag av i form av smått smärtsamma sammandragningar, men detta är så smärtsamt så jag tappar andan och får sätta mig på huk =) händer någon gång om dagen utan att en sammandragning är inblandad =) funderar på om det är fixering som du också är inne på! Ska till bm på tisdag, men alltid kul att spekulera i vad det kan vara =)

CupcakeDream

Usch ska det verkligen kännas som att ungefär allt innehåll både i livmoder, tarmar och urinblåsa ska tryckas ut samtidigt? ;) haha! Jag ska inte ha innan 17, första bäbisen så räknar kallt med att dessutom behöva gå över lite =)
    Låter som fixering på g :)
    Tror min lilla har fixerat sig idag. Höll nästan på att svimma pågrund av smärtan, det kändes verkligen som nån satt och högg knivar i underlivet och magen på mig samtidigt som jag har haft världens mensvärk hela dagen, Trodde nästan det var dags där ett tag

Men nu har det lugnat ner sig och nyss när jag reste på mig så hade liksom hela magen sjunkit ner och känner hicka väldigt långt ner i blygdbenet. Sist jag var hos BM för en vecka sedan så låg hon med huvudet neråt men fortfarande ruckbar
  • Mamma till två gullegrisar

Hej alla..

Hur mår ni?

Jag mår hyfsat. Dock så tar ryggen skada nu. Kvällarna är hemska då det ibland känns som att ryggen ska gå itu på mitten..

Samt att jag samlat på mig massor med vatten. Fötterna är så svullna och gör så ont .. mensvärk och tryck neråt då och då. Jag har ju dock ett tag till. V36 i fredags. .

Vad har ni köpt för kuddar till spjälsäng och vagn?? Och hur bäddar ni i vagnen nu vid denna årstiden ?

Svar på tråden BF februari 2016