• Anonym (mamma till 4 underbara)

Varför abort???

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

• Svar på tråden Varför abort???
  • Anonym (life)
    Nenne666 skrev 2015-05-25 23:43:24 följande:
    Såklart att det styrs av rådande lagar då du fattar ett beslut om abort under dom regler som föreskrivs. Men vad du personligen tycker omfattas inte av detta, det är helt upp till individen. Det positiva är att möjligheten finns, det är det viktiga. Vilket ingen ska lägga värderingar i. Det är upp till varje gravid kvinna att känna av det på egen hand. Vi ska vara förbannat glada att vi har den här möjligheten även om det inte infaller sig i just din ram. För du har väl en hjärnkapacitet som fungerar utanför din egen Box?
    Rätten till abort styrs av lagar och regler ja.
    Rätten/möjligheten/utrymmet för personliga synsätt på när livet börjar styrs inte av lagar och regler nej.

Varför du känner dig nödgad att inte bara kommentera med helt ovidkommande saker utan även kräka ur dig helt osakliga och grundlösa oförskämdheter och nedlåtande tilltal kanske du bör fundera på.
  • Penida

Jag ville inte ha något barn, är det inte skäl nog? Om inte så var jag en tonåring utan inkomst och jag var i ett destruktivt förhållande. Jag var också väldigt omogen men hade massor av drömmar jag önskade förverkliga vilket jag också gjorde senare vilket jag är så glad över idag. Har aldrig ångrat min abort. Även om jag inte var i den situation jag var i och istället hade mognad, ett perfekt förhållande, inkomst men inte ville ha barn hade jag valt abort. Saken är ju den att vi har fri abort så mer behövs ej än att man inte vill, sedan står det såklart dig fritt att ifrågasätta det men ingen kvinna som gör abort gör något fel enligt rådande lagstiftning så att tala om mord?

Avskyr CIO-metoder
  • Nenne666
    Anonym (life) skrev 2015-05-25 23:57:01 följande:
    Rätten till abort styrs av lagar och regler ja.
    Rätten/möjligheten/utrymmet för personliga synsätt på när livet börjar styrs inte av lagar och regler nej.

Varför du känner dig nödgad att inte bara kommentera med helt ovidkommande saker utan även kräka ur dig helt osakliga och grundlösa oförskämdheter och nedlåtande tilltal kanske du bör fundera på.
    Min åsikt va 'ovidkommande' vilket jag ville påvisa något helt annat, då jag står för aborträtten. Detta va helt ovidkommande för dig, sa du ju. Därav mitt 'kräkande inlägg', enligt dig. Du har svårt för andras åsikter va?
  • Nenne666
    Penida skrev 2015-05-25 23:58:51 följande:

Jag ville inte ha något barn, är det inte skäl nog? Om inte så var jag en tonåring utan inkomst och jag var i ett destruktivt förhållande. Jag var också väldigt omogen men hade massor av drömmar jag önskade förverkliga vilket jag också gjorde senare vilket jag är så glad över idag. Har aldrig ångrat min abort. Även om jag inte var i den situation jag var i och istället hade mognad, ett perfekt förhållande, inkomst men inte ville ha barn hade jag valt abort. Saken är ju den att vi har fri abort så mer behövs ej än att man inte vill, sedan står det såklart dig fritt att ifrågasätta det men ingen kvinna som gör abort gör något fel enligt rådande lagstiftning så att tala om mord?

Avskyr CIO-metoder
    Nä, du har inte gjort ett fel någonstans. Det är glädjande att vi har tillgång till abort och att vi använder oss utav den möjligheten.
  • Anonym (life)
    Nenne666 skrev 2015-05-26 00:08:56 följande:
    Min åsikt va 'ovidkommande' vilket jag ville påvisa något helt annat, då jag står för aborträtten. Detta va helt ovidkommande för dig, sa du ju. Därav mitt 'kräkande inlägg', enligt dig. Du har svårt för andras åsikter va?
    Uttalanden om att det är en åsiktsfråga när livet startar är inget uttalande om aborträtten. Kommentarer om lagar och regler var därmed ovidkommande svar på något som enbart handlade om att frågan om när livet startar är öppen för åsikter.
    Jag har ingenstanns kritiserat att någon har en viss åsikt.
    Du däremot uttrycker dig nedlåtande och oförskämt. 
  • Jennie med ie
    Jennie med ie skrev 2015-05-25 11:49:59 följande:
    Av vem anses det vara dubbelmord? Inte av lagen i alla fall, om vi håller oss till Sverige åtminstone.

Om man bara ska få göra abort under vissa omständigheter som t ex våldtäkt... Hur tänker du dig ett sådant regelverk? Ska det räcka med ett påstående att man blivit våldtagen? Eller en formell anmälan och utpekad gärningsman? Eller ska det krävas erkännande? Eller fällande dom?
    Jag kan ha missat nåt inlägg, så jag undrar om det kommit svar på detta.
  • Nenne666
    Anonym (life) skrev 2015-05-26 00:13:28 följande:
    Uttalanden om att det är en åsiktsfråga när livet startar är inget uttalande om aborträtten. Kommentarer om lagar och regler var därmed ovidkommande svar på något som enbart handlade om att frågan om när livet startar är öppen för åsikter.
    Ja okej. Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Är trött nu och kommer inte ha tid att dra frågan längre imorn, så okej. Sorry.
  • AnnaMoberg

Get used to it.

Anonym (life) skrev 2015-05-26 00:13:28 följande:

• Penida
    Nenne666 skrev 2015-05-26 00:10:53 följande:
    Nä, du har inte gjort ett fel någonstans. Det är glädjande att vi har tillgång till abort och att vi använder oss utav den möjligheten.
    Nej, jag vet det och jag har som sagt aldrig ångrat mig. Ser det som ett av de bättre valen jag har gjort i mitt liv.
    Avskyr CIO-metoder
  • Nenne666
    Penida skrev 2015-05-26 00:25:53 följande:
    Nej, jag vet det och jag har som sagt aldrig ångrat mig. Ser det som ett av de bättre valen jag har gjort i mitt liv.
    Avskyr CIO-metoder
    Och mår du bra så är det bra.
Svar på tråden Varför abort???