• Anonym (mamma till 4 underbara)

Varför abort???

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

• Svar på tråden Varför abort???
  • Jennie med ie
    Anonym (Hm) skrev 2015-05-25 23:16:14 följande:
    Jag har blivit gravid med p-medel vid 2 tillfällen och hade jag inte fått göra abort så hade jag hängt mig.
    Ja?
    Relevansen för mitt inlägg var...?
  • Anonym (mm)

Hur såg er sexualkunskap ut? Tyckte ni att ni fick någon riktig undervisning om hur skydd fungerar i skolan? Eller var det era föräldrar, eller någon annan ni kände, som berättade om vilka olika skydd det finns?

Sedan tror jag inte det räcker med bättre sexualkunskap i skolan. Vi måste införa annat också, t.ex. hur man står upp för sig själv (som tjej). Har hört en massa tjejer säga att deras killar inte tycker det är skönt med kondom, och därför använder de inte det. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

• Ebbagr
    Nenne666 skrev 2015-05-25 23:03:41 följande:
    Tror vi kan gå upp till vecka 22 om man ansöker om det.
    Det tycker jag är försent! Ett barn tycker jag inte är något man ska ha om man velar fram och tillbaka medan man är gravid! tycker över 5 månader är för långt!
  • Anonym (Hm)
    Jennie med ie skrev 2015-05-25 23:18:00 följande:
    Ja?
    Relevansen för mitt inlägg var...?
    Relevansen va att det kan ske, trots p-medel. Ville bära upp ditt påstående. Men det va ju uppenbart dumt. Den uppbackningen hajade inte du.
  • Anonym (Hm)
    Ebbagr skrev 2015-05-25 23:19:40 följande:
    Det tycker jag är försent! Ett barn tycker jag inte är något man ska ha om man velar fram och tillbaka medan man är gravid! tycker över 5 månader är för långt!
    Det tycker jag med. Men tror det är tillåter såpass långt upp i graviditeten.
  • josanders
    Jennie med ie skrev 2015-05-25 18:24:53 följande:

Det tycker nog de flesta, även abortmotståndare. Kruxet är att ytterligare en kropp, under utveckling, är inblandad här. Och den befinner sig inuti kvinnans. Om hon därmed ska ha rätt att bestämma även över den, ja det är där åsikterna kan variera.

Fortf kvinnans kropp. Ett foster är inget liv. Punkt.
  • Nenne666
    Ebbagr skrev 2015-05-25 23:19:40 följande:
    Har en väninna som gick såpass långt. En väninna som jag inte känner så väl. Så jag är inte säker på vad jag hört. Jag bor i Gbg och hon i Sthlm .
  • Jennie med ie
    Anonym (Hm) skrev 2015-05-25 23:21:24 följande:
    Relevansen va att det kan ske, trots p-medel. Ville bära upp ditt påstående. Men det va ju uppenbart dumt. Den uppbackningen hajade inte du.
    Varken att du blivit gravid med p-piller två gånger eller att du hängt dig om du inte hade fått göra med abort är en "uppbackning" av att p-medel påverkar befruktade ägg negativt. Så det var rimligen svårt att hajja för den som inte är tankeläsare.

Moving on...
  • josanders
    Anonym (Sinnes) skrev 2015-05-25 22:58:37 följande:

Då använder man preventiv medel som P-piller eller spiral eller dylikt. Tragiskt att folk ser abort som om det vore ett P-piller. Första aborten en kvinna gör borde vara gratis dom resterande borde fan dom bekosta själva än att statens pengar går till omdömeslösa kvinnor som bara är kåta och inte tänker.

Idiot.
  • Jennie med ie
    josanders skrev 2015-05-25 23:23:12 följande:
    Fortf kvinnans kropp. Ett foster är inget liv. Punkt.
    Nej, inte punkt. När livet startar är en åsiktsfråga.
Svar på tråden Varför abort???