• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (Rox)

Min f.d man brukade lägga kattbajset vi fick gräva upp ur barnens sandlåda på grannens tomt. Ett mindre uppskattat tilltag, men vi skulle tydligen gilla det. Ta hand om era djur istället men det brukar vara för mycket begärt av kattägare.

• Anonym (suck)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 17:21:20 följande:

Katter kan röra sig fritt i samhället speciellt i villaområden.

Du får leva med det samtidigt som du tar ditt ansvar och lär din unge respekt för levande ting, då inte "jag skiter i om katten kommer till skada"

• Anonym (Språkpolisen!)

Någon som påpekat redan att IGNORANT betyder OKUNNIG och har ingenting med att ignorera att göra? Kan vara bra att veta

• Anonym (Stina)
    Anonym (Språkpolisen!) skrev 2015-05-28 17:25:15 följande:

Någon som påpekat redan att IGNORANT betyder OKUNNIG och har ingenting med att ignorera att göra? Kan vara bra att veta

Ja, jag tycker kattägare är okunniga angående sitt ansvar och agerande ifråga om deras djur?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 17:23:06 följande:

Du får leva med det samtidigt som du tar ditt ansvar och lär din unge respekt för levande ting, då inte "jag skiter i om katten kommer till skada"

Läs vad som skrivits innan, jag lär inte mitt barn o va elak, men jag ska inte sitta som kattvakt i min egen trädgård. Precis som att jag aldrig skulle släppa min unge i någons trädgård o påtvinga dom ansvaret att mitt barn inte skadade sig genom att tex trilla ner i deras pool. Det är mitt ansvar o hålla koll på min unge hos andra.
  • Broom

Kan ja. Betyder inte att dom SKA.
    Om ni kattägare tar ert eget jävla ansvar och ser till att era pälskräk inte förpestar för andra, så hade dessa problem inte funnits.
  • Broom
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 17:33:39 följande:
    Läs vad som skrivits innan, jag lär inte mitt barn o va elak, men jag ska inte sitta som kattvakt i min egen trädgård. Precis som att jag aldrig skulle släppa min unge i någons trädgård o påtvinga dom ansvaret att mitt barn inte skadade sig genom att tex trilla ner i deras pool. Det är mitt ansvar o hålla koll på min unge hos andra.
    Håller med dig fullständigt.
  • Broom
    Miss Skywalker skrev 2015-05-28 12:54:27 följande:
    Har alltid undrat varför många föräldrar är så jävla ignoranta att de låter sina ungar störa hela omgivningen. Och varför vissa människor är så jävla puckade att de tycker att djur ska låsas in. Djuren var här först! Vem har sagt att de ska anpassas efter idioter. Skräm bort katten om du inte vill att den ska hänga hos er..
    Dinosaurierna var först. Vill du ha en sån i trädgården? Drömmer

Puckat resonemang.
  • MatsMats

Jag kan, och har rätt, att spela stötande musik som Eddie Meduza på hög volym så att det hörs till din trädgård när du bjuder jobbarkompisarna på fika eller är ute med barnen. Men är det ett schysst beteende?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!