• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • MatsMats
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 18:26:02 följande:

Detta har redan varit i rätten så det är ett argument för att katter likt andra djur vilda som inte får röra sig på marken vi andra också promenerar på.

Har du problem så skydda din egendom, fattar mig inte på folk som inte tar ansvar för egna grejer och sen skyller detta på andra, det är inte andras ansvar att vissa tror att dom bor isolerade i en ogenomtränglig bubbla där inget oinbjudet kommer in.

Starta krig?

Lägger man ner hysterin och tar sitt ansvar så behövs det inget krig.

Det är nock att respektera sin omgivning och acceptera att man inte bor på öde ö.

Det är ju kattägarna som inte tar ansvar!

Ni släpper ut era djur utan hänsyn till att de kan bajsa där barn leker, kissa på sittmöbler m.m. Jag har inte sett en enda kattägare här i tråden säga att ni gärna betalar för de besvär och skador er katter orsakar. Jag har inte sett en enda kattägare här i tråden säga att ni kan betala för tagetes, citroner, vattenpistoler och allt ni föreslår att vi ska köpa för att hålla borta era lösspringande husdjur. Ni hänvisar bara till alla era rättigheter, men tar inte på er några skyldigheter!
  • Anonym (suck)
    molly50 skrev 2015-05-28 18:39:44 följande:
    Men om katten har ett sådant behov av ett större revir så kanske man ska bosätta sig ute på landet om man ska ha utekatt.

Om den möjligheten inte finns så är det inte för mycket begärt att som kattägare visa den respekten att ta sitt ansvar om ens katt har förstört något hos en granne t ex,istället för att gömma sig bakom lagen som många kattägare gör.
    Om inte annat så för grannsämjans skull.

Och jag tycker inte heller att man som granne ska behöva kasta ut pengar på att anpassa sitt hem och sin gård efter grannarnas katter.
    Jag har själv valt att inte ha katt. (Mycket pga min mans allergi) och ska då inte behöva anpassa mig efter andras katter.
    Och nej,jag är inte katthatare. Tvärtom!
    Därför anser jag att en katt har det bättre ute på landet än vad den har i ett villaområde där en massa olika faror kan lura.

Det vore idealet ja, men villaområden erbjuder tillräckligt med grönt och öppet i brist på annat.

Vad menar du gömma sig bakom lagen?

Gör inte det då, klaga sen inte i efterhand om nått har hänt hos dig du inte önskade det.
    Vi bor i ett samhälle bland båpde djur och andra människor, vissa till och med idioter som vill dlda smådjur som värsta psykopater men ansvaret att ta hand om våra egna grejer ligger fortfarande på oss.

molly50 skrev 2015-05-28 18:45:36 följande:
    Är det inte just det som många kattägare brukar göra? Strunta i att ta ansvar och skylla på alla andra?

Du säger det igen, vad ag ser däremot är en massa gnäll från folk som skyller sina egna kortkommande på andra.

• MatsMats
    Anonym (***) skrev 2015-05-28 18:32:46 följande:

Seriöst? Tror du det hör till vanligheter att katter river sönder sittmöbler och bilar?

Vi bor i ett rätt katt-tätt område, tre stycken turas om att vistas på vår tomt och ibland sitter de på min bil men inte har de lyckats riva sönder den och inte heller dynorna eller trädgårdsmöblerna. 

Låter som du har drabbats av bergslejon eller lodjur

Det händer. Jag vet andra i grannskapet som fått långa fula märken på sina bilar när katterna varit där. Folk får sittdynor nedkissade, bajs i sandlådorna m.m. Massa besvär för att några få håller sig med husdjur som släpps vind för våg.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Språkpolisen!) skrev 2015-05-28 18:46:07 följande:

Bra! Nu har du lärt dig ett nytt ord

Nytt? Jag använde det ju för att beskriva trådstarten. Va flummar du om?
  • MatsMats

Anonym suck - ett villaområde erbjuder också fina miljöer för att spela Eddie Meduzas värsta låtar när dina barn är ute och lekar. Vad tycker du om det, är det schysst?

• Anonym (suck)
    MatsMats skrev 2015-05-28 18:56:07 följande:
    Det är ju kattägarna som inte tar ansvar!

Ni släpper ut era djur utan hänsyn till att de kan bajsa där barn leker, kissa på sittmöbler m.m. Jag har inte sett en enda kattägare här i tråden säga att ni gärna betalar för de besvär och skador er katter orsakar. Jag har inte sett en enda kattägare här i tråden säga att ni kan betala för tagetes, citroner, vattenpistoler och allt ni föreslår att vi ska köpa för att hålla borta era lösspringande husdjur. Ni hänvisar bara till alla era rättigheter, men tar inte på er några skyldigheter!

Vi har andra levande ting på jorden än människor det är korrekt.

Vad menar du att folk inte tar ansvar?
    Katt är frigående djur, det är inte som hund att bara koppla och gå ut fem gånger om dagen.

Nja, jag tänker inte betala för ditt slarv, varför skulle jag vilja det?
    Vilka skyldigheter är det du tänker på?

• Anonym (suck)
    MatsMats skrev 2015-05-28 19:02:36 följande:

Anonym suck - ett villaområde erbjuder också fina miljöer för att spela Eddie Meduzas värsta låtar när dina barn är ute och lekar. Vad tycker du om det, är det schysst?

Är du ett svin som vill medvetet störa andra kan jag inte styra det, lika lite som jag kan styra andra levande ting som gör som dom själva vill.

Sen sagor vissa drar om lejon som slitter sönder bilar och äter upp möbler är smått roande.

• Anonym (Stina)
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:06:06 följande:

Är du ett svin som vill medvetet störa andra kan jag inte styra det, lika lite som jag kan styra andra levande ting som gör som dom själva vill.

Sen sagor vissa drar om lejon som slitter sönder bilar och äter upp möbler är smått roande.

Det är väl lika svinigt med kattägare som medvetet släpper ut sina djur att störa? :P
  • MatsMats
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:04:20 följande:

Vi har andra levande ting på jorden än människor det är korrekt.

Vad menar du att folk inte tar ansvar?

Katt är frigående djur, det är inte som hund att bara koppla och gå ut fem gånger om dagen.

Nja, jag tänker inte betala för ditt slarv, varför skulle jag vilja det?

Vilka skyldigheter är det du tänker på?

Du är ansvarig för vad dina husdjur gör! Hur tänker du egentligen? Att katten är frigående är liksom inget argument. Lejon kan döda människor. Om jag har ett lejon och den dödar min granne så kan jag inte säga att "lejon gör sånt" - jag är ansvarig! Katten som du har valt att skaffa är en förlängning av dig.

Om din katt går in på min uteplats och förstör min stolsdyna, på vilket sätt har jag slarvar? Ska inte jag kunna ha en stol ute?

Du känner alltså ingen moralisk skyldighet att vara schysst mot dina grannar, att inte orsaka skador m.m?
  • MatsMats
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:06:06 följande:

Varför är jag ett svin när jag spelar hög, obscen musik när du inte är ett svin som släpper ut djur som kissar och river i mina möbler?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!