• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • MatsMats
    Anonym (Rox) skrev 2015-05-28 17:12:40 följande:

Min f.d man brukade lägga kattbajset vi fick gräva upp ur barnens sandlåda på grannens tomt. Ett mindre uppskattat tilltag, men vi skulle tydligen gilla det. Ta hand om era djur istället men det brukar vara för mycket begärt av kattägare.

Smart, ska komma ihåg den åtgärden!
  • molly50
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 17:23:06 följande:

Katter kan röra sig fritt i samhället speciellt i villaområden.

Du får leva med det samtidigt som du tar ditt ansvar och lär din unge respekt för levande ting, då inte "jag skiter i om katten kommer till skada"

Du tycker alltså att man får leva med att katterna använder ens tomt som toalett eller använder ens utemöbler som sovplats.
    Min man blir allergisk om en katt hårar ner våra utemöbler. Men han får alltså leva med det bara för att katten har rätt att ströva omkring ute i villaområden?
    Vi köpte en dynbox där vi la våra stolsdynor.
    Men då använde katterna vår dörrmatta som toalett istället.
    (Tur att den är liten nog att gå in i tvättmaskinen)
    Man får alltså leva med att få saker förstörda för att katterna får ströva fritt omkring i villaområden?
    Min man fick ett par dyra jägarstövlar förstörda pga att en katt kissat i dem då han ställde ut dem på vädring.
    Hade vi sett katten och fått veta vem som ägde den så hade kattägaren fått ersätta det.
    Det tycker jag är det minsta man kan begära,även om lagen säger att katter får ströva fritt i villaområden.

Om en hund använde grannarnas gårdar som toalett eller utemöbler som sovplats så hade det nog varit annat ljud i skällan,misstänker jag.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (suck)
    MatsMats skrev 2015-05-28 17:56:37 följande:
    Jag kan, och har rätt, att spela stötande musik som Eddie Meduza på hög volym så att det hörs till din trädgård när du bjuder jobbarkompisarna på fika eller är ute med barnen. Men är det ett schysst beteende?

Katter är levande ting med egen vilja och behov av en smula större revir än en lägenhet kan erbjuda.

Så ingen jämförelse, spela du högt musik om du känner för det, blir det för högt kommer störningsjouren.

Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 17:33:39 följande:
    Läs vad som skrivits innan, jag lär inte mitt barn o va elak, men jag ska inte sitta som kattvakt i min egen trädgård. Precis som att jag aldrig skulle släppa min unge i någons trädgård o påtvinga dom ansvaret att mitt barn inte skadade sig genom att tex trilla ner i deras pool. Det är mitt ansvar o hålla koll på min unge hos andra.

I vanliga fall tänks det med röven här, även om katten är snäll av naturen, den kan klösa ur ögonen av ett barn om denna är dum mot den.

Men vist skit du i katten

Skulle jag ha såna "problem" du har och inte önskade dom skulle jag se till att hänga in mitt område och få det överstökat, glöm inte att bygga tak över gården också, det finns flygande ting också som stör och skitar ner.

• Broom
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 18:00:42 följande:

Katter är levande ting med egen vilja och behov av en smula större revir än en lägenhet kan erbjuda.

Så ingen jämförelse, spela du högt musik om du känner för det, blir det för högt kommer störningsjouren.

I vanliga fall tänks det med röven här, även om katten är snäll av naturen, den kan klösa ur ögonen av ett barn om denna är dum mot den.

Men vist skit du i katten smile2.gif

Skulle jag ha såna "problem" du har och inte önskade dom skulle jag se till att hänga in mitt område och få det överstökat, glöm inte att bygga tak över gården också, det finns flygande ting också som stör och skitar ner.

Har du utekatt? Om du har det så hoppas jag att någon förgiftar kräket och lägger liket utanför din dörr.
    Det kanske hjälper din pissiga attityd mot dina medMÄNNISKOR.

Idiot.
  • Anonym (.)
    Broom skrev 2015-05-28 18:06:56 följande:
    Har du utekatt? Om du har det så hoppas jag att någon förgiftar kräket och lägger liket utanför din dörr.
    Det kanske hjälper din pissiga attityd mot dina medMÄNNISKOR.

Idiot.

DU är nog den som borde göra nåt åt din pissiga attityd! Vem fan önskar att någon annans katt ("kräk" som du skriver) blir förgiftad?!?!
  • MatsMats
    Anonym (.) skrev 2015-05-28 18:13:11 följande:

DU är nog den som borde göra nåt åt din pissiga attityd! Vem fan önskar att någon annans katt ("kräk" som du skriver) blir förgiftad?!?!

Hur kan man önska att ens grannar ska få bilar och sittmöbler sönderrivna, bajs i sandlådan och att allergiska grannar ska få besvär? Det är precis det som ni kattägare önskar era grannar när ni släpper era husdjur vind för våg och frånsäger ert allt ansvar!
  • Anonym (suck)
    Anonym (.) skrev 2015-05-28 18:13:11 följande:

En idiot.

• Broom
    MatsMats skrev 2015-05-28 18:15:04 följande:
    Hur kan man önska att ens grannar ska få bilar och sittmöbler sönderrivna, bajs i sandlådan och att allergiska grannar ska få besvär? Det är precis det som ni kattägare önskar era grannar när ni släpper era husdjur vind för våg och frånsäger ert allt ansvar!
  • Broom
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 18:15:27 följande:

En idiot.

Önskar detsamma åt ditt kräk om du har nåt.
  • MatsMats
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 18:00:42 följande:

Men vist skit du i katten

Att katter kräver stora utrymmen är inte ett argument för att de ska få springa runt i grannskapet - det är argument för att inte ha katter som husdjur!

Vem säger att jag bor i lägenhet? Jag kanske bor i villa och har problem med grannars katter. Alla hyresvärdar har förresten inte störningsjourer och de flesta jourer gör ingenting mot hög musik på dagtid. Varför vill du starta krig, varför inte börja visa respekt istället?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!