• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • MatsMats
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 19:10:41 följande:

Det är väl lika svinigt med kattägare som medvetet släpper ut sina djur att störa? :P

Har du inte förstått, katter är ju såna! Jag kan ha 3 katter som kissar och bajsar över hela grannskapet och det är inte mitt fel, för katter är ju djur och gör sånt! ;)
  • Anonym (suck)
    Det är väl lika svinigt med kattägare som medvetet släpper ut sina djur att störa? :P

Ingen släpper ut sin katt för att störa.

MatsMats skrev 2015-05-28 19:11:33 följande:
    Du är ansvarig för vad dina husdjur gör! Hur tänker du egentligen? Att katten är frigående är liksom inget argument. Lejon kan döda människor. Om jag har ett lejon och den dödar min granne så kan jag inte säga att "lejon gör sånt" - jag är ansvarig! Katten som du har valt att skaffa är en förlängning av dig.

Om din katt går in på min uteplats och förstör min stolsdyna, på vilket sätt har jag slarvar? Ska inte jag kunna ha en stol ute?

Du känner alltså ingen moralisk skyldighet att vara schysst mot dina grannar, att inte orsaka skador m.m?

ursäkta men håller du kommun stat ansvarig för vad gnagare gör på din tomt, fåglar , insekter eller så?

Inte? 

Ajdå, hur som helst så är det inte mitt fel att du slarvar med dina ägodelar, när jag lämnar min bil på gatan så räknar jag med att skada kan uppstå, av den anledning som jag har garage och försäkring, likaså trädgårdsgrejer, dom kan bli stulna, saboterade, ja djur kan komma till också.

Fantastiskt vilket koll du har på vilken katt bor var eller om den ens har en ägare.

Nej, jag känner ingen som helst moralisk skyldighet att fostra andra till att ta hand om sig själva, det skulle dina föräldrar göra.

• Broom
    Nä, dom bara bejakar kattens instinkt. Drömmer

• Broom
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:19:56 följande:

ursäkta men håller du kommun stat ansvarig för vad gnagare gör på din tomt, fåglar , insekter eller så?

Inte? 

Ajdå, hur som helst så är det inte mitt fel att du slarvar med dina ägodelar, när jag lämnar min bil på gatan så räknar jag med att skada kan uppstå, av den anledning som jag har garage och försäkring, likaså trädgårdsgrejer, dom kan bli stulna, saboterade, ja djur kan komma till också.

Fantastiskt vilket koll du har på vilken katt bor var eller om den ens har en ägare.

Nej, jag känner ingen som helst moralisk skyldighet att fostra andra till att ta hand om sig själva, det skulle dina föräldrar göra.

Mer gift till håriga kräk!!
  • Broom

Inte? 

Har fåglar och insekter också ignoranta pissiga ägare? Förvånad
  • MatsMats

Inte? 

Gnagare och insekter är vilda djur. Din katt är ett husdjur som du har valt att skaffa och som du är ansvarig för - det är två helt olika saker.

Menar du alltså allvar med att det är "slarv" att ha en stol på sin egen uteplats? Kan du utveckla det här?

Var skrev jag att bilarna har stått på gatan?
  • MatsMats

;

Men den stör ju ändå. Att störningen inte var din avsikt, gör det inte mindre störande för mig.
  • Anonym (suck)
    MatsMats skrev 2015-05-28 19:23:23 följande:
    Gnagare och insekter är vilda djur. Din katt är ett husdjur som du har valt att skaffa och som du är ansvarig för - det är två helt olika saker.

Menar du alltså allvar med att det är "slarv" att ha en stol på sin egen uteplats? Kan du utveckla det här?

Var skrev jag att bilarna har stått på gatan?

Inte riktigt, katter är delvis vilda bara det att i det fallet så hittar sådana som dig syndabock för att avsäga dig ansvar för egna handlingar.

Ja, det är ren slarv om man lämnar nått man inte vill riskera öppet.

Så du menar att den listiga katten bröt sig in till ditt garage, bara för att repa din bil? Lämnade visitkort också antar jag för du vet att det var en katt och inte nån parkeringsskada?

• Anonym (suck)
    MatsMats skrev 2015-05-28 19:25:24 följande:
    Men den stör ju ändå. Att störningen inte var din avsikt, gör det inte mindre störande för mig.

Alla katter utan undantag, även den jag själv inte äger, fantastiskt.
    Framför att spy galla över vad andra inte gör så låter det smidigare att ta ansvar själv.

Är du förresten så känslig att du stör dig på viltlivet så rekommenderar jag att flyta nånstans där du slipper levande ting.

• Broom

Men låt kattjäveln vara inne då! Det går bra för alla som bor i lägenhet, varför ska ni med hus vara nåt undantag?

Om din katt stör, släpp inte ut den! Är det raketforskning eller?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!