• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • MatsMats
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:28:14 följande:

Inte riktigt, katter är delvis vilda bara det att i det fallet så hittar sådana som dig syndabock för att avsäga dig ansvar för egna handlingar.

Ja, det är ren slarv om man lämnar nått man inte vill riskera öppet.

Så du menar att den listiga katten bröt sig in till ditt garage, bara för att repa din bil? Lämnade visitkort också antar jag för du vet att det var en katt och inte nån parkeringsskada?

Du har valt att skaffa din katt. Du är ansvarig för din katt. Det är inte ett vilt djur. Katten finns där för att du har skaffat den!

Så det är slarvigt av mig att ha en stol på uteplatsen, men inte slarvigt av dig att äga ett djur som springer vind för våg i grannskapet?

Var skrev jag att bilen stod i ett garage? Kan en bil bara stå på gatan eller i ett garage?
  • Anonym (Karrägare)
    Anonym (skäms) skrev 2015-05-28 16:51:07 följande:

Tycker du ska skämmas ts. Du struntar i om din unge trampar eller sparkar katten. Tycker du ska sätta dej i ett 10 vånings hus högst upp och sätta dej på balkongen. Katter och andra djur finns det överallt. Och en katt som kommer och hälsar på får man stå ut med. Eller flytta. Tänk om jag skulle låta mina barn sparka eller slå på alla katter som kommer???? Fy!!!!

Precis det här gör att katten förmodligen är det mest hatade husdjuret i Sverige. Idioter som har katt och inte ansvarar för dem.
  • Anonym (Icke)

Katter är inte frigående djur, de är ute för att deras ägare släpper ut dem. Man kan inte jämföra det med vilda djur och tro att andra ska köpa det. Katten är ägarens ansvar, och man ska se till att de inte skapar olägenheter för folk runtomkring dem.

Att skylla på att katten ska ha frihet är bara att täcka över sin egen lathet. Katter mår alldeles utmärkt att bo inne OM man som ägare pallar att leka med den och ge den uppmärksamhet. Något alla djurägare borde vara skyldiga att ge sina djur. Att gå ut med katten i sele funkar också utmärkt. Orkar man inte kanske man borde satsa på ett annat djur (eller inget alls), eller först skaffa utekatt när man bor där den inte kan störa andra.

Ja, jag har katt själv. Jag tar hand om den, och den stör ingen annan.

• MatsMats
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:30:06 följande:

Alla katter utan undantag, även den jag själv inte äger, fantastiskt.

Framför att spy galla över vad andra inte gör så låter det smidigare att ta ansvar själv.

Är du förresten så känslig att du stör dig på viltlivet så rekommenderar jag att flyta nånstans där du slipper levande ting.

Alla katter stör så klart inte. Poängen var att huruvida andra störs av din katt är helt frånkopplat dina avsikter.
  • Anonym (katter är levande varelser)

Istället för att kattägare som bor i stan ska behöva ha katten inne, kanske du ska flytta upp i en lägenhet och aldrig gå ut? Katt

• Broom
    Anonym (Icke) skrev 2015-05-28 19:32:53 följande:
    Katter är inte frigående djur, de är ute för att deras ägare släpper ut dem. Man kan inte jämföra det med vilda djur och tro att andra ska köpa det. Katten är ägarens ansvar, och man ska se till att de inte skapar olägenheter för folk runtomkring dem.
    Att skylla på att katten ska ha frihet är bara att täcka över sin egen lathet. Katter mår alldeles utmärkt att bo inne OM man som ägare pallar att leka med den och ge den uppmärksamhet. Något alla djurägare borde vara skyldiga att ge sina djur. Att gå ut med katten i sele funkar också utmärkt. Orkar man inte kanske man borde satsa på ett annat djur (eller inget alls), eller först skaffa utekatt när man bor där den inte kan störa andra.

Ja, jag har katt själv. Jag tar hand om den, och den stör ingen annan.
    Detta borde du ta till dig anonym (suck)
  • Anonym (suck)
    Anonym (Karrägare) skrev 2015-05-28 19:32:53 följande:
    Precis det här gör att katten förmodligen är det mest hatade husdjuret i Sverige. Idioter som har katt och inte ansvarar för dem.
    Med tanke på att den största gruppen bland husdjur så går det hand i hand, själv stör jag mig mer på hundar och dess ägare som lämnar skit efter sig på betong eller i parker, det är då medvetet handling för man närvarar när det händer så där är det ägarens ansvar.
    MatsMats skrev 2015-05-28 19:32:54 följande:
    Alla katter stör så klart inte. Poängen var att huruvida andra störs av din katt är helt frånkopplat dina avsikter.

Vad du störs av är ditt problem, jag kan inte ta hand om alla irritationsmoment folk anser sig ha i sina liv.

• Anonym (Icke)
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:36:07 följande:

Jag hade katt i lägenhet, det fungerade inte, dom mådde inte bra att vara så pass instängda.

Inte för att jag vet varför jag ens svarar dig efter alla korkade oneliners där du försöker provocera men med lite djurkännedom vad dom olika arter behöver så kan jag förstå att vissa omedvetet idiotförklarar sig.

däremot så är jag fast i åsikten att om folk blir störda att bo bland andra så får man flyta iväg.

Bor man bland annat folk eller i ett samhälle så får man räkna med att andra stör, högt musik, renoveringar, byggen, det finns djur, som kan om man inte tar ansvar för ägodelar ta skada, finns även människor som ställer till skada så man ska skydda sina ägodelar oavsett vad risken kan vara.

Klarar man inte av att stimulera kattens sinne inomhus, så kanske man ska välja en vandrande pinne eller nåt istället. Inte släppa ut sina djur vind för våg.
  • Broom

Jag hade katt i lägenhet, det fungerade inte, dom mådde inte bra att vara så pass instängda.

Inte för att jag vet varför jag ens svarar dig efter alla korkade oneliners där du försöker provocera men med lite djurkännedom vad dom olika arter behöver så kan jag förstå att vissa omedvetet idiotförklarar sig.

däremot så är jag fast i åsikten att om folk blir störda att bo bland andra så får man flyta iväg.

Bor man bland annat folk eller i ett samhälle så får man räkna med att andra stör, högt musik, renoveringar, byggen, det finns djur, som kan om man inte tar ansvar för ägodelar ta skada, finns även människor som ställer till skada så man ska skydda sina ägodelar oavsett vad risken kan vara.

Katter är inte till för omgivningens skull.
  • MatsMats

Så om du blir störd av min Eddie Meduza, då är det du som ska flytta? Eller det kanske bara funkar åt ena hållet, andra ska flytta om de blir störda av dig?

Din logik är alltså om din katt förstör min stol, så är det mitt fel. Gäller logiken åt andra hållet också - om din katt blir skadad hos mig, så är det ditt fel?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!