• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (T)

Jo det finns anledningar till att jag har innekatt. En utav dem är att jag vet att det finns folk som skulle kunna tänka sig att skada min katt om hon skulle råka befinna sig kring dessa förfärliga människor. Tabascosås i ögonen? Gör det på dig själv först. Seriöst, hur jävla korkad får man bli.

• Anonym (Herregud)

En utekatt har rätt att gå var den vill! Eller skjuter du med soft airgun på alla fåglar också??! De skiter ju också här och där menar jag!

• nozpa
    Anonym (T) skrev 2015-05-27 22:38:54 följande:

Jo det finns anledningar till att jag har innekatt. En utav dem är att jag vet att det finns folk som skulle kunna tänka sig att skada min katt om hon skulle råka befinna sig kring dessa förfärliga människor. Tabascosås i ögonen? Gör det på dig själv först. Seriöst, hur jävla korkad får man bli.

Av samma anledning har jag mina katter inne.
  • Anonym (Stina)

Det är min tomt, så jag ska ju inte behöva "ta hand" om någon annans djur? Eller behöva lägga pengar på att hålla andras djur borta? De som äger katterna får väl se till o hålla dem inne, ha dem i en rasthage Sele eller likande. Hade jag haft en stor schäfer som varje dag satt utanför er dörr o sprang ut o in som den ville, bajsat under era utemöbler o kissat på möblerna. Det hade varit helt okej med er alltså?

• pojkmamman1

Man ska absolut inte vara elak mot katterna. Det är inte deras fel att de bor hos nonchalanta och egoistiska människor.
    Jag har haft samma problem och jag funderar på varför jag ska lägga en massa pengar på medel (som för övrigt inte funkar) eller tid på att skrämma bort en katt som inte är önskvärd i min trädgård? Jag funderar om kattägarna tycker att det är ok att jag skickar in mina barn i deras trädgård så kan de sätta sig i dynorna och kissa. Min man (han är störst i familjen) kan hänga med och bajsa lite här och där i rabatterna. Det luktar ju "ljuvligt" nu i vårtid.
    Ts är ju dessutom allergisk och det är ju inte klokt att de ska behöva ha altandörren stängd för att de ska undvika allergier.
    Nej, katter ska bo på landet där de kan ströva runt och jaga möss. Inte i villaområden där de bajsar o kissar och förpestar.

• Anonym (Äckliga fan)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 22:43:44 följande:

Det är min tomt, så jag ska ju inte behöva "ta hand" om någon annans djur? Eller behöva lägga pengar på att hålla andras djur borta? De som äger katterna får väl se till o hålla dem inne, ha dem i en rasthage Sele eller likande. Hade jag haft en stor schäfer som varje dag satt utanför er dörr o sprang ut o in som den ville, bajsat under era utemöbler o kissat på möblerna. Det hade varit helt okej med er alltså?

Det är väl ingen som har krävt att fu ska ta hand om andras katter heller.
  • Anonym (Stina)

Jag har försökt med "snälla" metoder så som vatten o bara schasa bort den, den fattar ju inte, då får man väl ta starkare tag helt enkelt.

• elmadumle

Bor man i ett villaområde får kattägare hålla sina förb.katter inne eller i koppel. Jg vill inte ha grannarnas katter springa i mina utemöbler, klösa i dynorna, skita i rabatterna, gå in när man har öppet.

• Anonym (Stina)
    pojkmamman1 skrev 2015-05-27 22:44:47 följande:

Man ska absolut inte vara elak mot katterna. Det är inte deras fel att de bor hos nonchalanta och egoistiska människor.

Jag har haft samma problem och jag funderar på varför jag ska lägga en massa pengar på medel (som för övrigt inte funkar) eller tid på att skrämma bort en katt som inte är önskvärd i min trädgård? Jag funderar om kattägarna tycker att det är ok att jag skickar in mina barn i deras trädgård så kan de sätta sig i dynorna och kissa. Min man (han är störst i familjen) kan hänga med och bajsa lite här och där i rabatterna. Det luktar ju "ljuvligt" nu i vårtid.

Ts är ju dessutom allergisk och det är ju inte klokt att de ska behöva ha altandörren stängd för att de ska undvika allergier.

Nej, katter ska bo på landet där de kan ströva runt och jaga möss. Inte i villaområden där de bajsar o kissar och förpestar.

Klockrent!
  • Pastella

Jag stör mig också något oerhört på djurägare som låter djuren gå ut och rasta sig själva. Som om de inte förstår att katterna bajsar i sandlådan konstant, det går inte att leka i sandlådan utanför oss alls. Ettåringen plockar upp bajset varenda gång jag inte är snabb nog, katterna släpper döda möss utanför våran dörr och för att inte tala om de otaliga gånger de spatserar in genom köksfönstret. Men du kan inte på allvar mena att du skulle kunna skada djur på det där viset? Det är ju inte djurens fel att deras ägare bestämt sig för att bo i ett bostadsområde.

Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!