• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • lövet2
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 22:43:44 följande:
    Det är min tomt, så jag ska ju inte behöva "ta hand" om någon annans djur? Eller behöva lägga pengar på att hålla andras djur borta? De som äger katterna får väl se till o hålla dem inne, ha dem i en rasthage Sele eller likande. Hade jag haft en stor schäfer som varje dag satt utanför er dörr o sprang ut o in som den ville, bajsat under era utemöbler o kissat på möblerna. Det hade varit helt okej med er alltså?
    Hundar går under andra lagar. Den som har hund har hela ansvaret för vad hunden tar sig till. Den som har katt har ungefär samma ansvar för den som för fåglarna man lägger ut mat till.

Kan inte heller påstå att jag någonsin haft problem med katter som kissat på utemöblerna. Det där skvättandet förekommer på våren, och då ser jag till att inte lämna dynorna ute på möblerna. Bajsar gör katterna i rabatten. De vill ju gräva ner bajset till skillnad från hundar.
  • Anonym (Stina)
    taquine skrev 2015-05-27 21:52:09 följande:

Wow vilken förebild du är för ditt barn ! Visa att plåga katter är helt ok ? Skämmes ta mig fan! Det finns hjälpmedel (ofarliga sådana) du kan köpa till din trädgård 

Googla om du vet vad det är 

Har väl inte sagt jag visar hur man plågar katter. Men sitter jag i lugn i ro i min trädgård orkar man inte hålla koll så katten "har de bra" råkar dottern trampa på katten så vad ska man göra? Jag är inte nån jävla kattvakt. Är man rädd om sitt djur för övrigt håller man det uppsikt väl? O jag ska inte lägga pengar för o hålla nån annans djur borta?

Hade jag haft hästar är det väl mitt ansvar att sätta upp ett staket. Eller de hade varit helt okej o låta dem vandra in i grannens trädgård tex för de hade minsann grannen fått betala för o hägna in om han inte vill ha mina hästar i sin trädgård!
  • Vasternorrlandstjej

Jag tycker heller inte det är ok med katter som förstår. Och jag resonerar också som en del andra här, fan dags ge igen med skit, kiss, och klösmärken på bilar/ förstörda utemöbler till de som rår om katterna.

Att jämföra med fåglar är bara barnsligt. Ingen äger fåglarna. Och fågelskit luktar inte som kattskit. Man behöver oftast inte nät för dörren för att hindra fåglar. Men här springer katter in om vi inte ser upp (också allergiska).

Kan inte lämna en dyna ute på altan och gå in och äta lunch utan att en katt ligger där. Både jag och mitt barn blir sjuka av katthår så jag måste alltid vakta eller ta med dynan in.

Sen är det sjukt att vi skulle behöva betala för att slippa grannens katter. Får ju de med katter se till att hindra katterna istället. Finns en lag som säger att det EJ är tillåtet att katt/ hund förstår egendom hos andra. Men det verkar inte kattägare förstå.

Tacka vet jag alla skator och kråkor som jagar bort katterna. Katterna är livrädda för dom ????????

• Mrssissi
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 22:47:13 följande:

Jag har försökt med "snälla" metoder så som vatten o bara schasa bort den, den fattar ju inte, då får man väl ta starkare tag helt enkelt.

Men är du helt dum i huvudet! Menar du på fullaste allvar att det är okej att göra illa katter för att ägarna är oaktsamma? Ska du plåga ett stackars oskyldigt djur? Tror du katten vet att du är allergisk? Jag blir fan mörkrädd!
  • Nenne666
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 21:28:32 följande:

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

Alltså, det är en sak att störa sig på katter som finns både högt och lågt, när dom bajsar i sandlådan och kliver in i ens hem, det är verkligen skitjobbigt. Men därifrån till att vilja plåga djuret är något helt annat. Du är beredd att hantera situationen med ren och skär djurplågeri. Att du dessutom kan tänka dig att sluta se efter hur ditt barn kan ge sig på katten är direkt livsfarligt... Katten kan i sitt försvar skada ditt barn rejält och ja....förlora synen är ju ett av alla onda scenarier. Du, jag hoppas såklart att du inte skulle göra såhär och att du uttrycker dig helt knas och undermåligt i ren frustration. Tänk efter vad du skriver så hade fokus legat på självaste problemet och inte vad du har lust att göra, för att skada. För det menar du väl ändå inte? För är det så, så finner du inga som helst sympatier från mig.
  • lövet2
    Pastella skrev 2015-05-27 23:00:55 följande:
    Jag stör mig också något oerhört på djurägare som låter djuren gå ut och rasta sig själva. Som om de inte förstår att katterna bajsar i sandlådan konstant, det går inte att leka i sandlådan utanför oss alls. Ettåringen plockar upp bajset varenda gång jag inte är snabb nog, katterna släpper döda möss utanför våran dörr och för att inte tala om de otaliga gånger de spatserar in genom köksfönstret. Men du kan inte på allvar mena att du skulle kunna skada djur på det där viset? Det är ju inte djurens fel att deras ägare bestämt sig för att bo i ett bostadsområde.
    I det här sammanhanget måste jag fråga om du tänkt på var mössen skulle hålla till om inte katterna tog i hjäl dem? Tror du de snällt skulle hålla sig utanför ditt hus?
  • Nenne666
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 22:43:44 följande:

Det är min tomt, så jag ska ju inte behöva "ta hand" om någon annans djur? Eller behöva lägga pengar på att hålla andras djur borta? De som äger katterna får väl se till o hålla dem inne, ha dem i en rasthage Sele eller likande. Hade jag haft en stor schäfer som varje dag satt utanför er dörr o sprang ut o in som den ville, bajsat under era utemöbler o kissat på möblerna. Det hade varit helt okej med er alltså?

Som hundägare råder man under strikt hundägaransvar, så dina exempel är inte samma sak. Kattägare ser sällan till sina djur på så sätt att dom begränsar deras rörlighet. Det är ett problem för många, inte minst här där jag bor. Katterna kliver in, tom om jag står eller sitter vid dörren smiter dom förbi, det är ett problem som deras ägare totalt ignorerar. Men tänkte sätta upp ngn form av skyddsnät vid altanen och vid fönstret i köket. Har dock inte utvecklat tanken, men det lär jag få göra om det blir som föregående år.
  • Anonym (Stina)
    Nenne666 skrev 2015-05-27 23:18:08 följande:

Alltså, det är en sak att störa sig på katter som finns både högt och lågt, när dom bajsar i sandlådan och kliver in i ens hem, det är verkligen skitjobbigt. Men därifrån till att vilja plåga djuret är något helt annat. Du är beredd att hantera situationen med ren och skär djurplågeri. Att du dessutom kan tänka dig att sluta se efter hur ditt barn kan ge sig på katten är direkt livsfarligt... Katten kan i sitt försvar skada ditt barn rejält och ja....förlora synen är ju ett av alla onda scenarier. Du, jag hoppas såklart att du inte skulle göra såhär och att du uttrycker dig helt knas och undermåligt i ren frustration. Tänk efter vad du skriver så hade fokus legat på självaste problemet och inte vad du har lust att göra, för att skada. För det menar du väl ändå inte? För är det så, så finner du inga som helst sympatier från mig.

Äh lite tabasco har väl ingen dött av. Den fattar ju inte så man måste väl göra nått för den ska bli rädd o hålla sig väck? På tal om skador, sambon blev biten av en katt som han trots sin allergi va tvungen o bära ut eftersom den sprang in. Vi vet inte vems det är, hur ansvarigt är det? Att låta en ilsken katt springa vind för våg. Skulle denna katten skada min dotter ja då hade man väl avlivat den? Om en hund ens morrar åt en unge så ska den ju omhändertas o avlivas osv osv.
  • Anonym (hobbypsyko)

Men du, de där med tabascosås i ögonen lät ju för jävla bra. Kör så på katterna som irriterar dig så gör jag detsamma på din unge om den irriterar mig!

Idiot.

• Pastella
    lövet2 skrev 2015-05-27 23:19:59 följande:
    I det här sammanhanget måste jag fråga om du tänkt på var mössen skulle hålla till om inte katterna tog i hjäl dem? Tror du de snällt skulle hålla sig utanför ditt hus?
    Mössen håller till i skogen, där katterna hittar dem, dödar dem och släpar med sig bytet till vårt radhusområde.
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!