• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Nenne666
    Pastella skrev 2015-05-27 23:27:32 följande:
    Mössen håller till i skogen, där katterna hittar dem, dödar dem och släpar med sig bytet till vårt radhusområde.
    Mössen håller till lite överallt. I vintras bodde dom i väggarna här.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (hobbypsyko) skrev 2015-05-27 23:26:17 följande:

Men du, de där med tabascosås i ögonen lät ju för jävla bra. Kör så på katterna som irriterar dig så gör jag detsamma på din unge om den irriterar mig!

Idiot.

Fast jag skulle aldrig låta min unge springa runt i din trädgård, eller in i ditt hus, eller låta den bajsa i dina rabatter, jag har koll på min unge serru. Förstår du skillnaden?
  • lövet2
    Pastella skrev 2015-05-27 23:27:32 följande:
    Mössen håller till i skogen, där katterna hittar dem, dödar dem och släpar med sig bytet till vårt radhusområde.
    Är du inte lite naiv nu? Även om de bor i skogen, så har de inget emot att leta mat inne i bostadshusen. Här hade vi ett litet helvete innan det kom nya grannar som hade katter. Det smet in möss i huset, och att sanera efter dem var ett heltidsarbete i 3 veckor.
  • Pastella
    Nenne666 skrev 2015-05-27 23:29:50 följande:
    Mössen håller till lite överallt. I vintras bodde dom i väggarna här.
    Ja det låter ju inte trevligt, jag tror tyvärr inte att några utekatter hade kunnat rädda er där.
  • Nenne666
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 23:30:23 följande:
    Fast jag skulle aldrig låta min unge springa runt i din trädgård, eller in i ditt hus, eller låta den bajsa i dina rabatter, jag har koll på min unge serru. Förstår du skillnaden?
    Du skrev ovan att ditt barn trampade på katten, hur lyckades ditt barn med det om du nu har koll?
  • Mrssissi
    Du verkar inte ha koll på någonting du...moget att vara anonym också.. Djurplågeri är förbjudet enligt svensk lag..att vara så dum i huvudet som du och sitta och påstå att det är helt ofarligt att hälla tabasco i ögonen på en katt borde vara lika förbjudet det! Hade jag varit någon i din närhet hade jag lagt benen på ryggen och sprungit åt motsatt håll fortare än fan! Du är allvarligt sjuk vännen sök hjälp
  • Pastella
    lövet2 skrev 2015-05-27 23:31:31 följande:
    Är du inte lite naiv nu? Även om de bor i skogen, så har de inget emot att leta mat inne i bostadshusen. Här hade vi ett litet helvete innan det kom nya grannar som hade katter. Det smet in möss i huset, och att sanera efter dem var ett heltidsarbete i 3 veckor.
    Jag förstår givetvis att det finns problem med möss. Vårt enda problem är döda näbbmöss precis utanför dörren, vi har små barn och gillar inte bajs och döda möss där de inte hör hemma.
  • Anonym (hobbypsyko)

Kanske inte, men du menar att den heller aldrig skriker, gråter, är i vägen, osv? Lovar dig att din unge irriterat någon.

Skillnaden du missar är att en normal människa inte skadar ett djur, eller barn för den delen. Skillnaden mellan oss två.
  • Anonym (Stina)
    Nenne666 skrev 2015-05-27 23:33:14 följande:

Du skrev ovan att ditt barn trampade på katten, hur lyckades ditt barn med det om du nu har koll?

Jag skrev OM hon skulle göra det skulle jag inte bry mig nu. Men som jag oxå menade på är att det är vår trädgård o katten är inte välkommen där. Jag har därför inget ansvar att se till så nån annans djur inte skadas. Skulle vi däremot va hos nån som hade katt, kattens hem så att säga, skulle jag ta mitt fulla ansvar o se till så att mitt barn klappa fint eller inte rörde katten alls.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (hobbypsyko) skrev 2015-05-27 23:37:52 följande:

Kanske inte, men du menar att den heller aldrig skriker, gråter, är i vägen, osv? Lovar dig att din unge irriterat någon.

Skillnaden du missar är att en normal människa inte skadar ett djur, eller barn för den delen. Skillnaden mellan oss två.

Har den säkert, men inte så jag släpper in min unge o låter denna irritera samma människa gång på gång?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!