• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (Mimmi)

Vad vill du att jag ska göra ts? Ska jag följa efter min katt de 14 timmarna om dagen han är ute? Betalar du mig för det? För isåfall hinner jag inte jobba.

Det finns många sätt att bli av med en katt som inte innefattar djurplågeri. Katter gillar inte ättika eller citron, det kan du ha i trädgården. Du kan också jaga iväg katten med exempelvis en vattenspruta som du gör nu. Är det varmt och vackert väder ute så kan du hälla en spann ljummet vatten över katten, då kommer den garanterat inte tillbaka.

• Pastella
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-05-28 01:18:35 följande:

Vad vill du att jag ska göra ts? Ska jag följa efter min katt de 14 timmarna om dagen han är ute? Betalar du mig för det? För isåfall hinner jag inte jobba.

Det finns många sätt att bli av med en katt som inte innefattar djurplågeri. Katter gillar inte ättika eller citron, det kan du ha i trädgården. Du kan också jaga iväg katten med exempelvis en vattenspruta som du gör nu. Är det varmt och vackert väder ute så kan du hälla en spann ljummet vatten över katten, då kommer den garanterat inte tillbaka.

Fungerar det att lägga ättika och citron i sandlådorna också?
  • Anonym (Katten som förlorade slaget)

Fånga in katten och spika upp den på ägarens dörr!

Nä skämt å sido.

Tyvärr är lagstiftningen om katter jäkligt lam. Det enda du kan göra är att fånga in katten och köra den till polisen så får de lösa det. Vi har gjort så med grannkatten som alltid kissar utanför vår ytterdörr dagligen. Tillslut tröttnade polisen och grannen fick inte tillbaka katten för de kunde inte ansvara för den så djurskyddet fick omplacera den. Tyvärr dök katten upp här igen och nu har vi gjort oss av med den själva genom att säga att vi var ägaren och åkte in och avlivade den pga kisseriet. Veterinären kollade inte ens upp katten

• Anonym (Mimmi)
    Pastella skrev 2015-05-28 01:24:50 följande:

Fungerar det att lägga ättika och citron i sandlådorna också?

Det borde det göra. Tänk bara på att hälla på ny ättika regelbundet. Men vill du vara helt säker skulle jag sätta på ett lock på sandlådan.
  • Anonym (Kattnamn)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-05-28 01:18:35 följande:

Varför har du inte din katt inne isf om du inte kan följa den 24/7 så som hundägarna har sin hund inne eller i en hundgård. Du kan ju snickra ihop en kattgård med hönsnät som du kan rasta katten i.

Enda rådet är att kissa själv runt sin tomt för att markera revir. Hankatter har ett revir om 150 meter medan honorna bara har 50 m
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Katten som förlorade slaget) skrev 2015-05-28 01:25:50 följande:

Nä skämt å sido.

Tyvärr är lagstiftningen om katter jäkligt lam. Det enda du kan göra är att fånga in katten och köra den till polisen så får de lösa det. Vi har gjort så med grannkatten som alltid kissar utanför vår ytterdörr dagligen. Tillslut tröttnade polisen och grannen fick inte tillbaka katten för de kunde inte ansvara för den så djurskyddet fick omplacera den. Tyvärr dök katten upp här igen och nu har vi gjort oss av med den själva genom att säga att vi var ägaren och åkte in och avlivade den pga kisseriet. Veterinären kollade inte ens upp katten

Jag hoppas du skämtar! Avlivar du grannens barn också om barnet skriker för mycket.
  • Anonym (Stina)

Nä skämt å sido.

Smart!
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-05-28 01:37:20 följande:

Jag hoppas du skämtar! Avlivar du grannens barn också om barnet skriker för mycket.

Förhoppningsvis lämnas inte barnet vind för våg i någon annans trädgård eller hem när det skriker :))
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Kattnamn) skrev 2015-05-28 01:36:12 följande:

Varför har du inte din katt inne isf om du inte kan följa den 24/7 så som hundägarna har sin hund inne eller i en hundgård. Du kan ju snickra ihop en kattgård med hönsnät som du kan rasta katten i.

Enda rådet är att kissa själv runt sin tomt för att markera revir. Hankatter har ett revir om 150 meter medan honorna bara har 50 m

Jag bor i lägenhet så kattgård är inte aktuellt. Jag har katten ute för att han vägrar att vara inne, jag testade i fyra månader innan jag gav upp. De som hade lägenheten jag bor i innan mig hade dumpat honom då de flyttade så han är van vid att få gå ut. Jag har en innekatt också.

Katter som är kastrerade kissar inte för att markera revir och givetvis är mina katter kastrerade. De är också vaccinerade, öronmärkta och försäkrade för 50 000 per katt. Alla som har utekatt är inte oansvarsfulla.
  • Anonym (hobbypsyko)

Nä skämt å sido.

Du är kriminell med andra ord. Hoppas du är barnlös med det omdömet.
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!