• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (hobbypsyko)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 02:00:03 följande:

Nej men tråden handlar om vad jag inte vill ha hemma i min trädgård o hus. Som är MITT. Äger Jag ingen katt ska Jag inte behöva ha en katt hos mig.

Allmänna platser är det rätt stor skillnad på. Vill Man inte höra stökiga ungar tex får man försöka undvika det, eller skynda förbi eller whatever. :P

Men du ville ju inte ha mina råd om att få bort katten? Tidigare skrev du ju att tråden handlar om VARFÖR folk låter utekatter gå som de vill. Bestäm dig!

Så jag kan provocera din unge eller om du haft en sovande bebis - om det är på allmän plats?
  • Anonym (Stina)
    KiaL skrev 2015-05-28 01:47:27 följande:

Jag hoppas verkligen inte att du är seriös. Du har alltså dödat någon annans husdjur. 

Förstår att du inte vill ha kattens kiss utanför din dörr, det vill väl ingen men det är(var) en levande varelse som någon faktiskt ägde.

Många gillar inte katter det förstår jag och särskilt inte utekatter. Men det kan faktiskt vara så att man från början bott avlägset så katten kunde vara ute och sen av nån anledning flyttat. Då går det inte att stänga in en katt. Det är djurplågeri.

Hade du gjort så med min katt hade jag spenderat resten av mitt liv att på nåt sätt störa dig så mycket att du inte hade orkat bo kvar. Så hade  jag blivit av med mitt problem.

Då får man väl omplacera katten?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (hobbypsyko) skrev 2015-05-28 02:03:51 följande:

Men du ville ju inte ha mina råd om att få bort katten? Tidigare skrev du ju att tråden handlar om VARFÖR folk låter utekatter gå som de vill. Bestäm dig!

Så jag kan provocera din unge eller om du haft en sovande bebis - om det är på allmän plats?

Japp! VARFÖR håller folk inte koll på sina katter så de inte springer in i mitt hus?! Det hänger väl ihop?

O varför skulle det va okej o provocera nått på allmän plats? Jag menar att är det nått man inte gillar "ute" kan man försöka undvika detta eller lämna platsen osv osv
  • Anonym (hobbypsyko)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 02:08:53 följande:

Japp! VARFÖR håller folk inte koll på sina katter så de inte springer in i mitt hus?! Det hänger väl ihop?

O varför skulle det va okej o provocera nått på allmän plats? Jag menar att är det nått man inte gillar "ute" kan man försöka undvika detta eller lämna platsen osv osv

Men herregud människa...

Jag gav ju dig tips om hur du skulle hålla katten borta, är du med? Då skrev du att tråden INTE handlade om det. Men nu gör handlar den om det? Du börjar nästan lukta troll.

Poängen går rakt över ditt huvud ser jag.

Det jag menade på var att visa er sjuka syn på att hantera irritationsmoment. Såsom provocerande ungar/katter. Suck.
  • Anonym (innekatt-ägare)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 21:28:32 följande:

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

Så du tycker att det är okej att plåga katten? Har den gjort något fel? Jag förstår dig självklart och själv har jag en innekatt som inte stör ngn. Jag googlar på "skrämma bort katter" och jag tror du kan hitta många bra tips på hur du kan göra utan att behöva skada djuret.
  • Anonym (Kattjakt?)

Vi hade en grannkatt som använde våra rabatter som toalett.
    Som låg och sov på vår balkong och störde rent allmänt.

En dag fick jag nog, tog sonens vattengevär (värsta pumpmodellen) och fyllde den med citronvatten.. och sköt.
    Katten återvände en gång, jag upprepade och sedan dess har ingen katt varit synlig hos oss.

• Tom Araya
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 21:28:32 följande:

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

För att de kan, tyvärr. Men fördjävligt är det, inget ansvar alls!
  • Tom Araya
    Anonym (innekatt-ägare) skrev 2015-05-28 04:53:32 följande:
    Så du tycker att det är okej att plåga katten? Har den gjort något fel? Jag förstår dig självklart och själv har jag en innekatt som inte stör ngn. Jag googlar på "skrämma bort katter" och jag tror du kan hitta många bra tips på hur du kan göra utan att behöva skada djuret.
    Nej, det finns tyvärr inga sätt som inte innebär någon grad av djurplågeri.
    Dock är det ett problem ägaren borde ta ställning till.
  • Anonym (innekatt-ägare)
    Tom Araya skrev 2015-05-28 05:47:57 följande:
    Nej, det finns tyvärr inga sätt som inte innebär någon grad av djurplågeri.
    Dock är det ett problem ägaren borde ta ställning till.
    Men det verkar finnas vissa doftämnen som katter skyr? Kanske inte trevligt för katten men den kan ju sticka direkt!
  • Tom Araya
    Anonym (innekatt-ägare) skrev 2015-05-28 06:11:32 följande:
    Men det verkar finnas vissa doftämnen som katter skyr? Kanske inte trevligt för katten men den kan ju sticka direkt!
    Vekar inte alltid funka och jag har aldrig fått något av mina grannar med utekatter.
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!