• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 01:41:54 följande:

Förhoppningsvis lämnas inte barnet vind för våg i någon annans trädgård eller hem när det skriker :))

Så vanvårdade barn som läämnas vind för våg är okej att avliva?
  • Anonym (hobbypsyko)

Hmm.. man kanske skulle gå heltidspsyko och rensa i barnaskarorna som skräpar ner, skriker och provocerar min hund.

Verkar som det är ok enligt TS och en viss person.

• Anonym (Stina)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-05-28 01:43:52 följande:

Nej dom tas förhoppningsvis hand om o återkommer inte skrikandes på samma plats nästa dag igen :P
  • Anonym (hobbypsyko)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-05-28 01:43:52 följande:

• KiaL
    Anonym (Katten som förlorade slaget) skrev 2015-05-28 01:25:50 följande:

Fånga in katten och spika upp den på ägarens dörr!

Nä skämt å sido.

Tyvärr är lagstiftningen om katter jäkligt lam. Det enda du kan göra är att fånga in katten och köra den till polisen så får de lösa det. Vi har gjort så med grannkatten som alltid kissar utanför vår ytterdörr dagligen. Tillslut tröttnade polisen och grannen fick inte tillbaka katten för de kunde inte ansvara för den så djurskyddet fick omplacera den. Tyvärr dök katten upp här igen och nu har vi gjort oss av med den själva genom att säga att vi var ägaren och åkte in och avlivade den pga kisseriet. Veterinären kollade inte ens upp katten

Jag hoppas verkligen inte att du är seriös. Du har alltså dödat någon annans husdjur. 
    Förstår att du inte vill ha kattens kiss utanför din dörr, det vill väl ingen men det är(var) en levande varelse som någon faktiskt ägde.

Många gillar inte katter det förstår jag och särskilt inte utekatter. Men det kan faktiskt vara så att man från början bott avlägset så katten kunde vara ute och sen av nån anledning flyttat. Då går det inte att stänga in en katt. Det är djurplågeri.

Hade du gjort så med min katt hade jag spenderat resten av mitt liv att på nåt sätt störa dig så mycket att du inte hade orkat bo kvar. Så hade  jag blivit av med mitt problem.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (hobbypsyko) skrev 2015-05-28 01:46:16 följande:

Hmm.. man kanske skulle gå heltidspsyko och rensa i barnaskarorna som skräpar ner, skriker och provocerar min hund.

Verkar som det är ok enligt TS och en viss person.

Nej, hade jag haft en hund som

Någon provocerat hemma hos mig eller om massa barn skräpat ner i min trädgård eller hemma hos mig hade jag m tagit ett allvarligt snack med dem eller deras föräldrar.

Varför tillåter du barn som skräpar ner, skriker o provocerar din hund hemma hos dig överhuvudtaget?
  • Anonym (Katten som förlorade slaget)
    KiaL skrev 2015-05-28 01:47:27 följande:
    Jag hoppas verkligen inte att du är seriös. Du har alltså dödat någon annans husdjur. 
    Förstår att du inte vill ha kattens kiss utanför din dörr, det vill väl ingen men det är(var) en levande varelse som någon faktiskt ägde.

Många gillar inte katter det förstår jag och särskilt inte utekatter. Men det kan faktiskt vara så att man från början bott avlägset så katten kunde vara ute och sen av nån anledning flyttat. Då går det inte att stänga in en katt. Det är djurplågeri.

Hade du gjort så med min katt hade jag spenderat resten av mitt liv att på nåt sätt störa dig så mycket att du inte hade orkat bo kvar. Så hade  jag blivit av med mitt problem.
    Tydligen var det ingen som brydde sig om katten eftersom de hämtat den från polisen och släppte ut den lika fort igen. Är man rädd om sitt djur så gör man inte så. Så jo katten är död. Och idioterna har skaffat sig en ny katt som inte bara kissade utanför ytterdörren utan på vår bebis när han sov i vagnen så den stank. Polisen avlivade den katten tack ock lov för de tyckte det var rejält illa.
  • Anonym (hobbypsyko)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 01:51:27 följande:

Nej, hade jag haft en hund som

Någon provocerat hemma hos mig eller om massa barn skräpat ner i min trädgård eller hemma hos mig hade jag m tagit ett allvarligt snack med dem eller deras föräldrar.

Varför tillåter du barn som skräpar ner, skriker o provocerar din hund hemma hos dig överhuvudtaget?

Så det är endast fel om det är hemma hos någon?

Har något jag skrivit pekat på att jag inte säger till? Eller ska allt lösas med våld och tabascosås?

Du läser in mycket som inte står Stina.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (hobbypsyko) skrev 2015-05-28 01:55:14 följande:

Så det är endast fel om det är hemma hos någon?

Har något jag skrivit pekat på att jag inte säger till? Eller ska allt lösas med våld och tabascosås?

Du läser in mycket som inte står Stina.

Nej men tråden handlar om vad jag inte vill ha hemma i min trädgård o hus. Som är MITT. Äger Jag ingen katt ska Jag inte behöva ha en katt hos mig.

Allmänna platser är det rätt stor skillnad på. Vill Man inte höra stökiga ungar tex får man försöka undvika det, eller skynda förbi eller whatever. :P
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Katten som förlorade slaget) skrev 2015-05-28 01:51:28 följande:

Tydligen var det ingen som brydde sig om katten eftersom de hämtat den från polisen och släppte ut den lika fort igen. Är man rädd om sitt djur så gör man inte så. Så jo katten är död. Och idioterna har skaffat sig en ny katt som inte bara kissade utanför ytterdörren utan på vår bebis när han sov i vagnen så den stank. Polisen avlivade den katten tack ock lov för de tyckte det var rejält illa.

Helt rätt ju. :D
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!