• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (Karrägare)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 23:57:36 följande:
    För att jag inte vet vem kattägaren är?
    Fånga katten med en fälla och lämna den till djurskyddet.
  • Anonym (Stina)
    taquine skrev 2015-05-28 00:05:34 följande:

Ge dig, du låter inte frisk på en enda fläck. Alla vi som bor tätbebyggt får finna oss i olika irritationsmoment . Jag får på sommaren sitta med öronproppar pga alla ylande ungar, äcklas över mördarsniglar , se mina blommor ätas upp av rådjur m.m.m.m För att inte prata om alla jävla bollar, freesbees etc. som hamnar på min tomt och ungarna som ska hämta dom och trampar i mina rabatter.

Sen måste katterna som bor i mitt område vara unika eftersom jag aldrig varit med om att de skulle kissa , bajsa eller smita in när jag är i närheten .

Hade ju för den delen inte accepterar de heller. Då får du ju prata med föräldrarna? Sniglarna o rådjur är vilda. Ingen har ansvar för dessa. O det måste va väldigt unika katter i ditt område då, eller kanske kattägarna har pli på Sina djur där? :P
  • Anonym (Karrägare)

Jag brukar kasta tomma konservburkar efter dom så dom blir skrämda, då brukar dom hållas väck några veckor innan dom vågar visa sig igen.
    Innan ni oansvariga kattägare börjar gnälla, det finns inte en chans att en tom tonfiskburk kan skada katten, men dom blir skrämda.

• lövet2
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 00:09:18 följande:
      VARFÖR har man inte sitt djur under uppsikt?
    För att det är en katt och ingen husslav.
  • Anonym (hobbypsyko)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 00:09:18 följande:

Från början handlade det inte ens om bara katten. Utan om VARFÖR kattägare tycker det är okej att låta deras djur bara springa ut o in hos folk. O att man inte Ska kunna sitta ute utan o behöva "vakta" om man har dörren öppen, osv osv.

De bryr sig ju tydligen inte om sina djur, så om katten kommer hem halvt överkörd eller nått så är det ju deras eget fel? VARFÖR har man inte sitt djur under uppsikt?

Du vill inte ha konkret hjälp? Du kommer inte få ett tillfredsställande svar gällande varför vissa kattägare gör så.

Har själv ingen katt. Har en hund. Men älskar alla djur. Däremot är ungar ofta irriterande.
  • Anonym (Stina)
    lövet2 skrev 2015-05-28 00:16:28 följande:

För att det är en katt och ingen husslav.

Så om din grannes hund sprang ut o in hos dig skulle de va okej? Fast ni skulle va superallergiska? Det skulle inte alls gjort nått om lille Fido låg o gosade i Er soffa fast ni sen skulle få kliiga ögon o snuva o svårt o andas?

Mkt tolerant må jag säga.!
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Karrägare) skrev 2015-05-28 00:16:18 följande:

Jag brukar kasta tomma konservburkar efter dom så dom blir skrämda, då brukar dom hållas väck några veckor innan dom vågar visa sig igen.

Innan ni oansvariga kattägare börjar gnälla, det finns inte en chans att en tom tonfiskburk kan skada katten, men dom blir skrämda.

Räcker det? Med burkar? Tack för tips isf
  • lövet2
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 00:21:07 följande:
    Så om din grannes hund sprang ut o in hos dig skulle de va okej? Fast ni skulle va superallergiska? Det skulle inte alls gjort nått om lille Fido låg o gosade i Er soffa fast ni sen skulle få kliiga ögon o snuva o svårt o andas?
    Mkt tolerant må jag säga.!
    För det första är hundar däremot husslavar och ska dessutom enligt lag hållas under uppsikt. För det andra släpper jag inte in djur i huset. Jag är inte så korkad att jag öppnar dörrar och fönster utan att ha myggnät för.
  • Anonym (hobbypsyko)
    lövet2 skrev 2015-05-28 00:34:53 följande:

För det första är hundar däremot husslavar och ska dessutom enligt lag hållas under uppsikt. För det andra släpper jag inte in djur i huset. Jag är inte så korkad att jag öppnar dörrar och fönster utan att ha myggnät för.

• Anonym (Stina)
    lövet2 skrev 2015-05-28 00:34:53 följande:

Varför ska man behöva ha myggnät för fönster o dörrar? Jag bryr mig inte om mygg eller diverse insekter kommer in faktiskt. De är jag inte allergisk mot.

Det är lag på hundar ja, varför inte på katter? Kan väl lika bra ha hundar springandes hur som helst oxå? Va skulle de göra för skada?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!