• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (hobbypsyko)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 23:42:58 följande:

Har den säkert, men inte så jag släpper in min unge o låter denna irritera samma människa gång på gång?

Fast varför är det isåfall okej att någonsin irritera någon om du anser att man kan skada ett levande ting för att du stör dig på den?

Antagligen skulle ögonen bli frätta = blindhet = troligtvis döden.

Börjar oroa mig för ditt barn pga ditt omdöme. Psykopater börjar på djur sägs det.
  • Mrssissi
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 23:42:58 följande:
    Har den säkert, men inte så jag släpper in min unge o låter denna irritera samma människa gång på gång?
    Åh du är så korkad ts! Du fattar tydligen inte att folk inte bryr sig om va din unge gör och inte utan bryr sig om att du är en sjuk djurplågare!
  • Anonym (Ilsk)
    Anonym (hobbypsyko) skrev 2015-05-27 23:46:29 följande:
    Fast varför är det isåfall okej att någonsin irritera någon om du anser att man kan skada ett levande ting för att du stör dig på den?

Börjar oroa mig för ditt barn pga ditt omdöme. Psykopater börjar på djur sägs det.
    Håller me!
  • Anonym (Stina)
    Anonym (hobbypsyko) skrev 2015-05-27 23:46:29 följande:

Fast nu handlade inte om o allmänt irritera? Nu handlar det om MIN trädgård O MITT hus. O VÅR hälsa eftersom vi är allergiska. Om diverse "snälla" metoder inte funkar, hur ska man göra då? Nu menar jag inte bokstavligt att jag skulle hälla tabasco i ögonen. Men nått måste man ju göra för o få kattfan o fatta. O jag tänker inte slösa massa pengar På det iaf.
  • Mrssissi
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 23:52:04 följande:
    Fast nu handlade inte om o allmänt irritera? Nu handlar det om MIN trädgård O MITT hus. O VÅR hälsa eftersom vi är allergiska. Om diverse "snälla" metoder inte funkar, hur ska man göra då? Nu menar jag inte bokstavligt att jag skulle hälla tabasco i ögonen. Men nått måste man ju göra för o få kattfan o fatta. O jag tänker inte slösa massa pengar På det iaf.
    Vad sägs om att inte plåga ett djur? Utan prata med kattägarna? Eller du kanske är lika dålig på att ta diskussioner irl som här på FL
  • Anonym (Stina)
    Mrssissi skrev 2015-05-27 23:56:05 följande:

Vad sägs om att inte plåga ett djur? Utan prata med kattägarna? Eller du kanske är lika dålig på att ta diskussioner irl som här på FL

För att jag inte vet vem kattägaren är?
  • Anonym (hobbypsyko)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 23:52:04 följande:

Tror du på allvar att den förstår att det är ditt och därför inte okej att vara där? Det är en katt - trodde du var medveten om detta. Tomtgränser existerar inte för den. Ja den irriterar dig, rent krasst. Den gör inte allt för att jävlas heller.

När du faktiskt skriver det så måste du inse att läsaren inte kan läsa in "vad du faktiskt" tänkt göra. Men kan hjälpa dig för du verkar inte helt införstådd i hur man ska behandla djur.

Steg 1. Inse att det alltid kommer finnas utekatter.

Steg 2. Leta upp en inspelning på en aggressiv katt.

Steg 3. Spela upp så fort katten kommer samt sjasa iväg den.

Steg 4. Lugna ner dig ett par kilo.
  • Mrssissi
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 23:57:36 följande:
    Sätt upp lappar i området? Vara lite mogen och human? Nej men det är klart att det första vi ska göra när inget annat funkar är att plåga ett djur...idiot!
  • taquine
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 23:57:36 följande:
    Ge dig, du låter inte frisk på en enda fläck. Alla vi som bor tätbebyggt får finna oss i olika irritationsmoment . Jag får på sommaren sitta med öronproppar pga alla ylande ungar, äcklas över mördarsniglar , se mina blommor ätas upp av rådjur m.m.m.m För att inte prata om alla jävla bollar, freesbees etc. som hamnar på min tomt och ungarna som ska hämta dom och trampar i mina rabatter.
    Sen måste katterna som bor i mitt område vara unika eftersom jag aldrig varit med om att de skulle kissa , bajsa eller smita in när jag är i närheten .
    Goodness me
  • Anonym (Stina)
    Anonym (hobbypsyko) skrev 2015-05-28 00:01:21 följande:

Tror du på allvar att den förstår att det är ditt och därför inte okej att vara där? Det är en katt - trodde du var medveten om detta. Tomtgränser existerar inte för den. Ja den irriterar dig, rent krasst. Den gör inte allt för att jävlas heller.

När du faktiskt skriver det så måste du inse att läsaren inte kan läsa in "vad du faktiskt" tänkt göra. Men kan hjälpa dig för du verkar inte helt införstådd i hur man ska behandla djur.

Steg 1. Inse att det alltid kommer finnas utekatter.

Steg 2. Leta upp en inspelning på en aggressiv katt.

Steg 3. Spela upp så fort katten kommer samt sjasa iväg den.

Steg 4. Lugna ner dig ett par kilo.

Från början handlade det inte ens om bara katten. Utan om VARFÖR kattägare tycker det är okej att låta deras djur bara springa ut o in hos folk. O att man inte Ska kunna sitta ute utan o behöva "vakta" om man har dörren öppen, osv osv.

De bryr sig ju tydligen inte om sina djur, så om katten kommer hem halvt överkörd eller nått så är det ju deras eget fel? VARFÖR har man inte sitt djur under uppsikt?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!