• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Brumma
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-08 22:35:04 följande:

Ja. Självklart. Inte 17 skulle jag lämna min egen lägenhet för att flytta ihop med någon och bo i ett eget rum, alternativt, som föreslås av många här, i vardagsrummet (!), för att min sambo (?) skall sova tillsammans med sitt barn som väl vid det laget närmar sig mellanstadieålder. Är du verkligen allvarlig när du föreslår sådant? Rekommenderar du ett sådant arrangemang även för en kärnfamilj, dvs att föräldrarna inte delar sovrum utan sover med barnen? Lever du själv så?

Det där med att tolka texter verkar ju inye gå helt bra...

Vi tar det igen - kanhända var jag otydlig...

Du går på som om du är tvungen att dela rum med dottern om du och din partner i framtiden skulle flytta ihop. Jag frågade om det var nödvändigt att glra det om ni flyttade ihop. Alltså dela rum med dottern.. Det är skillnad att sova över ngn gång då och då och de gånger (det skulle bli några nätter vv).antingen dela rum med dottern eftersom hon delar sovrum med pappan i nuläget eller att du de få nätterna sover i vardagsrummet (ni kan ju sexa, hålla om varandra o mysa bäst ni vill i vardagsrum, kök o badrum efter att dottern lagt sig). Om ni sedan skulle välja att flytta ihop - varför skulle du då behöva dela rum med dottern? Är det självklart att det även vad som skulle inträffa? Är det inte troligare att ni gemensamt skulle hitta ett större boende där dottern skulle få ett eget rum?

Därav meningen "Måste ni dela rum om ni skulle flytta ihop då? Det är ju skillnad att bo ihop o sova över ibland liksom.." Alltså måste ni - du, pappan och dottern - dela rum om ni flyttar ihop? Det är skillnad att ibland dela rum de få nätter de handlar om än om ni bor med varandra på heltid. Då hamnar man i ett annat läge.

Men ja. För tillfället lever jag så (som du missuppfattade mig). Min man och jag sover med varsitt barn då vår minsta vaknar o äter på nätterna - så på vardagarna sover jag (som går upp o arbetar) med vår äldsta (som sover i eget rum men är väldigt orolig för tillfället) och min man sover med minstingen. På helgerna byter vi. Vi sexar o myser i resten av huset och ser detta som en övergående period.

När jag träffade min man var hans dotter liten och sov hos sin pappa. Hon fick ett eget rum när hon blev äldre och vi bott ihop ett tag. Men upp till nioårsåldern ungefär hade hon en madrass i vårt rum (de första åren la hon sig i vår säng) eftersom hon ofta hade mardrömmar och kom in under natten.

Vilka föreslår att du - ensam - skulle bo i vardagsrummet om ni flyttade ihop?
  • Brumma
    Sweet Sofia skrev 2015-06-08 23:28:13 följande:

Hade du sex när din 1.5 åring låg i samma säng? Stackars barn.

Barnet sov säkerligen och märkte knappast av det.... ;)
  • Anonym (ensamstående)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-08 22:42:10 följande:

Nu är det ju iofs milsvid skillnad på en 4-åring och en 8-åring även om jag personligen tycker man borde lärt sig att sova själv även vid 4 år...

"Killen jag dejtade sist..." Alltså ett fåtal personer här har skrivit att någon de HAR DEJTAT har varit ok med att sova tillsammans med deras barn. Ni har inte frågat er varför det inte blivit någon fortsättning? Är det någon här som de facto permanent lever tillsammans med någon under de förutsättningarna och då även har ett rätt stort barn - i låg/mellanstadieålder?

Att du sätter ditt barn först - absolut, fine, men det låter inte som att du heller är redo att ge dig in i ett seriöst förhållande...

Kan ju lova att samsovningen inte hade något alls att göra med att det inte blev han och jag i slutändan. Och skulle det vara ett sååå stort problem för någon så skulle han inte vara rätt för mig helt enkelt. Min son har alltid haft ett stort behov av närhet och drömmer mkt mardrömmar. Aldrig att jag skulle tvinga honom att vara ensam om nätterna för att göra en kille nöjd. Skulle jag träffa en kille med barn som samsover skulle jag inte ha något problem med det alls.
  • Anonym (???)

Tvåan och u-ländernas möjligheter till egna sovrum hit eller dit. Skulle liksom ts också får konstiga vibbar när mannen jag dejtar delar rum med sin dotter. Just saying.

• LaLola
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 08:00:17 följande:

Tvåan och u-ländernas möjligheter till egna sovrum hit eller dit. Skulle liksom ts också får konstiga vibbar när mannen jag dejtar delar rum med sin dotter. Just saying.

Om han delar med sin son då?
  • Anonym (???)
    LaLola skrev 2015-06-09 08:02:58 följande:
    Om han delar med sin son då?
    Skulle jag tycka likadant. För att svara på din bakomliggande fråga, nej, jag tror inte att pappan är pedofil, däremot tycker jag att någon 8 åring behöver eget rum (och även en ny relation behöver lite space). Icke sant?
  • LaLola
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 08:10:54 följande:
    Skulle jag tycka likadant. För att svara på din bakomliggande fråga, nej, jag tror inte att pappan är pedofil, däremot tycker jag att någon 8 åring behöver eget rum (och även en ny relation behöver lite space). Icke sant?
    Nä pedofiler ger sig ju på barn av båda könen så den parallellen drog jag inte, det hade ju varit korkat.

Nä, jag ser inte varför en 8-åring måste ha ett eget rum.
    Gäller det även syskon som delar rum?
  • Brumma
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 08:10:54 följande:

Jag tror inte att en åttaåring måste ha egen rum. Men ngnstans att vara om man vill vara för sig själv -:vilket det ju finns möjligheter till då det finns både ett vardagsrum o ett kök i lägenheten.. Pappan tillbringar säkerligen inte sin vakna tid i sovrummet :)

En ny relation är väl knappast det första man har i åtanke när man letar boende till sig och sitt barn. Väljer man dessutom att bo i Stockholms innerstad (som jag förstått att TS nya date gör) kanske man värderar bort att ha ett tomt rum stående vv för den eventualiteten att msn ngngång i framtiden träffar ngn ny... Speciellt inte när man lever som singel halva tiden och kan göra precis vad man vill utan barn vv..
  • Brumma
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 08:26:08 följande:

Seriöst?

Exakt vad syftar du på?
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!