• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Anonym (???)
    Brumma skrev 2015-06-09 08:22:09 följande:
    Jag tror inte att en åttaåring måste ha egen rum. Men ngnstans att vara om man vill vara för sig själv -:vilket det ju finns möjligheter till då det finns både ett vardagsrum o ett kök i lägenheten.. Pappan tillbringar säkerligen inte sin vakna tid i sovrummet :)

En ny relation är väl knappast det första man har i åtanke när man letar boende till sig och sitt barn. Väljer man dessutom att bo i Stockholms innerstad (som jag förstått att TS nya date gör) kanske man värderar bort att ha ett tomt rum stående vv för den eventualiteten att msn ngngång i framtiden träffar ngn ny... Speciellt inte när man lever som singel halva tiden och kan göra precis vad man vill utan barn vv..
    Bara en dum fråga. I vilken ålder tror du att barn borde ha ett eget rum då?
    Det enda jag sa är att jag skulle känna mig lika obekväm med situationen som ts. Får jag inte det bara för att 70 % av alla andra här resonerar annorlunda?
  • Anonym (???)
    Brumma skrev 2015-06-09 08:31:10 följande:
    Exakt vad syftar du på?
    Pratar du för LaLola nu? Jag syftar på att just henne har väl missat hela rubriken för att jag vill inte minnas att den handlade om, om syskon delar sovrum med varandra. Eller är jag nu åter igen ute och cyklar?
  • LaLola
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 08:40:58 följande:
    Pratar du för LaLola nu? Jag syftar på att just henne har väl missat hela rubriken för att jag vill inte minnas att den handlade om, om syskon delar sovrum med varandra. Eller är jag nu åter igen ute och cyklar?
    Men vad är skillnaden? Har inte 8-åringa barn som delar rum syskon samma behov av integritet som 8-åring som delar rum med en förälder?
  • Anonym (???)
    LaLola skrev 2015-06-09 08:43:11 följande:
    Men vad är skillnaden? Har inte 8-åringa barn som delar rum syskon samma behov av integritet som 8-åring som delar rum med en förälder?
    Som sagt, ts handlar inte om att syskonen delar ett rum. Självklart delar syskon ett rum, det har väl det flesta av oss gjort, men väldigt få fick dela rum med sitt far antar jag?
  • Anonym (Pappa)

Nu är vi visserligen inte skilda, men våra barn måste lägga sig i sina egna sängar om dom inte är väldigt sjuka.
    Men inatt kom alla tre till vår säng av olika anledningar det går fint att ligga 5 st i en dubbelsäng om det behövs. Barnen är 4 ,8 och10år och det är den äldsta  som behöver det mest i en period just nu.
    Trygga barn blir trygga som vuxna :)

• Anonym (Pappa)

Nu är vi visserligen inte skilda, men våra barn måste lägga sig i sina egna sängar om dom inte är väldigt sjuka.
    Men inatt kom alla tre till vår säng av olika anledningar det går fint att ligga 5 st i en dubbelsäng om det behövs. Barnen är 4 ,8 och10år och det är den äldsta  som behöver det mest i en period just nu.
    Trygga barn blir trygga som vuxna :)

• Brumma
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 08:33:08 följande:

Bara en dum fråga. I vilken ålder tror du att barn borde ha ett eget rum då?

Det enda jag sa är att jag skulle känna mig lika obekväm med situationen som ts. Får jag inte det bara för att 70 % av alla andra här resonerar annorlunda?

Jag har aldrig påstått att du inte får ha en åsikt, men då jag inte håller med om den så skrev jag min åsikt. Som brukligt i ett diskussionsforum får man även svar när man avslutar sin åsikt med en fråga om det stämmer.... "icke sant?"

Som svar på din fråga om när barnet behöver ett eget rum - när barnet själv känner att behovet finns, eller att föräldern gör det (tex om det blir seriöst med en ny partner). Om boendesituationen varit likadan (dvs att de bott i en tvåa) hade jag funnit det självklart att föräldern i det läget flyttar ut i vardagsrummet.
  • Brumma
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 08:40:58 följande:

Jag frågade vad du syftade på eftersom du inte citerade ngt inlägg....
  • Brumma
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 10:01:18 följande:

Vem i hela friden har pratat med dig här egentligen? 

Allting blir bra får du se. Kanske inte mellan ts och den där mannen, men ni två kunde väl i alla fall upprätthållar er världsbild.

För att bli lite mer tydligt, hur många knullar i slutändan en karl som sover med sin dotter tro?

Dåligt humör idag? Du skriver inte speciellt sammanhängande. ...

Ha du en bra dag.
  • Anonym (???)
    Brumma skrev 2015-06-09 10:21:19 följande:
    Dåligt humör idag? Du skriver inte speciellt sammanhängande. ...

Ha du en bra dag.
    Vad är det som du inte förstår?
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!