• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Brumma
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-09 16:06:39 följande:

Okej!

Men måste du nödvändigtvis styra denna tråd enbart dit du själv föredrar,och därmed inte fokusera på det som ts vill ha hjälp med?

Är du lika uppmärksamhetskrävande i övriga trådarna här på FL?

Jag skrev enbart om det som TS tog upp.. tills jag fick en massa påhopp.. men jag kanske inte får besvara påhopp?
  • Anonym (håller med dig ts)
    LaLola skrev 2015-06-09 16:01:04 följande:
    Äsch går inte att citera citeringar....o inlägget är borttaget.
    "
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 10:34:59 följande:

Jag skriver som en kratta. Vet det. Men du och LaLola tänker som en kratta. Vad är värre?
    Nu kan man sitta här 24/7 och spyr ur sig sina "livserfarenheter". Hur kommer det sig att ni kan sitta här 24/7? Just det, för att inte någon karl nappar på er. Funderat på det?"

(men kopiera gick)

Jag jobbar mellan 9 (8 på torsdagar) o 15.30 måndag till fredag o försöker sova några timmar per natt. Hur jag skulle kunna sitta här 24 tim/dygn är ett rätt märkligt påstående.
    Jag har en kille sen 2 år tillbaka förövrigt. Innan det hade jag samma kille i 9 år.

Sen får du tycka att jag tänker som en kratta. Jag skiter helt ärligt talat i det. Jag står iaf för mina åsikter o gömmer mig inte bakom anonymitetsfunktionen.

Varför citerar du mig här i tråden när det egentligen är Anonym (???) som du har frågor till?!
  • Anonym (???)
    Brumma skrev 2015-06-09 16:08:44 följande:
    Jo. Det var säkert därför du blev anmäld...och därför de faktiskt tar bort dina inlägg...

Tack. Men jag låter helst bli.. håller gärna nivån ngt högre än så..
    Jaså? Du menar att du alltid anmäler de som inte håller med dig i ett offentligt forum? Jadu, det förklarar mycket här.
  • LaLola
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-09 16:11:11 följande:
    Varför citerar du mig här i tråden när det egentligen är Anonym (???) som du har frågor till?!
    Va? Jag kopierade väl dennes inlägg?
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 16:19:11 följande:
    Jaså? Du menar att du alltid anmäler de som inte håller med dig i ett offentligt forum? Jadu, det förklarar mycket här.
    Ja,det gör det säkert.

• Anonym (Moralpanik)

En pappa som sover i samma sovrum som sin 8-åring. Att folk blir upprörda är moralpanik. Hur tror ni folk sov för 100 år sedan? Eller i andra länder där hela familjer sover i samma rum?

Anonym (Moralpanik) skrev 2015-06-09 17:13:29 följande:

En pappa som sover i samma sovrum som sin 8-åring. Att folk blir upprörda är moralpanik. Hur tror ni folk sov för 100 år sedan? Eller i andra länder där hela familjer sover i samma rum?

Fast för 100 år sen sov man många i familjen i ett och samma rum.

T.ex i köket.

Nu handlar det om ts:s partner ,som sover helt ensam med sin 8åriga dotter i samma rum.
  • Anonym (Moralpanik)
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-09 17:23:45 följande:
    Fast för 100 år sen sov man många i familjen i ett och samma rum.

T.ex i köket.

Nu handlar det om ts:s partner ,som sover helt ensam med sin 8åriga dotter i samma rum.
    Jaha, vad är skillnaden? Blir han en hemsk pedofil för att det inte är fler där och sover med honom eller vad?

Förklara gärna exakt vad problemet är, för jag ser det helt enkelt inte.
    Anonym (Moralpanik) skrev 2015-06-09 17:25:50 följande:
    Jaha, vad är skillnaden? Blir han en hemsk pedofil för att det inte är fler där och sover med honom eller vad?

Förklara gärna exakt vad problemet är, för jag ser det helt enkelt inte.
    Ja du,till och börja med framgår det ju inte om även dottern är bekväm med att dom  inte sover i varsitt rum.

Möjligheten finns nog för honom att sova i en bäddsoffa i vardagsrummet så att dom på så sätt har möjlighet att få sova i varsitt rum.

• Brumma
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-09 17:34:51 följande:

Ja du,till och börja med framgår det ju inte om även dottern är bekväm med att dom  inte sover i varsitt rum.

Möjligheten finns nog för honom att sova i en bäddsoffa i vardagsrummet så att dom på så sätt har möjlighet att få sova i varsitt rum.

Och om hon ÄR bekväm med det? Är det ok för dig då? Att pappan planerar sitt boende på det sätt som passar honom och dottern bäst?
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!