• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Anonym (Sanslöst)
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 11:19:15 följande:
    Är det så? Realistiskt sett, hur många karlar skulle du knulla som sover med sin 8 åringa dotter för det är ju så fullständigt normalt med hänsyn på att han bo i en tvåa?
    Hur många karlar som jag skulle knulla  som sover med sin åttaåriga dotter. Ingen, jag är man och pappa. Förresten så var jag i samma situation som den man ts berättar om när min dotter var åtta. Hon hade visserligen eget rum men föredrog att sova i min säng. Tro mig. Det fanns kvinnor som inte fick pedofilvibbar, som inte var svartsjuka och som jag kunde ligga med, dock inte när min dotter var närvarande.
    Ts har aldrig berättat att mannen bor i en tvåa, enbart att han sover med sitt barn.

Förstår inte vad det har med saken att göra, men du tycks ha blivit så upphetsad av tråden att du inte kunnat ta in ens de mest elementära fakta. TS skriver i sitt andra inlägg att det handlar om en tvåa, däremot sover pappan inte med dottern, de delar sovrum bara men har varsin säng.
    Nu visar ts några tecken av sunt förnuft i motsatsen till vissa andra här. Självklart förstår ni allting han gör. Och självklart är det hur normalt som helst att en pappa sover ihop med sitt 8 åriga barn.
    Inte så märkligt att jag blivit anmält för ot här, enbart för att jag har en annan uppfattning. Men kör på bara. Ts tog farväl för längesedan. Aldrig undrat varför?

Nja, jag uppfattade ts som allt annat än förnuftig: Svartsjuk på en åttaåring som hon inte ens träffat - men inte desto mindre har synpunkter på var hon ska sova.

Min dotter sov alltså i min säng när hon var åtta och en period framöver. Hon behövde den tryggheten en tid - för att sedan återvända till sitt eget rum och sin egna säng - som jag upplevde det betydligt tryggare än hon var innan.
  • Brumma
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 11:47:58 följande:

För att börja med så har jag svarat på LaLola. När kom nu du in i bilden här som kräver så mycket uppmärksamhet?

Varför skulle jag ställa några frågor till dig? Jag har aldrig hoppat på folk eller besvärat någon med lösa antaganden.

Det enda jag sa är att jag förstår ts att hon inte känner sig bekväm med situationen.

Vad i hela friden har du för problem med mig?

Jag svarade på ett inlägg du gjorde gällande om att barn behöver eget rum. Jag var inte medveten om att du ansåg att enbart La Lola fick lov att svara på det - normen i öppna forum brukar väl annars vara att man kan förvänta sig svar på de inlägg man gör?

Du ställde sedan en fråga riktad till mig vilken jag svarade på. Sedan vet jag faktiskt inte hur du uppfattade för strax efter det kom du med påhopp och lösa antaganden. Eller vad kallar du själv följande inlägg?
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 10:34:59 följande:

Jag skriver som en kratta. Vet det. Men du och LaLola tänker som en kratta. Vad är värre?

Nu kan man sitta här 24/7 och spyr ur sig sina "livserfarenheter". Hur kommer det sig att ni kan sitta här 24/7? Just det, för att inte någon karl nappar på er. Funderat på det?

Jag hade inga som helst problem med dig utan försökte föra en diskussion med dig. Tydligen är du inte med på det så det är väl lika bra att avsluta.
  • Elvy

Jag delade säng med min son tills han fyllde 3 och sedan igen när han var 5-8 p.g.a. brist på plats. Jag var ensamstående. Nu är han 13 och skulle fortfarande gärna sova hos mig! Han tycker att det är mysigt att kramas trots att han är så stor och att det är roligt att umgås mycket - vilket man kan göra när man delar rum/säng. Det är inget konstigt! Det handlar om barn som vill ha närhet och det är helt oskyldigt. Givetvis har man inte sex samtidigt som barnet befinner sig i samma rum! Mannen i fråga har kanske inte två sovrum i sin lägenhet? Han kanske har dottern hos sig så sällan att de vill ha mycket närhet och umgås extra mycket när de får möjlighet? Han har nog inte haft något seriöst förhållande hittills och detta problem är nytt för honom om han nu ens har blivit medveten om det. Prata med honom om du vill satsa på ert förhållande!

• Anonym (???)
    Jag hade inga som helst problem med dig utan försökte föra en diskussion med dig. Tydligen är du inte med på det så det är väl lika bra att avsluta.

Nå, nu blir det lustigt. 
  • Anonym (håller med dig ts)
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 14:43:30 följande:

Vet ni vad? Jag förstår fullständigt varför någon ts efter ett tag inte längre svarar på sina egna ts. 
    Att få på käften varje gång när man inte håller med majoriteten här är inte lätt.
    Sådana som du Brumma och även den ökända LaLola kommer även om 5 år stampa på samma ställe av någon anledning. Man blir bara trött att hela tiden få försvara sina synpunkter gentemot någon som har fastnat i vad mormorsmor sa någon gång.

Ja,t.ex Brumma ser jag ofta här på FL förespråka för hur naturligt det är att föräldrar och barn visar sig nakna för varandra i olika sammanhang.

Därför är jag egentligen inte förvånad över att Brumma inte alls reagerar här i tråden över att pappan sover i samma rum som sin 8åriga dotter.

• Brumma
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 14:43:30 följande:

Vet ni vad? Jag förstår fullständigt varför någon ts efter ett tag inte längre svarar på sina egna ts. 

Att få på käften varje gång när man inte håller med majoriteten här är inte lätt.

Sådana som du Brumma och även den ökända LaLola kommer även om 5 år stampa på samma ställe av någon anledning. Man blir bara trött att hela tiden få försvara sina synpunkter gentemot någon som har fastnat i vad mormorsmor sa någon gång.

Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-09 15:05:37 följande:

Ja,t.ex Brumma ser jag ofta här på FL förespråka för hur naturligt det är att föräldrar och barn visar sig nakna för varandra i olika sammanhang.

Därför är jag egentligen inte förvånad över att Brumma inte alls reagerar här i tråden över att pappan sover i samma rum som sin 8åriga dotter.

Häxjakt och påhopp... alltid lika trevligt. ..

Behöver inte svara så mkt mer på det eftersom ni ganska tydligt visat precis vad ni går för...

Men du ??? Får gärna påvisa var jag gett TS " på käften"... och visa att du gör mer än hoppa på och hitta på...

Anonym "håller med dig ts". Jadu... det där är så lågt o löjligt att jag helt enkelt låter ditt inlägg svara för sig själv..

Exakt vad är det som är så omöjligt med att göra en diskussion utan påhopp?
    Brumma skrev 2015-06-09 15:26:24 följande:
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-09 15:05:37 följande:

Häxjakt och påhopp... alltid lika trevligt. ..

Behöver inte svara så mkt mer på det eftersom ni ganska tydligt visat precis vad ni går för...

Men du ??? Får gärna påvisa var jag gett TS " på käften"... och visa att du gör mer än hoppa på och hitta på...

Anonym "håller med dig ts". Jadu... det där är så lågt o löjligt att jag helt enkelt låter ditt inlägg svara för sig själv..

Exakt vad är det som är så omöjligt med att göra en diskussion utan påhopp?
    Så nu står du helt plötsligt inte för att du har en öppen syn på kroppar både i nära relationer och bland okända?
  • Brumma
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-09 15:32:58 följande:

Så nu står du helt plötsligt inte för att du har en öppen syn på kroppar både i nära relationer och bland okända?

Jag står för att man kan gå naken till o från duschen i sitt eget hem även när barnen är närvarande. Att man kan ta en bastu med sin familj o nära vänner eller ett bad tillsammans med sina små barn... Att man kan sova naken tillsammans med sina barn har jag heller inget emot nej.

Alltsammans fram till den dagen barnet eller förräldern inte längre känner sig bekväm med det. Vår tonåring tex visar sig inte naken för oss och inte vi för henne förutom när vi bastar.

Okända? Såvida du inte syftar på att jag inte har några problem med att byta om på den allmänna simhallen eller gymmet så nej, jag visar mig inte gärna naken för okända.. Vad har du fått det ifrån?

Jag syftar mer på ditt sätt att göra det till ngt fult. ??? nämnde att jag var fast i vad mormorsmor sa en gång.. Du visade så bra vad det innebar...
  • LaLola
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-09 10:40:28 följande:
    Äsch går inte att citera citeringar....o inlägget är borttaget.
    "
    Anonym (???) skrev 2015-06-09 10:34:59 följande:

Jag skriver som en kratta. Vet det. Men du och LaLola tänker som en kratta. Vad är värre?
    Nu kan man sitta här 24/7 och spyr ur sig sina "livserfarenheter". Hur kommer det sig att ni kan sitta här 24/7? Just det, för att inte någon karl nappar på er. Funderat på det?"

(men kopiera gick)

Jag jobbar mellan 9 (8 på torsdagar) o 15.30 måndag till fredag o försöker sova några timmar per natt. Hur jag skulle kunna sitta här 24 tim/dygn är ett rätt märkligt påstående.
    Jag har en kille sen 2 år tillbaka förövrigt. Innan det hade jag samma kille i 9 år.

Sen får du tycka att jag tänker som en kratta. Jag skiter helt ärligt talat i det. Jag står iaf för mina åsikter o gömmer mig inte bakom anonymitetsfunktionen.

Brumma skrev 2015-06-09 15:50:42 följande:
    Jag står för att man kan gå naken till o från duschen i sitt eget hem även när barnen är närvarande. Att man kan ta en bastu med sin familj o nära vänner eller ett bad tillsammans med sina små barn... Att man kan sova naken tillsammans med sina barn har jag heller inget emot nej.

Alltsammans fram till den dagen barnet eller förräldern inte längre känner sig bekväm med det. Vår tonåring tex visar sig inte naken för oss och inte vi för henne förutom när vi bastar.

Okända? Såvida du inte syftar på att jag inte har några problem med att byta om på den allmänna simhallen eller gymmet så nej, jag visar mig inte gärna naken för okända.. Vad har du fått det ifrån?

Jag syftar mer på ditt sätt att göra det till ngt fult. ??? nämnde att jag var fast i vad mormorsmor sa en gång.. Du visade så bra vad det innebar...
    Okej!

Men måste du nödvändigtvis styra denna tråd enbart dit du själv föredrar,och därmed inte fokusera på det som ts vill ha hjälp med?

Är du lika uppmärksamhetskrävande i övriga trådarna här på FL?
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!