• Anonym (???)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Exakt på vilket sätt kommer barnen främst? Jag undrar detta varje gång jag hör uttrycket. Ingen vettig människa skulle ju be sin partner "välja" mellan barnen och partnern så på vilket sätt menar ni att barnen kommer först?

• Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?
  • Ess
    Mymlan L skrev 2015-06-26 12:28:40 följande:
    Ser du barn som en uppoffring????? Allvarligt?

Jo, visst finns det väldigt gott om män som bara ser till sina egna behov och struntar fullständigt i barnen. Men att en mamma skulle bete sig så om hon vore frisk och inte hade drogproblem - det har jag aldrig sett. 

Problemet är väl att folk skaffar barn utan att ha en aning om att barn innebär ytterligare ett heltidsjobb från det de föds tills de blir myndiga.
    Läs rätt!!
    Jag ser tråkiga aktiviteter som tex fotboll som en uppoffring att gå på. En uppoffring som jag gör för mina egna barn, men skulle inte drömma om att gå på om det gällde partnerns barn.
  • BioBonus
    Anonym (...) skrev 2015-06-26 14:07:06 följande:
    Själv kallade du att skaffa barn för ett heltidsjobb. Det är inte heller ett positivt laddat ord om man menar obetalt arbete. Och jo, en uppoffring kan givetvis vara ett fritt val. Någon som går ner i vikt kanske ser det dom en uppoffring att avstå från sötsaker, men ser ett annat värde i att avstå från dem.
    Jag tycker inte att det är ett "jobb" att ha barn. Så besvärligt anser inte jag att det är. Men det är olika.
  • Mymlan L
    Anonym (...) skrev 2015-06-26 14:07:06 följande:
    Själv kallade du att skaffa barn för ett heltidsjobb. Det är inte heller ett positivt laddat ord om man menar obetalt arbete. Och jo, en uppoffring kan givetvis vara ett fritt val. Någon som går ner i vikt kanske ser det dom en uppoffring att avstå från sötsaker, men ser ett annat värde i att avstå från dem.
    I din värld kanske obetalt heltidsjobb med egna barn är negativt, i min är det inte så!
    Knappast att någon som bantar ser behovet av att lägga om kosten som en uppoffring. Gör man det är det dömt att misslyckas.
  • Tow2Mater
    Mymlan L skrev 2015-06-26 14:13:28 följande:
    Knappast att någon som bantar ser behovet av att lägga om kosten som en uppoffring. Gör man det är det dömt att misslyckas.
    Därfor de flesta misslyckas. Eftersom det är en uppoffring.
  • sextiotalist
    BioBonus skrev 2015-06-26 14:07:56 följande:
    Kallar du mig gammal Förvånad Förvånad Flört
    Nej, lite äldreFlört, inte gammal, men du skrev att din barn snart var utflugna, så jag misstänker att du inte är 25 längre
    {#emotions_dlg.flower} (så du inte blir alltför sur på mig Flört)
  • Ess
    Mymlan L skrev 2015-06-26 12:55:41 följande:
    Jo, jag skulle ringa ambulans. Och vägrar de komma skulle jag ringa taxi och förklara situationen. Taxichauffören skulle få ta den vuxne till akuten.
    Vore det dag och vi var hemma skulle jag be en granne om hjälp med transport om inte ambulans beviljades. 
    Hade jag ett litet barn som behövde vila, skulle det sova gott i bärsele eller vagn. 

Alla har inte bil eller ens körkort.
    Men de flesta borde ha tillräckligt med fantasi för att kunna tänka ut en passande lösning på ett problem.
    Så du tycker att grannen ska lämna sina barn ensamma eller ta dem med sig, bara för att du inte kan rubba dina barns cirkel?

Hade jag varit din tillfrågade granne, så hade jag undrat vad det var för fel på dig som inte själv skjutsade din sambo till akuten 
  • BioBonus
    sextiotalist skrev 2015-06-26 14:15:19 följande:
    Nej, lite äldreFlört, inte gammal, men du skrev att din barn snart var utflugna, så jag misstänker att du inte är 25 längre
    {#emotions_dlg.flower} (så du inte blir alltför sur på mig Flört)
    Vi ligger nog hyfsat lika i ålder du och jag - hade också kunnat kalla mig sextiotalist :)
  • Anonym (...)

I din värld kanske obetalt heltidsjobb med egna barn är negativt, i min är det inte så!

Det var du som började prata om ords laddningar. Och "obetalt heltidsarbete" är definitivt negativt laddat. Och jo, många som bantar ser omläggningen av kost som en uppoffring. Uppoffringar kan leda till positiva saker, det är väl oftast därför man gör dem.
  • sextiotalist
    Nu har inte det varit ett heltidsarbete att ha barn för mig (jag har ju arbetat sedan grabben var ett år, det har varit mitt heltidsarbete).
    Men hade jag haft det som heltidsarbete (dvs hemmafru) då hade jag nog avskytt detta liv
  • BioBonus
    sextiotalist skrev 2015-06-26 14:19:49 följande:
    Men hade jag haft det som heltidsarbete (dvs hemmafru) då hade jag nog avskytt detta liv
    Men det är ju bara för att du inte älskar dina barn och för att du är en gräslig människa rent generellt ;) Normala människor vill gå hemma hela dagarna och ta hand om barn, hem och man. Obetalt. Heltidsjobb.
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?