Anonym (man) skrev 2015-06-26 15:51:20 följande:
Gösses vilken egoistisk förälder du verkar vara, du påminner mig om mitt ex.
Allt som hon gillar är ok, allt som hon inte gillar får någon annan ta hand om, att barnen behöver uppmuntran och bekräftelse är något som är totalt oviktigt i jämförelse med vad hon vill.
Hon anser sig också vara generös och omtänksam, men bara så länge det inte krockar med vad hon vill för då tvärvänder hon.
Nåja, nu slapp jag detta, då grabben var noll intresserad (måste erkänna, vi pushade inte heller för det, men hade han velat så hade vi inte hindrat honom)
Jag är uppvuxen med att man inte hade föräldrarna hängande efter sig hela tiden. Jag red, ridskolan hämtade oss vid busshållplatsen, inte en tanke på att föräldrarna skulle behöva skjutsa. De kompisar som höll på med idrott tog sig själva dit och nej, föräldrarna var inte med och titta. Det kan också bero på att man började senare också.
Nu tycker jag inte att lagidrott är något som är viktigt, snarare sagt slöseri med tid och resurser och framför allt urtrist.
Däremot gjorde vi massor av annat tillsammans och nog är det så när det gäller alla familjer, man påverkar barnen.
Jag skulle tippa på att i en fotbollspelande familj så hade barnet som älskade att pyssla med något helt annat inte fått samma uppmuntran som de som gillar fotboll och än mindre förståelse.
Nu är jag väldigt säker på att om man är ärlig så förstår barn detta bättre och varför ska föräldrarna vara med och se sådant, det var inte så när jag växte upp.