• Anonym (???)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Exakt på vilket sätt kommer barnen främst? Jag undrar detta varje gång jag hör uttrycket. Ingen vettig människa skulle ju be sin partner "välja" mellan barnen och partnern så på vilket sätt menar ni att barnen kommer först?

• Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?
  • Brumma
    Mymlan L skrev 2015-06-26 16:28:46 följande:

Åter igen: Jag har ALDRIG nämnt ordet skjutsa. Det är DU som TROR utan att ha läst.

SKÄRP DIG!

Helt rätt. Du har aldrig nämnt det med ord. Men du KANSKE borde fundera på hur du skriver saker..
  • sextiotalist
    Mymlan L skrev 2015-06-26 16:43:51 följande:

Återigen tur, eller snarare ett svek, att du inte var inblandad i din sons lek. Jag tror inte du kan vänta dig att han kommer att leka med sina barn.

Nej, jag förväntar mig inte att någon leker med sina barn. Leker gör barn sinsemellan. Föräldrar gör annat med sina barn. Jag gjorde massor med mitt barn, men lekte inte. Men han pratar fortfarande om alla skogspromenader vi gjorde.
  • Mymlan L
    Brumma skrev 2015-06-26 16:55:05 följande:
    Helt rätt. Du har aldrig nämnt det med ord. Men du KANSKE borde fundera på hur du skriver saker..
    Du kanske skulle läsa rakt upp och ner i stället för att "tolka". Läsa är bra mycket bättre och då blir det rätt.
    "Tolka" en text kan man göra när man läser poesi och skönlitteratur.
    Inte när det handlar om ren info.
  • sextiotalist
    Mymlan L skrev 2015-06-26 16:18:40 följande:

Att du har haft pojkvän som ersatts av en ny, betyder inte samma sak som att "du har valsat runt med en massa karlar", vilket är ditt eget uttryck för eventuella aktiviteter.

Har du haft ett kraschat/avbrutet förhållande tidigare, så är det ju ett avbrutet förhållande där din nuvarande kommit att ersätta din gamla flamma.

Skäms du över det, eller . . . ?

Det står faktiskt  "...din/dina tidigare relationer..." ,  "...en ny sambo/pojkvän".

Din och en sambo är ental.

Jag har aldrig ersatt en pojkvän med en annan och framförallt så har jag inte sett någon av dessa som en framtida livskamrat. Om någon av dessa hade börjat prata om familjebildning eller så. Då hade jag sprungit. Det var först med mun sambo som jag kände att här är något för framtiden. Jag hade inte velat ha barn med en man som jag inte kände att jag ville ha en framtid med. Så jag ser inte en som man väljer att dela sitt liv med som utbytbar.
  • Mymlan L
    sextiotalist skrev 2015-06-26 16:58:34 följande:
    Nej, jag förväntar mig inte att någon leker med sina barn. Leker gör barn sinsemellan. Föräldrar gör annat med sina barn. Jag gjorde massor med mitt barn, men lekte inte. Men han pratar fortfarande om alla skogspromenader vi gjorde.
    Barn leker även med vuxna om de vuxna tillåter det.
  • Anonym (Mia)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 17:03:23 följande:

Du kanske skulle läsa rakt upp och ner i stället för att "tolka". Läsa är bra mycket bättre och då blir det rätt.

Vill du vara så snäll och klicka på "visa endast" och läsa dina inlägg i den här tråden. Föreställ dig sen att du är någon som inte känner dig och försök bilda dig en uppfattning om hur den här personen är baserat på dina inlägg.

Ibland är det bra att tänka efter en, två ja kanske t o m tre ggr innan man skriver här. Iaf om man är en person som vill uppfattas som någon med åtminstone lite sunt förnuft och några hästar hemma.
  • Tow2Mater
    Mymlan L skrev 2015-06-26 15:14:16 följande:
    Att du har valsat runt med en massa karlar och har barn till höger och vänster har jag aldrig skrivit. Du har hjärnspöken!

Jag bryr mig uppriktigt sagt inte om varför, eller varför inte, folk blir kvar i sina förhållanden.
    Även om jag vore nykär i ett förhållande, skulle mina barn komma i första hand. För mig är de viktigast i världen och de som alltid kommer att få min villkorslösa kärlek.

För de flesta brukar ju nykärheten lägga sig efter en tid, och ersättas av mycket djupare kärlekskänslor som djupnar mer och mer ju längre tid man tillbringar ihop. Efter t ex 20 år tillsammans med en partner kommer ju känslorna att mer befinna sig på liknande djup som den kärlek man har för sina barn, än när man är nykär. Att du jämför nykärhet med kärleken till egna barn låter konstigt?

• Brumma

Det räcker gott o väl att läsa hur du "tolkar" vad sextiotalist och BioBonus skrivit för att förstå att du är fullt insatt i det där med att tolka istället för att ta till dig info. ..

Så du skulle skjutsa din sambo, syster, msmma osv om de var extremt sjuka även om det innebar att ditt barn hade varit tvungen att bli väckt mitt i natten?

OM du skulle haft körkort?

Bara att svara ja eller nej på det så är det ju inget jag - eller ngn annan - kan misstolka, och det verkar du ju vara mån om.
  • Anonym (...)

Som sagt, tolkning sker av ALL text. Man utgår från vissa saker när man läser en text. Det är helt omöjligt att komma ifrån (om man inte är autist, kanske?) Och på det sättet du skrev, att du skulle ringa ambulans och taxi, drar man slutsatsen att du inte skulle skjutsa. Om det sen beror på att du inte har körkort och bil är det så viktig information att det borde varit med i texten. Tro mig, dina inlägg kan också tolkas illvilligt och bokstavligt.
  • Mymlan L
    sextiotalist skrev 2015-06-26 17:03:45 följande:
    Jag har aldrig ersatt en pojkvän med en annan och framförallt så har jag inte sett någon av dessa som en framtida livskamrat. Om någon av dessa hade börjat prata om familjebildning eller så. Då hade jag sprungit. Det var först med mun sambo som jag kände att här är något för framtiden. Jag hade inte velat ha barn med en man som jag inte kände att jag ville ha en framtid med. Så jag ser inte en som man väljer att dela sitt liv med som utbytbar.
    Hur kan du då förklara att det är så många förhållanden, med barn inblandade, ofta gemensamma barn, som avbryts?
    Jag har varit i skolor där fler än hälften av barnen hade frånskilda föräldrar. Tror du inte dessa föräldrar tänkte som du - att de hade hittat drömprinsen (som för övrigt inte finns).
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?