• Anonym (???)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Exakt på vilket sätt kommer barnen främst? Jag undrar detta varje gång jag hör uttrycket. Ingen vettig människa skulle ju be sin partner "välja" mellan barnen och partnern så på vilket sätt menar ni att barnen kommer först?

• Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?
  • Mymlan L
    Anonym (...) skrev 2015-06-26 17:14:24 följande:
    Som sagt, tolkning sker av ALL text. Man utgår från vissa saker när man läser en text. Det är helt omöjligt att komma ifrån (om man inte är autist, kanske?) Och på det sättet du skrev, att du skulle ringa ambulans och taxi, drar man slutsatsen att du inte skulle skjutsa. Om det sen beror på att du inte har körkort och bil är det så viktig information att det borde varit med i texten. Tro mig, dina inlägg kan också tolkas illvilligt och bokstavligt.
    Varför tar du för givet att alla har körkort och bil? Har du funderat på det?
  • Anonym (*)))
    Mymlan L skrev 2015-06-26 16:28:46 följande:
    Åter igen: Jag har ALDRIG nämnt ordet skjutsa. Det är DU som TROR utan att ha läst.
    SKÄRP DIG!
    Fast det du skrev är ju samma sak, eller hur?

Du har målat in dig i ett hörn, och vet inte hur du ska komma ut. Pinsamt.

• Anonym (...)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 17:15:52 följande:

Därför att diskussionen handlade om att skjutsa någon. Jag tar inte för givet att folk har körkort och bil, men i en diskussion där en av grundpremisserna är "att ha körkort och bil" är det rimligt att upplysa om att så inge är fallet.
  • Mymlan L
    Tow2Mater skrev 2015-06-26 17:11:41 följande:

För de flesta brukar ju nykärheten lägga sig efter en tid, och ersättas av mycket djupare kärlekskänslor som djupnar mer och mer ju längre tid man tillbringar ihop. Efter t ex 20 år tillsammans med en partner kommer ju känslorna att mer befinna sig på liknande djup som den kärlek man har för sina barn, än när man är nykär. Att du jämför nykärhet med kärleken till egna barn låter konstigt?

Det kanske är så för dig, men knappast för den som är nykär.

Sedan spelar det ingen roll om det är en helt ny eller en 30 år gammal relation; mina barn skulle ändå komma i första hand. 
  • sextiotalist
    Mymlan L skrev 2015-06-26 17:09:15 följande:

Barn leker även med vuxna om de vuxna tillåter det.

Jag skulle aldrig förbjuda det. Men man har olika relationer med olika personer. Jag såg det tydligt med sonens halvsyskon. Den ena var den man lekte med, den andra gjorde man annat med. Även vi föräldrar har olika relationer. Så nej, han saknade nog inget. Han fick lek, han fick sällskap, han fick upptäcka saker i naturen men av olika personer. Kärlek fick han av alla.
  • Mymlan L
    Anonym (...) skrev 2015-06-26 17:20:17 följande:
    Därför att diskussionen handlade om att skjutsa någon. Jag tar inte för givet att folk har körkort och bil, men i en diskussion där en av grundpremisserna är "att ha körkort och bil" är det rimligt att upplysa om att så inge är fallet.
    Vem satte grundpremisserna körkort och bil i den här diskussionen och när?
    Jag har inte sett det villkorat någonstans.
  • BioBonus
    Mymlan L skrev 2015-06-26 17:15:52 följande:
    Varför ge sin syn på huruvida man skjutsar till akuten eller inte om man inte ens har möjligheten att göra det? Då skriver man "nu har jag förvisso varken bil eller körkort, men om jag hade det så...."
    Det är intressant hur många som uppenbarligen inte kan läsa dina inlägg ordentligt enligt dig. Du tror inte det är så att du har lite problem med att uttrycka dig? Eller är det alla andra som går i otakt?
  • Mymlan L
    sextiotalist skrev 2015-06-26 17:21:04 följande:
    Jag skulle aldrig förbjuda det. Men man har olika relationer med olika personer. Jag såg det tydligt med sonens halvsyskon. Den ena var den man lekte med, den andra gjorde man annat med. Även vi föräldrar har olika relationer. Så nej, han saknade nog inget. Han fick lek, han fick sällskap, han fick upptäcka saker i naturen men av olika personer. Kärlek fick han av alla.
    Förbjuda?
    Menar du allvar?
  • sextiotalist
    Mymlan L skrev 2015-06-26 17:14:44 följande:

Hur kan du då förklara att det är så många förhållanden, med barn inblandade, ofta gemensamma barn, som avbryts?

Jag har varit i skolor där fler än hälften av barnen hade frånskilda föräldrar. Tror du inte dessa föräldrar tänkte som du - att de hade hittat drömprinsen (som för övrigt inte finns).

Nu kan det kanske bero på vilka vänner man har. I min krets så har familjebildningen skett sent så det är ytterst få separationer i min omgivning (vilket stämmer med statistiken, senare familjebildning desto större chans att den håller)

Jag tror att man har en mer naiv bild av relationer när man är ung

Ja, drömprinsen finns. Han sitter en våning ner och spelar vår fredagslåt
  • BioBonus
    Mymlan L skrev 2015-06-26 17:23:47 följande:
    Förbjuda?
    Menar du allvar?
    Och motsatsen till "tillåta" enligt dig är ...?
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?