• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • mandolini

Igår vid exakt samma tid fick jag en ny liten blödning när jag gick på toa. Det syntes bara på pappret men inget i trosorna och efter det inget mer. Magen var som en jäkla ballong och den spände och gjorde ont plus att jag mådde illa hela dagen. På kvällen valde sambon att sova på soffan då jag höll på att gasa ihjäl honom med stinkfisar..haha! Tog ett test nu på morgonen som var negativt. Säger dock egentligen ingenting då det är 6 dagar sedan ÄL idag. Ska ta ett nytt test på BIM som är på lördag..åh vill så gärna! Annars behöver jag nog uppsöka läkare för då är det något galet med min mage :p

• mandolini

Förstår verkligen att det känns frustrerande med att ÄL aldrig dyker upp. Men ge det en månad med cb ska du se att det slår om, det gjorde det för mig!

Jag måste bara få berätta om idag: min mage spänner och är verkligen STOR jag SER verkligen gravid ut, brösten gör ont när jag går också. Jag jobbar i förskolan och idag sa ett barn till mig " fröken du har fått en stor mage, det bor en bäbis där inne! " Höll på att sätta lunchen i halsen! Jag är i övrigt rätt liten, 160 lång och väger 55 kilo så magen känns verkligen otymplig..! Tänkte lite att symptomen kan komma från att jag äter järntabletter men det känns otroligt..eller?

• cutebike

Hej alla härliga i denna tråd!

Tog av inspirationen härifrån och glömde helt bort allt vad äggossningar heter under juli! Testade i måndags och tro f*n (ursäkta) Flört om det inte kom ett superstarkt plus, ingen tvekan! Plus

Har inte den blekaste hur mycket jag själv kan ha påverkat, antagligen va det väl "alla stjärnor i linje" men vill ändå skänka tillbaka lite cred till denna roliga tråd!

Galet overkligt känns det, men bara att hålla i sig och åka med nu antar jag! Skrattande

• MimmiGbg

Mandolini, symptomen du pratar om verkar onekligen höra hemma i graviditetssymptomens linje! Håll ut till nästa lördag så får vi se om plusset dyker upp. :)

Jag har idag tagit ett nytt cb ÄL-test som visade en blinkande smily. tog samtidigt en sticka på samma urin, som visade negativt. 0.o Jag förstår snart ingenting?
    Igår var cb negativt trots jag, mig, var en hormonspruta i humöret och tre portioner glass. Tre! Så här såg dagens sticka ut (se bild). Vi sexade såklart men vad tror ni? Kan jag lita på att cb verkligen är positivt?

Cutebike, fy faaaaasen vad roligt! Sjukt imponerad att du stod ut utan att ÄL-testa och allt. Good work! Grattis

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-07-30 16:24:24 följande:

Mandolini, symptomen du pratar om verkar onekligen höra hemma i graviditetssymptomens linje! Håll ut till nästa lördag så får vi se om plusset dyker upp. :)

Jag har idag tagit ett nytt cb ÄL-test som visade en blinkande smily. tog samtidigt en sticka på samma urin, som visade negativt. 0.o Jag förstår snart ingenting?

Igår var cb negativt trots jag, mig, var en hormonspruta i humöret och tre portioner glass. Tre! Så här såg dagens sticka ut (se bild). Vi sexade såklart men vad tror ni? Kan jag lita på att cb verkligen är positivt?

Cutebike, fy faaaaasen vad roligt! Sjukt imponerad att du stod ut utan att ÄL-testa och allt. Good work! Grattis

Jag har också haft problem med stickorna, skulle inte lita på dem. Kommer inte köpa dem mer.

Känner mig helt less på det här med att kissa i en burk och stickor och påtvingat ligga när vi egentligen inte har lust. Tror jag ska låta det ske om det sker och fokusera på annat, tror jag skulle må bättre av det.
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-07-31 01:20:35 följande:
    Jag har också haft problem med stickorna, skulle inte lita på dem. Kommer inte köpa dem mer.

Känner mig helt less på det här med att kissa i en burk och stickor och påtvingat ligga när vi egentligen inte har lust. Tror jag ska låta det ske om det sker och fokusera på annat, tror jag skulle må bättre av det.
    Exakt så är det! Sjukt osexigt att starta en bebisverkstad. Kissburk, temp, stickor, undersöka flytningar.. Man blir ju smått galen. Det var ju gött först när jag kissade negativt och vi spontannuppade. Haha! :)

Jag ska försöka låta denna troliga ÄL löpa på utan att försöka stissa upp mig så kring testen. Vi håller dessutom på att köpa lägenhet så fokus på annat har vi tacksamt nog redan.
  • mandolini
    cutebike skrev 2015-07-30 14:38:33 följande:

Hej alla härliga i denna tråd!

Tog av inspirationen härifrån och glömde helt bort allt vad äggossningar heter under juli! Testade i måndags och tro f*n (ursäkta)  om det inte kom ett superstarkt plus, ingen tvekan!

Har inte den blekaste hur mycket jag själv kan ha påverkat, antagligen va det väl "alla stjärnor i linje" men vill ändå skänka tillbaka lite cred till denna roliga tråd!

Galet overkligt känns det, men bara att hålla i sig och åka med nu antar jag!

Fan vad kul!! Grattis! Har du fått några graviditetssymptom ännu? Själv är jag 7 dagar efter ÄL idag och spydde för första gången idag efter att ha mått illa sedan i måndags. Brösten gör så ont att jag inte kan ha bh på mig och jeansen går inte att stänga. Om jag inte är gravid så är jag troligtvis dödssiffran för så här dåligt har jag få aldrig mått.m
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-07-31 08:49:10 följande:

Exakt så är det! Sjukt osexigt att starta en bebisverkstad. Kissburk, temp, stickor, undersöka flytningar.. Man blir ju smått galen. Det var ju gött först när jag kissade negativt och vi spontannuppade. Haha! :)

Jag ska försöka låta denna troliga ÄL löpa på utan att försöka stissa upp mig så kring testen. Vi håller dessutom på att köpa lägenhet så fokus på annat har vi tacksamt nog redan.

Skönt att höra att man inte är den enda som känner så!
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-07-31 19:06:18 följande:

Fan vad kul!! Grattis! Har du fått några graviditetssymptom ännu? Själv är jag 7 dagar efter ÄL idag och spydde för första gången idag efter att ha mått illa sedan i måndags. Brösten gör så ont att jag inte kan ha bh på mig och jeansen går inte att stänga. Om jag inte är gravid så är jag troligtvis dödssiffran för så här dåligt har jag få aldrig mått.m

Tror absolut att du är gravid men tror inte du är där i cykeln där du tror...det stämmer ju inte med alla symtom att du bara skulle vara på äl+7
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??