• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-26 18:43:53 följande:
    Jag och min sambo träffades också på en dejtingsida, haha. och jag väntar just nu på frieri..i Oktober ska vi åka till Japan så jag misstänker att det är det som planerats :P Jag är inte gammalmodig av mig, jag friade i mitt förra förhållande och det gick ju som det gick..därav vill jag inte göra det igen!

Jag köper mina CB från apotea på nätet. Enligt min app så ska har jag BIM på lördag, 8 dagar efter ÄL. tycker det låter tidigt? Tror ni jag kan ta ett test på Lördag morgon eller bör jag vänta?
    Haha! Alla tre alltså. :) Var det happypancake månntro? Vad spännande med Japan och det misstänkte frieriet! Japan som för övrigt är mitt drömmål som resa. Kanske blir det en bröllopsresa. :)

Tar och beställer hem CB imorgon. Tack för schysst tips! Det låter faktiskt tidigt BIM så snart efter ÄL, men har du massa GT-stickor hemma så dra ett test på lördag då?
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-07-26 19:20:16 följande:

Jag och sambon träffades också på en dejtingsajt. Förlovade oss i våras, jag friade,rent officiellt, men han hade sagt massa gånger att han ville att vi skulle gifta oss och vi hade kollat på ringar tillsammans.

Tog ältest idag men tycker rfsu:s stickor är värdelösa, två svaga sträck var det...så vet inte vad jag ska tro.

Kul att ni också ska gifta er! Grattis!
    Hur gamla var ni nu igen?

Jag tycker dessa ÄL stickorna suger, jag med. Jag som beställt ett storpack från eBay lär väl bara fortsätta svära.. Tar Mandolinis råd och ska beställa CB. No more skräp nu.
    -_-
  • mandolini

asså hörrni..jag blir inte riktigt klok på det här, tog ett test idag "bara för att" och tycker mig se två sträck..eller? Det är ju på tok för tidigt? sitter det inte lite väl långt ner..? åhh. vill så gärna, men tror inte..

• mandolini
    mandolini skrev 2015-07-27 19:29:26 följande:

asså hörrni..jag blir inte riktigt klok på det här, tog ett test idag "bara för att" och tycker mig se två sträck..eller? Det är ju på tok för tidigt? sitter det inte lite väl långt ner..? åhh. vill så gärna, men tror inte..

• MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-27 19:29:26 följande:

Jag ser ingen bild? Lägg gärna upp en bild i ett nytt försök. Jag försöker gärna tolka GT om du vill!
    I slutet är kärleken allt som räknas
  • mandolini

Trycker på lägg till fil och bilden..men ingen bild dyker upp i inlägget..vad gör jag för fel??

• MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-27 19:40:27 följande:

Trycker på lägg till fil och bilden..men ingen bild dyker upp i inlägget..vad gör jag för fel??

Kör du via mobilen eller datorn?

Prova skicka i ett meddelande till mig istället, yes?
  • MimmiGbg

Det gick visst inte att skicka bild på meddelandefunktionen, såg jag.

Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det är ett positivt GT!

• MimmiGbg
    Oh den var himla vår att tolka :-O

Går det att ta en bild i ljuset utifrån, kanske en fönsterbräda med vit bakgrund?

Jag brukar ta bild på mina test så med min iphone och bilderna blir helt okej då.
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??