• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • mandolini
    MimmiGbg skrev 2015-07-27 20:01:24 följande:
    Oh den var himla vår att tolka :-O

Går det att ta en bild i ljuset utifrån, kanske en fönsterbräda med vit bakgrund?

Jag brukar ta bild på mina test så med min iphone och bilderna blir helt okej då.
    Jag la upp några fler bilder i mitt bildgalleri..men får nog ta ett CB på lördag istället ^^
  • MimmiGbg

Jag kommer nog inte åt ditt galleri men asså fasen, nu jäklar ska det banne mig bli ett plus!

Skriv så snart du vet, tjejen!

I slutet är kärleken allt som räknas
  • mandolini
    MimmiGbg skrev 2015-07-27 20:15:10 följande:

Jag kommer nog inte åt ditt galleri men asså fasen, nu jäklar ska det banne mig bli ett plus!

Skriv så snart du vet, tjejen!

Absolut! Ska bli spännande att se om det blir något tydligare i veckan!
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-07-26 23:29:30 följande:

Kul att ni också ska gifta er! Grattis!

Hur gamla var ni nu igen?

Jag tycker dessa ÄL stickorna suger, jag med. Jag som beställt ett storpack från eBay lär väl bara fortsätta svära.. Tar Mandolinis råd och ska beställa CB. No more skräp nu.

-_-

Jag är 34 och han är lite äldre. Tog ett nytt ältest idag och det är lika konstigt...svagt svagt kontrollstreck. Om det inte tar sig den här gången heller blir det cb digital för mig med.
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-07-27 19:29:26 följande:

asså hörrni..jag blir inte riktigt klok på det här, tog ett test idag "bara för att" och tycker mig se två sträck..eller? Det är ju på tok för tidigt? sitter det inte lite väl långt ner..? åhh. vill så gärna, men tror inte..

Är det ett gravtest?? Jag ser ett streck iaf!! Var i cykeln är du? Min bim brukar vara 14 dagar efter äl ca.
  • mandolini

Det är ett GT :) idag är det fyra dagar sedan ÄL och enligt appen fyra dagar kvar innan BIM. Som sagt, tycker det låter väldigt tidigt men min cykel brukar vara mellan 21 - 22 dagar

• mandolini

Vaknade imorse med en mens liknande smärta i magen och illamående som håller i sig. Nyss när jag gick på toa hade jag en brunaktig flytning. Men jag ska ju inte ha mens förens tidigast till helgen???

• MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-28 07:50:09 följande:

Vaknade imorse med en mens liknande smärta i magen och illamående som håller i sig. Nyss när jag gick på toa hade jag en brunaktig flytning. Men jag ska ju inte ha mens förens tidigast till helgen???

Kan detta vara den berömde nidblödningen som många pratar om?

Om din cykel är kort så är det inte alla konstigt om du får två streck på GT och andra indikationer på att du väntar barn.

Jag är så impad att du pallar vänta till nästa GT! :-O Man blir ju ivrig av bara tanken!

Själv har min kroppstemperatur nu börjat gå upp mer och var nyss på 36,5. ÄL-tester CB kommer med posten idag. Fröken Ivrig här!! ???? Trådiga flytningar också. Åh, hoppas!
  • mandolini
    MimmiGbg skrev 2015-07-28 09:05:47 följande:

Kan detta vara den berömde nidblödningen som många pratar om?

Om din cykel är kort så är det inte alla konstigt om du får två streck på GT och andra indikationer på att du väntar barn.

Jag är så impad att du pallar vänta till nästa GT! :-O Man blir ju ivrig av bara tanken!

Själv har min kroppstemperatur nu börjat gå upp mer och var nyss på 36,5. ÄL-tester CB kommer med posten idag. Fröken Ivrig här!! ???? Trådiga flytningar också. Åh, hoppas!

Låter ju lovande för din del! Håller verkligen tummarna för dig och att det blir ÄL nu!

Själv är jag mest orolig för att bli besviken om testet är negativt, ev att jag tar ett test på torsdag

.Men det är helt klart något på gång med min kropp..!
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-28 11:47:33 följande:
    Låter ju lovande för din del! Håller verkligen tummarna för dig och att det blir ÄL nu!

Själv är jag mest orolig för att bli besviken om testet är negativt, ev att jag tar ett test på torsdag

.Men det är helt klart något på gång med min kropp..!
    Så, imorgon är det dags att testa? Asså ÅH kan det inte bara bli ett plus nu?!

Jag tror det var ett falskt alarm för min del. Tempen gick mer igen och testerna skänker inte uppmuntran direkt. :(

Ingen ÄL på snart tre månader gör en del skada på hjärnan det. Jag blir snart galen.
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??