• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • skatergirl81
    Hallonsoda2016 skrev 2015-12-23 07:13:37 följande:

Jag känner precis som du, att det är mkt med utredning. Det är inte så "bara" eftersom beskeden kan vara tuffa.

Mitt råd är att ta det i er takt. En utredning består av ett X-antal gynkontroller och lite blodprover. Så i den aspekten är det inte så farligt. Men tiden och tankarna man lägger ner är mkt jobbigare.

Men har du regelbunden mens? Det har inte jag. Skulle ha BIM på nyår men verkar som att den är en vecka tidig och började idag.

Igår när jag sa till min kille att jag tror att mensen är på gång så frågade han när vi tänkte bli gravida, lite på skoj. Så då fick jag ha en liten biologilektion med honom ang ägglossning så han tyckte att vi ska köra ägglossningstest framöver för att ha lite koll.

Kul att han åndå är engagerad :)

Ja den brukar vara regelbunden men nu var den lite sen och har mått jättekonstigt den här cykeln. Symtom som jag inte haft sen vi började försöka. Känns som kroppen jävlas med en.

Ja ältest är bra tycker jag, man blir lite glad när man ser att de ger utslag, då känns det som att något fungerar iaf.

Min man har heller ingen koll på hur det här funkar medan jag har läst på massor..men han är entusiastisk när jag väl säger att det är nu det gäller.
  • miamarina84
    skatergirl81 skrev 2015-12-22 21:44:26 följande:

Ja några månader. .. sen kö till IVF. .sen IVF. ..sen har det snart gått ett år till.

Har bara kommit till att utredningen är klar. Vi ska ställa oss i ivf kö i januari för att kön är lång osv. Men hoppas på att få första embryot instoppat i höst iaf :) ibte för att man väntar tillräckligt ;)
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-12-20 20:03:58 följande:
    Stort grattis till er vad kul med liten tjej!

Magen kommer nog jämna ut sig sen när bebisen växt mer. Klart det är en jättestor grej att bli förälder och något man inte kan fatta innan. Det är ju läskigt! Inte så att man plussar och sen är allt rosa moln.

Jo det känns som att man blir helt nedbruten av den här processen. I början var jag bara glad och tyckte det var spännande men nu känns det som att gud straffar oss eller nåt, det är verkligen inte rättvist hur vissa måste kämpa i år för att få barn.

Det har varit mycket tårar den här helgen och nervositet och idag fick jag negativt på testet så nu är det definitivt kört för den här månaden.

Vi är båda lessnade och besvikna och frågar oss varför det inte går.

Det är verkligen inte sexigt att försöka göra barn en längre tid men man vet ju att det bara är tillfälligt och att det sen kommer återgå till det normala.

Hoppas du får energi att handla och förbereda för bebis men känn ingen stress med det, det hinner du. Är ju meningen att det ska var roligt! En del kanske du kan handla på internet om du inte orkar springa i butiker.

Stort tack för omtanken!
    :'(

Jag är så hemskt ledsen, tjejen. Verkligen, från mig hjärta.

Så orättvist det måste kännas. Och hopplöst! Som ett bottenlöst hål. Skifta mellan dalar och toppar på ett sånt sätt. Hur hittar man orken att våga hoppas igen? Helt otroligt.

Försök ta dig tiden och styrkan att söka hjälp. <3 Bara att liksom dra igång karusellen med utredning och senare kanske IVF. I bästa fall kanske ÄL-stimulerande medel räcker för att plussa. Om inte, så lär du tackar dig själv retroaktivt för att du tog steget så tidigt du kunde.

All kärlek till dig och din kille. Ta hand om varandra. Skriv om och när du vill, jag kikar in då och då och lyssnar gärna. <3
  • mandolini

Jag finns också här och kikar in lite då och då för att se hur ni alla har det! <3 <3

• skatergirl81

God jul och gott nytt år till er tjejer...kommer hålla mig lite borta från familjeliv då jag måste försöka fokusera på annat än att bara tänka på att bli gravid och hur det ska gå för oss.

Vi har i alla fall bestämt oss för att ta det första steget mot en utredning nu i januari . Tack för alla snälla ord, det finns verkligen mycket fina stöttande medsystrar härinne och så kul med alla som lyckas bli gravida!

Ta hand om er så hörs vi framöver!!

• miamarina84
    skatergirl81 skrev 2015-12-29 20:50:33 följande:

God jul och gott nytt år till er tjejer...kommer hålla mig lite borta från familjeliv då jag måste försöka fokusera på annat än att bara tänka på att bli gravid och hur det ska gå för oss.

Vi har i alla fall bestämt oss för att ta det första steget mot en utredning nu i januari . Tack för alla snälla ord, det finns verkligen mycket fina stöttande medsystrar härinne och så kul med alla som lyckas bli gravida!

Härligt. Ja satsa på utredning då får ni det svart o vitt förhoppningsvis o då försvinner en del frågor o stress. Kram :)
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-12-29 20:50:33 följande:

All lycka till er! Bon voyage, tjejen!
  • mandolini

Ska verkligen bli spännande att följa alla här inne och se hur det går för er!

Själv är jag sjukskriven en månad framåt då jag inte fått behålla mat på två veckor. Må vecka 12 komma väldigt snart...!

Lycka till alla!

• Hallonsoda2016

Hade min mens över nyår. Började med äl-stickor för några dagar sedan. Har läst på mer om äl-flytningar för att hålla mig mer vaken på kroppens signaler.

Killen skulle lämna spermaprov imorgon tänkte han men det visade sig vara stängt då, typiskt när man väntat sedan nov.

• Erli

Hej.
    Ni verkar ha rätt bra koll på detta med ägglossning och cykler här inne. Har en fråga och kan inte hitta något när jag googlar.

Jag har haft ganska regelbunden mens (+\- 2-3 dagar) och likaså ägglossning. Har även testat lite med äl-stickor för att få bättre koll. Senaste månaderna har äl infallit dag 13 eller 14, tydliga symtom och positiva tester.
    Denna månaden började jag testa dag 11 när flytningarna började bli trådiga, starkare och starkare streck per dag men inte positiva. Dag 13 & 14 tog jag digitala tester men de är negativa, även stickorna! Dag 13 hade jag rejäla symtom dessutom framåt kvällen/ natten.

Har haft tydliga symtom med rejäl ömhet, flytningar och kasst humör precis som tidigare cykler. Men negativa tester! Har testat förmiddag och framåt kvällen runt 19-20. Kan jag ha haft ägglossning på natten och då missat stegringen eller har jag helt enkelt inte haft någon ägglossning denna månaden?

Har samma symtom som vanligt nu dagarna efter, lite molvärk, lätt ömhet i brösten.

Blir inte klok på detta!

Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??