skatergirl81 skrev 2015-12-20 20:03:58 följande:
Stort grattis till er vad kul med liten tjej!
Magen kommer nog jämna ut sig sen när bebisen växt mer. Klart det är en jättestor grej att bli förälder och något man inte kan fatta innan. Det är ju läskigt! Inte så att man plussar och sen är allt rosa moln.
Jo det känns som att man blir helt nedbruten av den här processen. I början var jag bara glad och tyckte det var spännande men nu känns det som att gud straffar oss eller nåt, det är verkligen inte rättvist hur vissa måste kämpa i år för att få barn.
Det har varit mycket tårar den här helgen och nervositet och idag fick jag negativt på testet så nu är det definitivt kört för den här månaden.
Vi är båda lessnade och besvikna och frågar oss varför det inte går.
Det är verkligen inte sexigt att försöka göra barn en längre tid men man vet ju att det bara är tillfälligt och att det sen kommer återgå till det normala.
Hoppas du får energi att handla och förbereda för bebis men känn ingen stress med det, det hinner du. Är ju meningen att det ska var roligt! En del kanske du kan handla på internet om du inte orkar springa i butiker.
Stort tack för omtanken!
:'(
Jag är så hemskt ledsen, tjejen. Verkligen, från mig hjärta.
Så orättvist det måste kännas. Och hopplöst! Som ett bottenlöst hål. Skifta mellan dalar och toppar på ett sånt sätt. Hur hittar man orken att våga hoppas igen? Helt otroligt.
Försök ta dig tiden och styrkan att söka hjälp. <3 Bara att liksom dra igång karusellen med utredning och senare kanske IVF. I bästa fall kanske ÄL-stimulerande medel räcker för att plussa. Om inte, så lär du tackar dig själv retroaktivt för att du tog steget så tidigt du kunde.
All kärlek till dig och din kille. Ta hand om varandra. Skriv om och när du vill, jag kikar in då och då och lyssnar gärna. <3