• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja
    Frida Li skrev 2015-11-10 13:06:20 följande:

Stressigt yrke, ständigt i rörelse, tunga lyft (barn, stolar som vi sätter upp vid stängning). Jobbet är mycket fysiskt påfrestande o det är inte många sekunder man kan vila rumpan :)

Jobbar inom samma yrke å nej inte många sekunder man kan sitta ner å jag med min foglossningen ingen bra kombination. Fick beviljat förra graviditeten å hoppas på samma utslag denna gång. Ska alltså söka .
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2015-11-10 13:06:20 följande:

Stressigt yrke, ständigt i rörelse, tunga lyft (barn, stolar som vi sätter upp vid stängning). Jobbet är mycket fysiskt påfrestande o det är inte många sekunder man kan vila rumpan :)

Lite som tandläkare då, hehe. Sitter iofs mycket, men når ju liksom inte riktigt patienterna utan att krulla ihop nacken helt. Räknas som tungt arbete enl Arbetsmiljöverket.
  • Reflexen

Är det någon som vet hur fk ser på jobb där hot och våld förekommer? Är det en grund för havandeskapspenning?

• Santine
    Reflexen skrev 2015-11-10 15:40:40 följande:

Är det någon som vet hur fk ser på jobb där hot och våld förekommer? Är det en grund för havandeskapspenning?

Ja!
  • Reflexen

Santine: Finns det någon lista med vilka jobb det kan handla om? Eller hur "illa" det måste vara liksom?

• Carabellis kusp

Vad jobbar du med...?

Reflexen skrev 2015-11-10 15:40:40 följande:

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-11-10 17:22:22 följande:

Vad jobbar du med...?

Haha, det är inte så illa som det låter! är handläggare på en myndighet där vi ibland utsätts för hot och våld. Det är tack och lov väldigt sällan, men jag känner att med växande mage blir man något av ett enkelt mål. Har möjlighet att välja arbetsuppgifter i viss mån, så kommer nog inte få problem. Bara skönt att veta hur möjligheterna ser ut.
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2015-11-10 18:34:53 följande:
    Haha, det är inte så illa som det låter! är handläggare på en myndighet där vi ibland utsätts för hot och våld. Det är tack och lov väldigt sällan, men jag känner att med växande mage blir man något av ett enkelt mål. Har möjlighet att välja arbetsuppgifter i viss mån, så kommer nog inte få problem. Bara skönt att veta hur möjligheterna ser ut.
    Prata med din chef, o då som du själv skriver inte får sådana fall där du kan få en hotbild riktad mot dig. Alltså byta arbetsuppgifter. Å då tror jag inte att man blir godkänd för havandeskapspenning
  • Emzaan

Många förskollärare i tråden!! Kul!!

hur länge tänker ni andra jobba?? Jag vet inte hur jag ska göra, jobbar med ettåringar och känner av i kroppen redan nu. Det är tungt. Födde dessutom för tidigt sist. Hur funkar det med havandeskapspenning, ? ingen erfarenhet

• Santine
    Reflexen skrev 2015-11-10 15:58:17 följande:

Santine: Finns det någon lista med vilka jobb det kan handla om? Eller hur "illa" det måste vara liksom?

Ingen aning faktiskt!? Det bästa e ju att skicka in till FK och se vad man får för beslut från dem?!
Svar på tråden Marsbebis 2016