• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • aztec
    Sötistilde skrev 2015-11-13 21:37:31 följande:

Åhhh härligt, jag går in i vecka 25 på söndag. Jasså din lille stampar neråt..?! Det gör nog min oxå- bara rörelser nedåt muffen... :( så jobbigt- kommer dom aldrig längre uppåt i magen ;) ? Min dotter var inte så långt ner ....

Ja känns som om bebisen ligger riktigt långt ner. Minns inte att det var så med första barnet ;) hoppas det är något positivt.

VIKT allesammans, någon annan som är nojig? Jag gick upp 8 med första barnet och denna gång har jag inte gått upp något alls än (24+1) ibörjan var jag tacksam men börjar noja mig nu då jag tycker att det bör röra sig uppåt lite.. Äter hela tiden och inte direkt nyttigt jämt, så ja. Någon annan som känner igen sig? (bmi på 22 så ja...)
  • Reflexen

Jag har inte heller gått upp något, men är inte stressad utan nöjd över detta ist. Är mycket överviktig sen innan, så är glad om jag slipper fler kilo (både för min o bäbisens skull). Hoppas o tror att den lilla får det den behöver ändå.

Jag har absolut inte bantat, men blir mätt så mycket fortare än vanligt så äter mindre portioner än tidigare. Blir illamående om jag äter för mycket, så har inte så mycket val

• Tessie83

Gick inte upp något före vecka 18 (ner 1kg första 4 veckorna). Sen hände det något och poff gick jag upp 3 kg på 3 veckor. Men till skillnad från innan är jag sugen hela tiden. Jobbar också bara 50% så då blir det mycket gott fika med kompisar och att rota i skåpen hemma. Hoppas bara jag inte fortsätter i denna takt :/

Lillan buffar, sparkar och tumlar runt mest hela tiden känns det som. Tyvärr har min man inte fått känna något än (har moderkaka i framvägg) så har är lite avundsjuk. 20+5 idag förresten

• Bonebag

Det med vikten är man lite nojig över såklart... Men va fan. Jag har gott om tid att fixa till det sen och detta är sista gången jag är gravid någonsin enligt våra planer. Så att jag nu är gravid under både jul, nyår och tiden med semlor gör mig iiiingenting! Haha ;)

• mammave

Bryr mig inte heller om vikten. Vet inte ens hur mkt jag gått upp, bm glömde väga mig sist

• Smilla80

SKÖNT att läsa att flera inte nojar över vikten, alla går upp olika o så måste det få vara. Så länge man själv o bebis mår bra så! Vikten kan man ta tag i efter amning sen, som Bonebag sa så är detta min sista grav också med största sannolikhet, så har gott om tid att leva med i-form-krav sedan, haha... Nu ska här njutas istället! ;-p Synd bara att det är en på jobbet som ska envisas med att påtala att jag gått upp i vikt o blivit "rundare". Låt mig gå upp i vikt ifred människa! Väger runt 60 kg nu i v 23 vilket väl är ytterst normalt så tycker inte det är nåt att tjafsa om, och det hade det givetvis inte varit även om jag varit under-/överviktig heller...! Vi gravida är lite av en öppen måltavla, eller hur? Men de flesta är jättegoa o säger snälla saker som att man ser pigg ut och är så "fint" gravid så det är det man borde fokusera på, inte på de plumpa kommentarerna... Men man hänger mer upp sig på det, varför är man sån?!

• aztec

Jag är mest nojig över att jag Inte gått upp >_< de var nämligen på mig förra gången (bm och läkare) men antar att det alltid är något ;) ;) bakat dubbelsats lussebullar i helgen, ska äta några ikväll ;)

• Madski

Halsbrännan har kommit smygandes och idag gav jag upp och köpte Rennie och hoppas att dom hjälper.. Fick halsbränna deluxe förra graviditeten, knaprade tabletter som en knarkare då, haha.. Men det var mycket senare, runt v30... men, men, det kunde varit värre ;) //hon som försöker tänka positivt och inte vill tänka på 18v med halsbränna som troligen blir värre desto större lillebror blir.. Gaaah!

• Smilla80
    aztec skrev 2015-11-15 17:55:23 följande:

Jag är mest nojig över att jag Inte gått upp >_< de var nämligen på mig förra gången (bm och läkare) men antar att det alltid är något ;) ;) bakat dubbelsats lussebullar i helgen, ska äta några ikväll ;)

Förstår att du kan bli orolig, men det är säkert ingen fara - du vet ju med dig att du äter ordentligt så den lille får säkert all näring den behöver! Om bm vill dubbelkolla det så säger hon ju säkert till. Njut av lussebullarna!
  • Smilla80

Känner också av halsbränna men bara då o då, så ska inte klaga... Hoppas du får hjälp av medicinen Madski!

Mår väldigt bra förutom att jag tycker humöret är svajigt, är väldigt emotionell på alla håll o kanter. Läste att det skulle lugnat sig vid det här laget men tycker det är värre nu än någonsin... jag följer visst inga lagar... Ngn mer?! :)

Svar på tråden Marsbebis 2016